Skravletråd februar!

:Heartred Så heldig du er som har fått hatt henne så lenge sammen med deg. Håper det blir litt mer tid sammen .
Vi har ikke hatt henne hele tiden, vi overtok henne når hun var 7, opprinnelig svigerfar sin hund men måtte flytte pga allergi

Men ja, vi er heldige som har fått ha henne så lenge. Hun skal på kontroll hos vet neste uke (ikke pga sjokoladekake, men kronisk sykdom og "alderdomsskjekk") vi får de hva de har å si da .

Vi har ikke hatt henne hele tiden, vi overtok henne når hun var 7, opprinnelig svigerfar sin hund men måtte flytte pga allergi

Men ja, vi er heldige som har fått ha henne så lenge. Hun skal på kontroll hos vet neste uke (ikke pga sjokoladekake, men kronisk sykdom og "alderdomsskjekk") vi får de hva de har å si da .
Får håpe kontrollen går bra :Heartred kjæledyr blir som et familiemedlem :happy:

Lillejenta var bare såååå trøtt! Nå spretter hun rundt i senga. Det var den duppen liksom ^^

Alle fornøyd klarer vi ikke når jeg fant meg en som har foreldrene sine 35-40 mil unna mine.

Dvs, det var sikkert bedre da vi bodde 40 mil fra begge heimer. Men det var ikke så praktisk for oss, og jeg trives med at vi har flyttet. Og vi drar virkelig på ferie, men det er utrivelig når hun skal gå på UNGENE for å gi dårlig samvitighet for at vi reiser hjem (sånn som da mannen var arbeidsledig og jeg i permisjon. Vi hadde likevel andre ting vil ville gjøre den sommeren også. Faktisk. To uker er for introverte meg mer enn nok, særlig siden hun somvregel er på plass her innen en uke for en uke til. I år ble hun desverre syk da hun skulle komme, så hun kom nå i vinterferien i stedet. Eller, altså, det er jo 2018 nå. Vel, i fjor sommer ble hun syk, rettsagt skadet, hun brakk ribbena og klarte ikke sitte så lenge i bil)

Men det er ekkelt når det blir sånn. Får legge en klar plan og ta det ve hornene.

I år har vi jo faktisk ikke så mye ferie da, trolig ikke all ferie sammen og nei, vi setter ikke igjen ungene der hos henne . Faktisk.

(Og nei, at jeg ikke har lyst å dra fra lillemor i 6 dager på korpstur løses ikke ved å sette henne igjen hos svigermor. Å ha lillemor, som ikke var en dag hjemme i vinterferien, i seks dager hos svigermor, hvordan skulle det være bedre enn at hun er 6 dager sammen med mannen?)

Introverte meg er helt enig i at 2 uker er mer enn nok![emoji28]
Ikke fint at hun bruker barna for å skape dårlig samvittighet[emoji13]

Men du så usikker man kan bli av å "følge med på henne" på en hund som er ulogisk som få. Som syyyyyter. Som kan finne på å stå ned og syte så jeg tror hun gruer seg for å gå opp trappa (hun sliter litt med trappa, ikke helt god i ene foten, skal også tas opp med dyrlegen neste uke, men det har kommet gradvis, hun er gammel) og når hun likevel har kommet seg opp så finner hun på å halte seg ned igjen også. For å syte igjen.

Det er bare at ingen av oss klarer å kjefte sånn på henne og be henne ti stille i kveld.

Hun er like sutrete og rar av seg som vanlig. Hun har spist opp kveldsmaten sin, men det er faktisk ikke uvanlig det heller, frokosten i morges lå det mye igjen av da jeg kom hjem med guttungen etter tolv (og altså før hun spiste kaken) og det var ikke merkeligere enn at jeg bare hadde mer vann i skåla og ikke tenkte mer på det, for hun gjør sånt. Så vi kan ikke tolke noe utav at hun ikke har spist opp maten sin. Hun er ikke sløv eller "åpenbart dårlig". Men hun syyyyyyyyyyter.

Ikke lett å vite hva som er hva[emoji849]
Må bare følge magefølelsen tenker jeg..

Introverte meg er helt enig i at 2 uker er mer enn nok![emoji28]
Ikke fint at hun bruker barna for å skape dårlig samvittighet[emoji13]
Bruk av barna kommer jeg til å kreve slutt på om det gjentar seg i år, for det er rent ufint og skaper usikkerhet hos dem.

God ettermiddag alle sammen [emoji4]

God ettermiddag alle sammen [emoji4]
Takk det samme.

Middag unnagjort, lekser pågår , mannen kommer hjem om halvannen time, nesten en time før jeg skal være på plass for "styremøte" i forkant av årsmøte/foreldremøte i korpset. Hvor jeg stålsetter meg for å ikke gi etter for "ingen andre vil" og ende som leder av korpset. Jeg kan ingenting om korps og jeg har både telefonvegring og beslutningsvegring og egner meg rett og slett ikke. Styre er greit. Styreleder er ikke greit. Mannen er det i idrettslaget og det kan bli for mye samlet i et hus også.

merker det særlig når hun er syk, at ja, jeg er faktisk detJeg anser henne som vesentlig mer jobb enn glede sånn i hverdagen. Men jeg er likevel oppriktig glad i henne og føler det sterkt når hun er syk, for jeg har ikke det minste lyst å miste henne. Men vet jo at dagen nærmer seg, hun er 14,5 med forventing på 12-14 og er jo et kronisk sykt eksemplar av arten. Så hun lever på lånt tid. Sånnsett spent på kontrollen neste uke, gammel som hun er.

Du har jo hatt henne i «halve» livet, så klart du er glad i henne[emoji173]️
Hun er jo en del av familien[emoji4]
Alltid trist når dyra lever på nåde...håper hun får være hos dere så lenge som mulig[emoji4] så lenge hun har det bra og ikke store smerter.

Back
Topp