Skravletråd donasjon

Så utrolig spennende! Gi rapport når du får resultatene da!

Purret litt på Medicus mtp hvor langt Finland/Ovumia har kommer i donorjakten, de kunne ikke annet enn å bekrefte at de har startet jakten men ikke noe mer enn det. Men er jo bare 10 dager siden papirer ble sendt og Ovumia godkjente oss 8/3 så har jo bare gått to små uker. Men er såå utålmodig (og føler den biologiske klokka tikker _høyt_)! Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å tenke på andre ting, har jo nok å gjøre i hverdagen med jobb, barn etc. så er jo ikke veldig mye fritid uansett :D
Ja veldig spennende. Er rart at det endelig ble min tur å være i denne situasjonen

Skjønner godt den utålmodigheten, håper at alt går raskt og at syklus holder seg i sjakk slik at planleggingen blir lettere

Krysser fingre for dere også
 
Leste ikke dette siste innlegget ditt før jeg skrev forrige svarer mitt.. herregud så gøy!! Gratulerer såå mye! Og krysser fingre, tær og alt jeg har for at testen er sterkere i morgen og at spiren sitter alle 40 uker! Så fantastisk :Heartpink:Heartpink
Fikk svar på blodprøven av hcg som da ble 210 på dag 3+4 hvis jeg har regnet på ting riktig.

Normalverdi uke 3 er 5-50 så spørsmålet nå er om det er to? Trenger ikke være da verdiene kan variere, men samtidig kan det jo også det.

Nervepirrende. Håper de/den holder seg der!
 
Fikk svar på blodprøven av hcg som da ble 210 på dag 3+4 hvis jeg har regnet på ting riktig.

Normalverdi uke 3 er 5-50 så spørsmålet nå er om det er to? Trenger ikke være da verdiene kan variere, men samtidig kan det jo også det.

Nervepirrende. Håper de/den holder seg der!
Kjempespennende ❤️ morsomt å følge. Håper den/de holder seg der ja!
 
Oppdatering herfra: mannen min avga sin prøve i går, og den blir sendt til Finland etter påske. Så _håper_ at det nå går rimelig fort til vi har noen gode blastoer til innsett :Heartpink

Gruer meg til diverse familieselskaper i og etter påsken hvor min gravide svigerinne nok en gang vil legge ut om hvor tøff graviditeten er og hvor stresset hun er etc. Men hjelper mye å vite at vi nå er i gang og at vi kanskje lykkes til slutt vi og.
 
Oppdatering herfra: mannen min avga sin prøve i går, og den blir sendt til Finland etter påske. Så _håper_ at det nå går rimelig fort til vi har noen gode blastoer til innsett :Heartpink

Gruer meg til diverse familieselskaper i og etter påsken hvor min gravide svigerinne nok en gang vil legge ut om hvor tøff graviditeten er og hvor stresset hun er etc. Men hjelper mye å vite at vi nå er i gang og at vi kanskje lykkes til slutt vi og.
Da er dere i gang! Er jo gode sjanser med eggdonasjon så håper og tror at det vil gå veien. Skjønner at det er tungt og slitsomt med svigerinnen. Har faktisk også en gravid svigerinne som klager så til de grader på svangerskapet. Jeg unngår rett og slett personen så godt jeg kan. Du får holde ut <3
 
Er redd dette går i vasken :(
Begynte å spotte forledendag. Var brunlig utflod og legen mente det kunne være et godt tegn. At det var fra progesteronstøtte eller fra implantasjonen. Men i dag har jeg fått menssmerter og også noe som begynner å likne mer ferskt blod:(

Håper på mirakler men virker ikke helt bra dette.
 
Er redd dette går i vasken :(
Begynte å spotte forledendag. Var brunlig utflod og legen mente det kunne være et godt tegn. At det var fra progesteronstøtte eller fra implantasjonen. Men i dag har jeg fått menssmerter og også noe som begynner å likne mer ferskt blod:(

Håper på mirakler men virker ikke helt bra dette.
Nei nei, håper virkelig ikke dette går galt. Men skal sies at jeg hadde menssmerter og spotting da jeg ble gravid begge gangene..håper i det lengste at dette går bra!
 
Sitter nå og ser på min gamle journal, og ser at de har ratet de innsatte embryoene: BLAST -9, BLAST +9 og FRAG 0 og FRAG 9.

FRAG tror jeg at jeg skjønner hva betyr, det er antall fragmenter ikke sant? Men hva med BLAST -9 feks? Noen som vet?
 
Feks her:
 

Vedlegg

  • C6EC3310-A021-42C6-9BDF-2E5985EA3E93.jpeg
    C6EC3310-A021-42C6-9BDF-2E5985EA3E93.jpeg
    658,7 KB · Visninger: 31
Er redd dette går i vasken :(
Begynte å spotte forledendag. Var brunlig utflod og legen mente det kunne være et godt tegn. At det var fra progesteronstøtte eller fra implantasjonen. Men i dag har jeg fått menssmerter og også noe som begynner å likne mer ferskt blod:(

Håper på mirakler men virker ikke helt bra dette.
Hvordan går det med deg? :Heartbigred
 
Så koselig at du spør! Har vært sååå usikker på hvordan dette gikk men var på tidlig innvendig ultralyd i dag og vi fikk se et bittebitteøite bankende hjerte!!!! Er 6 uker i morgen og skulle egentlig hatt kontroll da, men pga påsken måtte jeg ta den en dag før. Alt så så langt veldig bra ut sa jordmor. Den andre har nok ikke blitt noe av men er så takknemlig for det lille hjertet❤️

Håper det blir å gå bra❤️
 
Sitter nå og ser på min gamle journal, og ser at de har ratet de innsatte embryoene: BLAST -9, BLAST +9 og FRAG 0 og FRAG 9.

FRAG tror jeg at jeg skjønner hva betyr, det er antall fragmenter ikke sant? Men hva med BLAST -9 feks? Noen som vet?
Vet desverre ikke
 
Vil bare få kommet i gang, men er liksom en million steg vi må gjennom først. Jeg skal ta blodprøver på syklusdag 1-3 og må først komme meg gjennom siste spontanabort og så vente på å komme i syklus igjen. Frustrerende.. Hvorfor trenger de hormon prøver av meg når vi uansett skal ha eggdonasjon? Jeg har normale og stabile sykluser på tross av nå flere aborter på rad. Jaja.. får vel gjøre som de vil. Men vil bare komme i gang før det er sommer og ferie liksom.
 
Vil bare få kommet i gang, men er liksom en million steg vi må gjennom først. Jeg skal ta blodprøver på syklusdag 1-3 og må først komme meg gjennom siste spontanabort og så vente på å komme i syklus igjen. Frustrerende.. Hvorfor trenger de hormon prøver av meg når vi uansett skal ha eggdonasjon? Jeg har normale og stabile sykluser på tross av nå flere aborter på rad. Jaja.. får vel gjøre som de vil. Men vil bare komme i gang før det er sommer og ferie liksom.
Forstår deg godt. Starter de å finne donor samtidig som du gjennomgår prøvene?
 
Så koselig at du spør! Har vært sååå usikker på hvordan dette gikk men var på tidlig innvendig ultralyd i dag og vi fikk se et bittebitteøite bankende hjerte!!!! Er 6 uker i morgen og skulle egentlig hatt kontroll da, men pga påsken måtte jeg ta den en dag før. Alt så så langt veldig bra ut sa jordmor. Den andre har nok ikke blitt noe av men er så takknemlig for det lille hjertet❤️

Håper det blir å gå bra❤️
Åh herregud så utrolig bra! Veldig glad på dine vegne! Krysser fingrene og tær for at det går bra videre! Hold oss oppdatert :)
 
Vil bare få kommet i gang, men er liksom en million steg vi må gjennom først. Jeg skal ta blodprøver på syklusdag 1-3 og må først komme meg gjennom siste spontanabort og så vente på å komme i syklus igjen. Frustrerende.. Hvorfor trenger de hormon prøver av meg når vi uansett skal ha eggdonasjon? Jeg har normale og stabile sykluser på tross av nå flere aborter på rad. Jaja.. får vel gjøre som de vil. Men vil bare komme i gang før det er sommer og ferie liksom.
Skjønner frustrasjonen, føler det samme.. vil bare komme i gang. Har du hatt en SA nå nylig også?
Tiden går kjeeeempesakte når man bare venter på mensen!
 
Forstår deg godt. Starter de å finne donor samtidig som du gjennomgår prøvene?
Vet faktisk ikke helt hva som skjer. Men de vil nok ha svarene på blodprøver før vi blir satt opp på samtale med legen. Så alt henger på de prøvene.

Skjønner frustrasjonen, føler det samme.. vil bare komme i gang. Har du hatt en SA nå nylig også?
Tiden går kjeeeempesakte når man bare venter på mensen!
Jeg hadde mitt siste innsett med egne egg hos St.Olavs nå i starten av Mars. Ble gravid og innså ganske fort at det ikke gikk bra denne gangen heller. Jeg har ikke begynt å blø ordentlig enda, så er fortsatt usikkert om jeg trenger hjelp med å få det ut eller om det setter i gang nå av seg selv. Regner med det blir en langdryg prosess uansett. Hcg har gått driit sakte opp og er helt tydelig at det ikke er liv her. Brukt over en uke på å doble seg liksom.
 
Vet faktisk ikke helt hva som skjer. Men de vil nok ha svarene på blodprøver før vi blir satt opp på samtale med legen. Så alt henger på de prøvene.


Jeg hadde mitt siste innsett med egne egg hos St.Olavs nå i starten av Mars. Ble gravid og innså ganske fort at det ikke gikk bra denne gangen heller. Jeg har ikke begynt å blø ordentlig enda, så er fortsatt usikkert om jeg trenger hjelp med å få det ut eller om det setter i gang nå av seg selv. Regner med det blir en langdryg prosess uansett. Hcg har gått driit sakte opp og er helt tydelig at det ikke er liv her. Brukt over en uke på å doble seg liksom.
Uff stakkars deg! Så frustrerende å gå og vente på at det bare skal komme ut. Og virkelig urettferdig at det skal ordne seg så lett for noen, og så skal andre gjennomgå den ene aborten etter den andre :Heartpink

Håper du kan komme raskt i gang med ED. Men enig, jeg skjønner heller ikke hvorfor de trenger blodprøver etc. for det. Og de har vel blodprøveresultater fra tidligere ved St. Olavs som de kan se?

Kan du kanskje snakke med dem og spørre om dere kan gjøre klart absolutt alt annet (papirer, sperm, etc) og når din blodprøve er klar så er det bare å sende papirene?
 
Back
Topp