Skravletråd for mars. Snart vår?

He he ja vi må gjøre vårt det vi kan. Vi fortsetter å betale på badeland der vi pr årskort og betaler månedlig, ellers er vi liksom ikke medlem andre steder så da får vi heller shoppe det vi vet vi trenger og gjøre det i små butikker , ikke store kjeder .
Vi har betalt 3 tusen for et semester med turn for minsten - det får vi ikke brukt nå men sånn er det.

Dagen i går gikk sånn helt ok! alle gjorde jobben sin og vi jentene fikk frisk luft med litt hagejobbing :)
Håper dagen i dag blir likegrei! Jeg fikk permitteringsvarsel - nytt liv på NAV nå med jobbsøking! mange som vil ha 21 uker gravid dame i jobb så dette blir en lek! o_O

Dagen i går gikk sånn helt ok! alle gjorde jobben sin og vi jentene fikk frisk luft med litt hagejobbing :)
Håper dagen i dag blir likegrei! Jeg fikk permitteringsvarsel - nytt liv på NAV nå med jobbsøking! mange som vil ha 21 uker gravid dame i jobb så dette blir en lek! o_O
Ohh. Den var ikke grei

Hvordan funker egentlig det med permittering...

Man sksl jo søke ny jobb. Men man er ikke sagt opp. Så man får jo igjen den egentlige jobben sin om ting bedrer seg, i dette tilfelle, når verden normaliserer seg? Arbeidsgiver som har permittert deg har vel mistet retten til å kreve deg tilbake, men hva om en vil tilbake, liksom. Si opp med 3 mnd oppsigelsestid den midlertidige jobben?

Jeg har aldri blitt permittert som dere sikkert skjønner. Men har fått en heads up om at det kan komme hos oss også etterhvert. Man må se nå den neste uken eller to hvor hardt dette påvirker arbeidsmengden vår. Rett og slett utfra hvor hardt det slår kundene våre, og hvordan de agerer. Og hvor mange hos oss som uansett blir sykemeldt, for samlet må vi ha kapasitet til å ta unna det som skal gjøres. Vi vet det er midlertidig. De fleste kundene våre vil bestå, eller. Mange består og mangt vil gjenoppstå. De blir bare å logge lavt i aktivitet en stund, ettersom de stort sett dreide seg om å samle folk på et eller anet vis.

Blir jeg permittert så leverer jeg selvsagt søknad på nav, men jeg liker folka jeg jobber med, jeg liker kundene mine, og jeg liker arbeidsgiveren min. Ja, lønna er ikke den beste jeg kunne fått med min utdannelse, men fleksibiliteten er stor, arbeidspresset overkommelig og jeg trives.

Når verden en eller annen gang normaliseres så har jeg lyst tilbake til kontoret mitt.

God morgen alle sammen

Ohh. Den var ikke grei
Lite jeg får gjort :arghh: må bare “spille med”
Fikk nr2 i 2008 og bodde i DK - jordmorstreik som var langvarig og jeg fikk nesten ingen oppfølgning og så var det jo denne jævla finanskrisen :bag:
Nå skal vi ha jente i juli igjen og verden ramler :shy:

Hvordan funker egentlig det med permittering...

Man sksl jo søke ny jobb. Men man er ikke sagt opp. Så man får jo igjen den egentlige jobben sin om ting bedrer seg, i dette tilfelle, når verden normaliserer seg? Arbeidsgiver som har permittert deg har vel mistet retten til å kreve deg tilbake, men hva om en vil tilbake, liksom. Si opp med 3 mnd oppsigelsestid den midlertidige jobben?

Jeg har aldri blitt permittert som dere sikkert skjønner. Men har fått en heads up om at det kan komme hos oss også etterhvert. Man må se nå den neste uken eller to hvor hardt dette påvirker arbeidsmengden vår. Rett og slett utfra hvor hardt det slår kundene våre, og hvordan de agerer. Og hvor mange hos oss som uansett blir sykemeldt, for samlet må vi ha kapasitet til å ta unna det som skal gjøres. Vi vet det er midlertidig. De fleste kundene våre vil bestå, eller. Mange består og mangt vil gjenoppstå. De blir bare å logge lavt i aktivitet en stund, ettersom de stort sett dreide seg om å samle folk på et eller anet vis.

Blir jeg permittert så leverer jeg selvsagt søknad på nav, men jeg liker folka jeg jobber med, jeg liker kundene mine, og jeg liker arbeidsgiveren min. Ja, lønna er ikke den beste jeg kunne fått med min utdannelse, men fleksibiliteten er stor, arbeidspresset overkommelig og jeg trives.

Når verden en eller annen gang normaliseres så har jeg lyst tilbake til kontoret mitt.
Første gang jeg blir permittert så jeg vet ikke helt. Jobben din får du jo tilbake om alt kommer opp å kjøre igjen? men spørs hva slags avtale man gjør med en evt ny arbeidsgiver?
Har ikke stor tro på å kunne skaffe noe nytt nå medmindre en har helsefaglig utdannelse?

God morgen, forresten.

Nå har tydeligvis denne "ikke noe hast" slått inn her. Jeg sov helt til mannens alarm 6.30, som jeg synes er en unødvendig en for 1)vi sa "stå opp klokka sju", så min alarm er 6.50 og 2)han sover jo!

Jeg hører lav prat. Så noen er våken. Men minstemor overnattet med storesøster i natt og har ikke kommet inn med oss. Natt til i går overnattet hun hos broren, men da kom hun som vanlig litt før seks. Det er ikke noe i veien med hennes eget rom, men hun ba om å få overnatte så der fikk hun.

Jeg selv som har våknet sånn i 5 tiden hadde bestemt meg for å stå opp og få unna et par timers jobb før frokost, siden det er så vanskelig å få unna så mye som jeg burde etterpå, med gjengen som skal hjelpes med hjemmeskole og hjemmebarnehage. Jeg får lov å føre sykt barn timer på innefentoviteten så jeg slipper sitte hele kvelden også (men som sagt, jeg liker jobben. Liker kundene. Og det er jo enn så lenge jobb som skal gjøres) Så jeg satt noen timer i helga, og litt avhengig av hva som skjer så blir jeg å jobbe noen timer lenger enn jrg normalt ville for å kompensere for pausene jeg må ta underveis.

Vi timefører minutt for minutt så det er lett for ledelsen å se hvor mye jeg har jobbet. Det er krav om at vi ajourfører det hver dag for tiden (vanligvis pr måned, for vi viddrrfalturerer timer) men altså, jeg starter klokka når ejg begynner på en oppgave og starter igjen når jeg bytter oppgave/kunde, eller stopper den om jeg tar pause. Jeg kan da ikke huske tilbake, og særlig ikke må som jeg tar pauser, vanligvis er jo det bare til lunsj. Nå er verden annerledes.

Jaja. Planen var
Stå opp sju
Frokost halv åtte.
Jobb og skole fra 8.30

Siden vi altså ikke er klare til frokost en halv time etter vi står opp. Det er tre unger og to voksne og et bad. Vi låser ikke døra en og en altså, utenom eldstemann, men det tar tid å vaske og kle på hele gjengen. Og å lage frokost, koke kaffi, gjerne steke egg, eller lage havregrøt, etc.

Men men, klokka er sju og lydene tyder på at det trolig bare er mannen som sover.

Første gang jeg blir permittert så jeg vet ikke helt. Jobben din får du jo tilbake om alt kommer opp å kjøre igjen? men spørs hva slags avtale man gjør med en evt ny arbeidsgiver?
Har ikke stor tro på å kunne skaffe noe nytt nå medmindre en har helsefaglig utdannelse?

Du har det med å time ungene dine skjønner jeg...

Tror ikke på å få ny jobb nei, så det er vel teoretisk registrering hos nav, og evt en midlertidig "prakrisk jobb en ikke må ha utdanning til" innen helse eller noe sånn er det eneste som evt kan slenges min vei om jeg permitteres. For din del blir det vel det samme. Registrere deg må du for å få penger, men blir vel bare gående hjemme til du får babyen?

Du har det med å time ungene dine skjønner jeg...

Tror ikke på å få ny jobb nei, så det er vel teoretisk registrering hos nav, og evt en midlertidig "prakrisk jobb en ikke må ha utdanning til" innen helse eller noe sånn er det eneste som evt kan slenges min vei om jeg permitteres. For din del blir det vel det samme. Registrere deg må du for å få penger, men blir vel bare gående hjemme til du får babyen?
Aner ikke! må høre med Nav - er vel bare de som kan svare sånn noenlunde riktig :hilarious: men hva faen skjer da med foreldrepermisjonen min? konker arbeidsgiver hvilken utgangpunkt har jeg da? jeg er bare takknemlig over at mannen har viktig jobb i staten liksom so we will stay afloat

Back
Topp