Skravletråd for mars. Snart vår?

@Alt_For_Mett_IGJEN!!!

Samme her!:p 7 åring og 9 åring våkner 06-0630 hver eneste dag.....
Føler vi er tilbake til nyfødttiden :hilarious: to oppvåkninger på natt og opp 06.30:bag: eldste på 4 står opp så tidlig nå, som regel må hun på do. Problemet er at vi må ha trappegrinda lukket pga minsten, og da må vi vekkes :p

Føler vi er tilbake til nyfødttiden :hilarious: to oppvåkninger på natt og opp 06.30:bag: eldste på 4 står opp så tidlig nå, som regel må hun på do. Problemet er at vi må ha trappegrinda lukket pga minsten, og da må vi vekkes :p
Var forberedt på alt dette mødrene snakket om når vi fikk eldste.
Oppe 3-4 ganger om natten for mat, sov til 9-10 om morgenen.
Så kom Liv......
Her startet dagen kl 04:30 frem til hun var rett over 3, lever opp til navnet sitt, hun er full av liv, men er tilsvarende lett å legge på kvelden.
Lille U sov ikke like lenge som eldsten, men ikke langt unna, i dag vekkes han av frøkna, han er egentlig veldig trøtt men er så glad i søsteren sin så dersom hun er opp bare må han opp.

Var forberedt på alt dette mødrene snakket om når vi fikk eldste.
Oppe 3-4 ganger om natten for mat, sov til 9-10 om morgenen.
Så kom Liv......
Her startet dagen kl 04:30 frem til hun var rett over 3, lever opp til navnet sitt, hun er full av liv, men er tilsvarende lett å legge på kvelden.
Lille U sov ikke like lenge som eldsten, men ikke langt unna, i dag vekkes han av frøkna, han er egentlig veldig trøtt men er så glad i søsteren sin så dersom hun er opp bare må han opp.
Jaja, det er nå bare slik :p av rykter jeg har hørt, så blir det sannsynligvis motsatt når de blir tenåringer, da må en dra dem opp av senga :hilarious: vi har vært så ekstremt bortskjemte med søvnen på morgenen, så må jo snu litt.
Åh, så herlig, at han bare måå stå opp for å være med søsteren sin:love7

Jaja, det er nå bare slik :p av rykter jeg har hørt, så blir det sannsynligvis motsatt når de blir tenåringer, da må en dra dem opp av senga :hilarious: vi har vært så ekstremt bortskjemte med søvnen på morgenen, så må jo snu litt.
Var forberedt på det jeg også, men har stort sett en sovebaby. Så klart hender det hu våkner, men ikke så ofte :) føler meg HELDIG der!

Eldste er tenåring, til vanlig må han dras opp av sengen (han som sov ekstremt lenge).
Nå som det er hjemmeskole er det ikke så ille siden han ønsker å starte tidligst mulig for å bli ferdig tidligst mulig.
Frøkna er A-menneske ut til fingertuppene, og tror ikke det kommer til å endre seg.
Her om dagen begynte hun å spørre om å begynne med skolearbeidet kl 06:45, da sa jeg nei siden jeg ønsker å få jobbet litt før jeg begynte å hjelp (og jeg var ikke helt våken enda)

Var forberedt på det jeg også, men har stort sett en sovebaby. Så klart hender det hu våkner, men ikke så ofte :) føler meg HELDIG der!
Satser på at det varer hos dere :happy: jaja, tok hele 3,5år før frøkna her ble en morgenfugl :p (og da sov hun hele natta fra hun var to mnd)

Jeg sliter også med å akseptere at sommerferien går i vasken:( selvsagt betyr det jo ikke noe i det store og hele, men barna har gledet seg til to uker på Mallorca i over 200 dager! Men slikt rår vi ikke over, må jo bare gjøre det beste ut av det..
Håper virkelig ikke dere må vente sååå lenge med å treffe mammaen din!❤️

Ungene mine gleder seg til / forutsetter at vi skal til svigers i ferien. De ønsker seg hunderfossen med tante og onkel som er på samme alder som våre eldste, der hsr blir tradisjon at vi og svigerfar og ungrflokken tar en dag.

Vi voksne har snakket litt om å prøve dyreparken igjen, det kan umulig regne like ille to år på rad?

Jeg har snakket opp muligheten for telt utenfor egen hage og planla løselig en telttur i pinsa. Muligens samme sted som mamma og evt min bror med familie har campingvogn.

Jeg har for meg selv fundert og planlagt å ta med teltet på ferie. Campe en natt på veien kanskje. Campe en uke på sørlandet rundt de dagene vi er i dyreparken. Men meget usikker på om jeg fikk mannen med på noe slikt.

Jeg får fantasere alt med teltet utenfor egen hage trolig videre mot sommeren 2021, tenker jeg. Vi avventer litt med å faktisk avlyse reising i sommer, men har snakket en del om det vi voksne og lar det dryppe litt til ungene ar vi vet jo fakrisk ikke om de åpner skolene før i august... At vi kanskje skal være hjemme veldig lenge.

God helg Sara!:D
Takk for det.

Spilte brettspill med ungene i går kveld
En jakt på brettspill i huset avklarte forrige helg at vi hadde Atlantis, fortsatt med plasten på. 30 års jubileumsutgave. Jeg husket vagt å ha spilt det hos noen andre i min barndom, så jeg og ungene prøvde oss på det i går mens mannen tok minstemor på badet.

Jeg er veldig glad i brettspill, også spiller vi så lite. Ungene oppdaget slett ikke gleden av monopol da vi prøvde sist uke. Jeg tror jeg har spilt det så mye at det sikkert utgjør et år av mitt liv i oppveksten.... Vi må prøve igjen.

Jeg sliter også med å akseptere at sommerferien går i vasken:( selvsagt betyr det jo ikke noe i det store og hele, men barna har gledet seg til to uker på Mallorca i over 200 dager! Men slikt rår vi ikke over, må jo bare gjøre det beste ut av det..
Håper virkelig ikke dere må vente sååå lenge med å treffe mammaen din!❤️
O år sliter vi lgså med å akseptere akkurat det

Back
Topp