Skravletråd for Mars -26

Okei. Siden dette er første svangerskap har jeg ikke peiling.
Maaange mammagrupper på fb pleier være skikkelig stygge.. tror ikke en egen "Babyverden-gjengen" ville vært det, da, men typiske mammagrupper har alltid et hardt mammapoliti. :dead: Blir så utrivelig miljø av sånt.

Har prøvd et par av dem, både termingruppene og sånn "babymat"-gruppe, og de er helt horrible. :bag:
Synes jeg :hilarious:

Maaange mammagrupper på fb pleier være skikkelig stygge.. tror ikke en egen "Babyverden-gjengen" ville vært det, da, men typiske mammagrupper har alltid et hardt mammapoliti. :dead: Blir så utrivelig miljø av sånt.

Har prøvd et par av dem, både termingruppene og sånn "babymat"-gruppe, og de er helt horrible. :bag:
Er det sant :schocked028 Skulle gått an å laget en lukket gruppe med kun babyverden-gjengen:smiley-angelic002 Da blir jeg å holde meg unna. Syns kanskje det virker enklere å komme i kontakt med gravide som bor i samme område osv på facebook kontra babyverden

Lol. Jeg sneik meg innom februar.. deres skravletråd har 17 sider.. vår har 27. :bag: :hilarious:
vi skravler en del, gitt!
PS. Det er fordi de fikk skjult forum tidlig har flytta skravlinga inn der. Da pleier skravletråden på åpent å være mye mindre i bruk☺️

Er det sant :schocked028 Skulle gått an å laget en lukket gruppe med kun babyverden-gjengen:smiley-angelic002 Da blir jeg å holde meg unna. Syns kanskje det virker enklere å komme i kontakt med gravide som bor i samme område osv på facebook kontra babyverden
Det er jo faktisk kommet Termin Mars grupper på Facebook. Skal definitivt melde meg inn i en sånn etterhvert, men først må familie få nyheten før tilfeldige venner kanskje får det opp på Facebook at jeg blir medlem haha.

Får ikke fortalt det til min familie før i starten av september, så leeenge igjen!

Heilt einig! Det finnes ingen grenser for kva enkelte finn det for godt å skrive på some. Dette forumet er mykje bedre :)

Jeg var med i termingruppe på Facebook mars 2023. Syns stemningen der inne var relativt god og støttende :happy: Blir selv ikke å melde meg inn i noe på Facebook før ting er mer sikkert og jeg går ut offentlig med graviditeten. Men syns uansett det er veldig hyggelig med forumet og særlig når man får lukket gruppe :Heartpink

PS. Det er fordi de fikk skjult forum tidlig har flytta skravlinga inn der. Da pleier skravletråden på åpent å være mye mindre i bruk☺️
Joda, men tror vi kom oss opp i ganske mange sider på ganske kort tid uansett. Vi har nå vært ganske kjappe opp til 5000 her også, sånn likevel :p

Går jo an å lage privat gruppe med kun invitasjon osv da, selvsagt. Men advarer bare om at mange grupper er helt forferdelige sånn. :bag: :bag: Babyverden er mye bedre sånn :p

Heilt einig! Det finnes ingen grenser for kva enkelte finn det for godt å skrive på some. Dette forumet er mykje bedre :)
Jepp. Også er enkelte så sinnsykt stygge mot hverandre uansett.. o.o

Av erfaring, pleier forumet å dø mer ut som følge av det; og jeg liker personlig ikke gruppeoppsettet på fb.. Og forsåvidt ikke tonen som pleier utarte seg der heller :p
Men regner med det etterhvert som man kommer nærmere uke 12+, så finnes det nok en drøss av "mars 2026" på fb å melde seg inn i, om man liker det bedre. :p

Det, òg at der blir man jo plutselig "offentlig" med fullt navn og greier :-) :hungover: Kan godt hende jeg hadde meldt meg inn etterhvert, men jeg er typen som holder graviditeten hemmelig (for alle utenom mannen!) til 6 mndr :facepalm:

Det, òg at der blir man jo plutselig "offentlig" med fullt navn og greier :-) :hungover: Kan godt hende jeg hadde meldt meg inn etterhvert, men jeg er typen som holder graviditeten hemmelig (for alle utenom mannen!) til 6 mndr :facepalm:
Ja, det også. Jeg er usikker på hvor lenge jeg vil holde det hemmelig denne gang, frister å prøve litt lengre denne gang. Bare eldste dattera og gubben som vet akkurat nå.
Ultralyd om under to uker, tenker mer på det etter det.. :)

Skulle vi laget en termingruppe på facebook etterhvert?
Det er allerede en termingruppe mars, men da ikke med de samme folkene som her.
Vi hadde/har ei veldig hyggelig gruppe for mitt sept 22 vi hadde også snapchat hvor alle kunne publisere på story. For meg ble storyen litt mye, og etterhvert vle det kun de aamme 10/15 stk som postet ting som resterende 1000stk kunne se.
Det jeg liker med her er at vi blir mer anonyme og da lettere å "bli kjent" og faktisk kunne dele ups, Downs, tips og triks

Det er allerede en termingruppe mars, men da ikke med de samme folkene som her.
Vi hadde/har ei veldig hyggelig gruppe for mitt sept 22 vi hadde også snapchat hvor alle kunne publisere på story. For meg ble storyen litt mye, og etterhvert vle det kun de aamme 10/15 stk som postet ting som resterende 1000stk kunne se.
Det jeg liker med her er at vi blir mer anonyme og da lettere å "bli kjent" og faktisk kunne dele ups, Downs, tips og triks
Vi hadde for aug17 også. Fb gruppa overtok aktiviteten for forumet. Helt grei gruppe det, da; men synes ikke fb egner seg like godt til sånne grupper.. bare oppsettet i seg selv. Liker bedre forum-layouten :p

Snap døde derimot relativt fort. Samme erfaring der som deg, bare et par som delte og resten så bare.
Liker også semi-anonymiteten. Du er anonym, men kobles til nicket ditt/samme bruker. Får en nærmere opplevelse av folk ved å få sammenhengen, på en måte.

Vi lagde en egen snap-gruppe noen måneder før fødsel for mars 2023 inne på hemmelig forum siden. Det var veldig hyggelig å være med på, og jeg var med på den et års tid før jeg valgte å melde meg ut pga. så mye annet som opptok tiden min :) Var også med på en snap gruppe for facebook siden mars 2023, men det syns jeg ble alt for mye og meldte meg ut av den etter veldig kort tid.

Yey, i dag viste Ladycompen (tempemåleren) blått for påvist graviditet. Nå føles det enda mer virkelig!

Vi venter vår 3. og er veldig usikker på hvor lenge vi holder på hemmeligheten. Vi har mistet 4 ganger og det har vært tøft å stå i når man er alene om det.

Men så er det den NIPT testen som er fin å få svar på før man deler nyheten. Vi får se hvor lenge det er mulig å skjule symptomer og mage. Det blir ihvertfall storesøskena som får nyheten først og skal få dele den videre for oss.

Yey, i dag viste Ladycompen (tempemåleren) blått for påvist graviditet. Nå føles det enda mer virkelig!

Vi venter vår 3. og er veldig usikker på hvor lenge vi holder på hemmeligheten. Vi har mistet 4 ganger og det har vært tøft å stå i når man er alene om det.

Men så er det den NIPT testen som er fin å få svar på før man deler nyheten. Vi får se hvor lenge det er mulig å skjule symptomer og mage. Det blir ihvertfall storesøskena som får nyheten først og skal få dele den videre for oss.
Gratulerer! Forstår det kan være tøft å stå alene om det altså..!

Jeg har bestilt privat ultralyd når jeg er 8+1, på bursdagen til mamma. Det var egentlig ikke meningen, men det var da det var ledig den uka. Vurderer kanskje å si det til mamma den dagen om alt bra da :shy:
Vi har ultralyd på torsdag. Da er jeg 6+4. Så spent på om vi kommer til å se noe. Er skikkelig nervøs og dritredd, samtidig som jeg gleder meg. Helt merkelig å kjenne på alle disse følelsene på en gang
Spennende med ultralyd ❤️ jeg har min når jeg er 7+0, om i underkant av to uker. :)

Deler seng med toåringen akkurat nå
Dvs, jeg har ca 40 cm å ligge på, og hun hadde de resterende 140cm. Til tross for sine 90 ish cm. :hilarious:
Tror ikke hun sover spesielt godt, for hun flytter seg hele tiden. :dead:

Back
Topp