Hvordan funker egentlig det med permittering...
Man sksl jo søke ny jobb. Men man er ikke sagt opp. Så man får jo igjen den egentlige jobben sin om ting bedrer seg, i dette tilfelle, når verden normaliserer seg? Arbeidsgiver som har permittert deg har vel mistet retten til å kreve deg tilbake, men hva om en vil tilbake, liksom. Si opp med 3 mnd oppsigelsestid den midlertidige jobben?
Jeg har aldri blitt permittert som dere sikkert skjønner. Men har fått en heads up om at det kan komme hos oss også etterhvert. Man må se nå den neste uken eller to hvor hardt dette påvirker arbeidsmengden vår. Rett og slett utfra hvor hardt det slår kundene våre, og hvordan de agerer. Og hvor mange hos oss som uansett blir sykemeldt, for samlet må vi ha kapasitet til å ta unna det som skal gjøres. Vi vet det er midlertidig. De fleste kundene våre vil bestå, eller. Mange består og mangt vil gjenoppstå. De blir bare å logge lavt i aktivitet en stund, ettersom de stort sett dreide seg om å samle folk på et eller anet vis.
Blir jeg permittert så leverer jeg selvsagt søknad på nav, men jeg liker folka jeg jobber med, jeg liker kundene mine, og jeg liker arbeidsgiveren min. Ja, lønna er ikke den beste jeg kunne fått med min utdannelse, men fleksibiliteten er stor, arbeidspresset overkommelig og jeg trives.
Når verden en eller annen gang normaliseres så har jeg lyst tilbake til kontoret mitt.