Skravletråd Desember

Jeg gjør det. Men føler jeg sjelden får muligheten til det. Søvnproblemene gjør jo at jeg kan ligge våken i føere timer før jeg sovner uansett.

Natta ble dårlig. Som forventa. Mannen måtte dra nå på morgenen og slepe farens bil opp da han hadde kjørt seg fast ved huset deres. Takk og lov tok han med seg eldste så jeg bare har baby i huset. Kroppen fungerer ikke. Går på minusbatterier og henger ikke med i svingene :/

Begynt med mindfullness app. Tenkte å prøve det på kveldene for å se om jeg klarer slappe av. Avspenne musklene. Går konstant spent og gjort det hele livet. Men fikk bare prøvd et minutt før eldste våknet. Prøvde litt nå isted, men da våkna yngste. Aldri ro i huset :p

Håper det funker for deg :)

25... eneste de hadde som jeg kunne se. Har noen babyplan tidlig også da. Negativ i dag, 8 DPO

Ah. Var de jeg og brukte. Fikk positiv tre dager før ikm mener jeg. Men særdeles svakt. Enda tidlig for deg å teste da.

Vel. Jeg liker å kunne pynte uten å sette det oppå et lass rot. Og jeg liker å ha det litt renere og ryddigere rundt meg. Og jeg liker å ha kaker og godteri. Så... Da blir det sånn

Så lenge du liker å gjøre sånt, så er det jo greit. Høres bare stressende ut i mitt hodet :p

Høres ut som samme medisinene mammaen min går på. Hun har psoriasis leddgikt og har gått på sprøyter (enbrel) i snart 10 år. Fikk wt nytt liv når hun starta på dem!

Det er de han går på. Eller står benepali på de. Men er enbrel behandling. Han har tatt fem sprøyter til nå og allerede god bedring. Håper det hjelper på leddene hans og. De føeste dager sliter han med å bøye fingrene

Så lenge du liker å gjøre sånt, så er det jo greit. Høres bare stressende ut i mitt hodet :p

Jeg LIKER ikke å rydde og vaske. Men jeg liker å HA det rent, så derfor må jeg.

Og jeg liker både å lage kaker og å spise dem, og det samme med godteri, så det VIL jeg.

Det blir bare fort litt mye... og litt kort tid. fir jeg planlegger alltid litt mer enn jeg har tid til, og alt tar alltid litt mer tid enn jeg har beregnet, så kombinasjonen gjør at jeg havner på etterskudd og får litt mye å gjøre på slutten. Skjer liksom alltid det...

Nei det er det beste for meg og min familie og min tilstedeværelse for de at jeg ikke får flere barn

Synd når du ikke får ta den avgjørelsen selv. Men men. Håper virkelig at kroppen responderer godt på behandling. Vet du om det kan være snakk om permanente skader, eller vil du kunne blir frisk fysisk?

Ser ut til at vi kan pynte juletre I morgen. I kveld skal jeg egentlig lage marsipan, men jeg kjenner at jeg er veldig sliten. Om mannen kan hjelpe til så kan jeg ta det i dag. Vi får se.

Jeg LIKER ikke å rydde og vaske. Men jeg liker å HA det rent, så derfor må jeg.

Og jeg liker både å lage kaker og å spise dem, og det samme med godteri, så det VIL jeg.

Det blir bare fort litt mye... og litt kort tid. fir jeg planlegger alltid litt mer enn jeg har tid til, og alt tar alltid litt mer tid enn jeg har beregnet, så kombinasjonen gjør at jeg havner på etterskudd og får litt mye å gjøre på slutten. Skjer liksom alltid det...

Ser den. Liker og å ha det rent og er veldig pertentlig egentlig. Men har måttet senke kravene mine mye. Jeg har pleid å gjort alt i huset. Men har fått forbud av fysioterapeut om å gjøre sånt. Så da må mannen ta alt. Han er ikke like nøye, men det blir greit nok.

Vanskelig å få ting til å gå opp med tiden. Skjer jo alltid også uforutsette ting

Ser ut til at vi kan pynte juletre I morgen. I kveld skal jeg egentlig lage marsipan, men jeg kjenner at jeg er veldig sliten. Om mannen kan hjelpe til så kan jeg ta det i dag. Vi får se.

Her pynta vi for to dager siden. Tok det tidlig for å slippe å stresse. :)

Synd når du ikke får ta den avgjørelsen selv. Men men. Håper virkelig at kroppen responderer godt på behandling. Vet du om det kan være snakk om permanente skader, eller vil du kunne blir frisk fysisk?

Ja. Har jo alltid sagt to barn var nok. Men er jo og noe med det at legene sier jeg virkelig ikke bør få flere barn, og da føler det ikke som mitt valg å ikke få flere egentlig. Hva om vi ønsker et nytt om fem år liksom. Er jo enda bare 26 år...

Vet ikke enda. Får forskjellige beskjeder fra alle. Jeg får dessverre ikke den behandlingen jeg trenger heller. En psykomotisk fysioterapeut hadde vært ideelt, men det fins bare en i kommunen her og hun har venteliste på flere år. De som kommer til henne har stått mange år med kroniske smerter før de får plass, så jeg er ikke prioritert :/ selv om jeg føler jeg burde bli det siden jeg er ung, mange år i arbeidslivet og har to små jeg må fungere for. Jeg kan ikke være ferdig med arbeidslivet som 26 åring :( og ikke kunne være med barna mine som en normal forelder.

Noen sier jeg blir frisk men det kan ta mange år. Andre sier målet er å komme tilbake i arbeidslivet på sikt. Men noen vet ikke. Er i limbo for ingenting skjer. Er hos fysio men han veit liksom ikke helt hva han kan hjelpe med, så vi prøver oss bare frem. Forelpig blir jeg bare verre for hver uke som går :/

På plass i svømmehallen.

Nest siste gang i år. Men vi må nok melde dem på neste kurs så igang fra 6.1 til påske. Håper å slippe etter påske i alle fall med eldste for sa blir det en del korps

Ser den. Liker og å ha det rent og er veldig pertentlig egentlig. Men har måttet senke kravene mine mye. Jeg har pleid å gjort alt i huset. Men har fått forbud av fysioterapeut om å gjøre sånt. Så da må mannen ta alt. Han er ikke like nøye, men det blir greit nok.

Vanskelig å få ting til å gå opp med tiden. Skjer jo alltid også uforutsette ting

Mannen og jeg må gjerne ta samme rom begge to, for vi ser helt forskjellige ting rett og slett. Men vi utfyller hverandre da. Så vi jobber om hverandre. Når jeg tar nede tar han kjøkkenet så tar jeg kjøkkenet mens han tar nede så tar jeg badet mens han begynner på stua og så tar vi gjerne stua sammen tilslutt. Badet er det bare jeg som tar somregel mens han har andre ting han er den som tar. Tilsammen blir det bra.

Om jeg bare hadde fått huset på rutiner så jeg hadde bare alle avslutningene og balkingen og pynting og det gøye i desember så hadde det vært lettere men jeg kommer meg jo aldri ajour med huset så det blir skippertak. En ting er jul, det er oss og svigermor og ganske senkede skuldre hva kjelleren angår. Vi har inngang gjennom kjelleren men det takler svigermor som sover på et ekstremt rotete gjesterom uansett.
Men så er det bursdag 25.12 så da kommer det flere gjester og å ha tatt inngangen de må gjennom da er litt viktig for meg. Sånn er det bare. Så derfor støvsuger jeg yttergangen i dag og koster trolig den innenfor (for jeg kom ikke lenger før ungene skal legge seg og de har åpne dører mot kjellergangene) så går jeg over med engangsvåtmopp med grønnsåpe i slutten av neste uke. Eller hele huset lille julaften eller noe sånn, vi får se. (skål med grønnsåpe under sofaen er et dårlig triks når man har hund... Men huset lukter også hund så såpelukt gjør seg.

Ja. Har jo alltid sagt to barn var nok. Men er jo og noe med det at legene sier jeg virkelig ikke bør få flere barn, og da føler det ikke som mitt valg å ikke få flere egentlig. Hva om vi ønsker et nytt om fem år liksom. Er jo enda bare 26 år...

Vet ikke enda. Får forskjellige beskjeder fra alle. Jeg får dessverre ikke den behandlingen jeg trenger heller. En psykomotisk fysioterapeut hadde vært ideelt, men det fins bare en i kommunen her og hun har venteliste på flere år. De som kommer til henne har stått mange år med kroniske smerter før de får plass, så jeg er ikke prioritert :/ selv om jeg føler jeg burde bli det siden jeg er ung, mange år i arbeidslivet og har to små jeg må fungere for. Jeg kan ikke være ferdig med arbeidslivet som 26 åring :( og ikke kunne være med barna mine som en normal forelder.

Noen sier jeg blir frisk men det kan ta mange år. Andre sier målet er å komme tilbake i arbeidslivet på sikt. Men noen vet ikke. Er i limbo for ingenting skjer. Er hos fysio men han veit liksom ikke helt hva han kan hjelpe med, så vi prøver oss bare frem. Forelpig blir jeg bare verre for hver uke som går :/

Høres virkelig ikke bra ut. Håper du finner noe som hjelper

Back
Topp