Eldste er tenåring, til vanlig må han dras opp av sengen (han som sov ekstremt lenge).
Nå som det er hjemmeskole er det ikke så ille siden han ønsker å starte tidligst mulig for å bli ferdig tidligst mulig.
Frøkna er A-menneske ut til fingertuppene, og tror ikke det kommer til å endre seg.
Her om dagen begynte hun å spørre om å begynne med skolearbeidet kl 06:45, da sa jeg nei siden jeg ønsker å få jobbet litt før jeg begynte å hjelp (og jeg var ikke helt våken enda)
Det er eldste som er a menneske hos oss.
Men han har ikke noe ønske om å begynne tidlig med jobbingen, hvorfor bli fort ferdig, liksom? Han kan heeeeelt fint bare slappe av med nettbrett fra klokken seks til vi minner på å logge inn og begynne klokken ni. Kun avbrutt av påtvunget frokost. Han må hankes inn fra lange "friminutt" på YouTube også.... Det har hendt at han sitter med skolen til middag sånn 1630-17, men ikke konsentrert hele tiden nei
Mellomste er b menneske. Hun må dras ut av senga.
Men når hun bare har blitt tvunget på badet og fått på klær, går der greit, og hun logger tidvis på skolen før frokost og er ferdig til lunsj alle dager utenom i går. Da brukte hun lang tid på oppgaven "bygg noe med lego, perler, plastslin eller lignende" og slett ikke like lang tid på del 2 av setningen "og skriv 7 setninger om det du laget"
Og endte opp med å ha igjen 10 min matte etter lunsj.
Men ren a og b er de ikke. For han nekter å legge seg. Der er dels at han ikke vil legge seg før henne da, han er jo eldre! Hun har som en typisk b lakenakrekk og vil ikke legge seg, men hun blir utrolig trøtt og derved treeeeeeeeeeeig i prosessene når leggetiden passeres.
Minstemor er bare 4 så hun står opp relativt tidlig og finner sin bror. Han er i gang før henne, hun gikk på do rundt 7 i dag.