Skravletråd Desember

Sitter og lager liste over hva jeg skal lage av pålegg og kaker til jul.
Hva holder dere på med akkurat nå?

Sovnet mens jeg la Lillejenta. Tenkte jeg skulle trene litt, men det skjer ikke nå. Helt rar I hodet.

Ja, og hun har så mange av den. Har hatt to dupper til, men hun våkner etter 15-20 min. Ikke snakk om at jeg rekker noe som helst, og jeg skulle gjerne sovet litt selv i dag. Pappaen måtte jobbe overtid og kommer ikke hjem før kl 20 i dag. Helt typisk:arghh: håper håper håper hun sover i natt:sorry:
Slik var mi og en lang periode. Slitsomt da dem ikke sover skikkelig. Så himla typisk da at han skulle jobbe overtid. Krysser fingrene for at snuppa sover godt i natt[emoji4]

Slik var mi og en lang periode. Slitsomt da dem ikke sover skikkelig. Så himla typisk da at han skulle jobbe overtid. Krysser fingrene for at snuppa sover godt i natt[emoji4]
Hun er lagt for en time siden, kjempa i 45 min før hun slokna.. men nå krysser jeg fingrene!

Ja, dere har vel mer vind enn oss, bare... pleier å være forskjellen når vi reiser til familien i Larvik :)

Nå skal jeg lage steinbit til middag. Gleder meg. Har verdens beste tomatsaus som jeg tinte fra fryseren. Oppskrift fra River Cottage.

Men først skal jeg se ferdig dagens Skomakergata-episode med fireåringen. Han koser seg masse med det. Godt å senke tempoet litt.

Her i Larvik blåser det alltid ja[emoji6]

Håper fisken smakte![emoji1] her ble det faktisk frossenpizza idag siden mannen var bortreist[emoji85] *skammeseg*

Sendes Skomakergata på TV?![emoji33]

Her i Larvik blåser det alltid ja[emoji6]

Håper fisken smakte![emoji1] her ble det faktisk frossenpizza idag siden mannen var bortreist[emoji85] *skammeseg*

Sendes Skomakergata på TV?![emoji33]

Nei, vi ser på nett-tv.

Rart det der hvordan det fort blir tøysemiddager når en voksen mangler. Mannen skal på julebord i morgen og jeg vurderer micro-risgrøt ;)

Fisken ble superbra :) elsker steinbit. Utrolig mye bedre enn torsk.

Ser på nett TV, `Reggie Yates Men who hates women` og spiser kebab som mannen hadde kjøpt etter bordtennis trening :smug:

Tipper de setter stor pris på at du hjelper til også[emoji173]️
Vi hjelper gjerne hverandre når vi kan. Det er dels grunnen til at vi valgte å bosette oss såpass nært min bror. Når den nye skolen kommer (det er sagt 2020) kommer ungene til å gå på samme skole.

De gikk i samme barnehage, deres to og våre to eldste. Greit når det trengs en hjelp. Da yngstemor ble innlagt på sykehus for et par år siden hentet de vår mellomste i bhg og eldste på skolen. Vi har hatt deres her til middag og lek en dag se skulle på foreldremøter, tidvis bytter vi barn (guttehus og jentehus) for gøy. Litt lenge siden sist forresten.

Men greit å kunne hjelpe hverandre.

Ok, gjør det om du får tid[emoji2]
Sovna når jeg la yngste. Som vanlig.

Og er såpass bakpå med "masterlisten" til jul at jeg må faktisk nesten bare ta kjøkkenet ibdag. Eller begynne i alle fall. Begynner ved vinduet og jobber meg bortover og ser hvor langt jeg kommer. Vasker ikkr inni skuffer og skap, men rydder opp i ting som "ja, hvor kaster man egentlig en sånn kutte-boks til en stavmikser, som er ødelagt." Stavmikser et elretur, greit. Men den virker faktisk så vi har den. Selv om vi har kjøpt ny. For nettopp det med å ha en sånn kutte-boks er noe av det jeg bruker mest. Og den gikk lekk. Knakk i bunnen. Det et hardplast og en kniv. Sortere.no sier at begge disse er restavfall, så da kaster jeg det faktisk da. Pakke kniv så ingen skjærer seg er greit, den er inni der.

Nettopp "hvor skal det kastes???" har medført at den sto oppå mikroen. Siden. Vel. Vi kjøpte vel ny i vår tror jeg... Utrolig. Jobber meg bortettet benken og rydder opp i slikt. Kjøkkenet er mannen som rydder og vasker til vanlig. Men han har en evne til å la vaser, enkelte drikkeflasker og andre sære ting stå igjen når han vasker opp. Og åpenbart ikke ta tak i "hvor kaster vi denne" på mange mnd. Så det trengs.

Men stemningskalenderen skal ligge på høytid utenom den nyeste. Den fra i dag er på generell, juleverksted. Den fra i går, julegenser, og de før skal være på høytid, men jeg har ikke sjekket om alle ble flyttet.

Back
Topp