Skravletråd August 2016

Det gikk strålende, storebror storkoste seg, lillebror sov gjennom hele greia og jeg som fryktet en hylende lillebror. Trøtt storebror som sovnet i bilen på vei hjem og som jeg håååååper (men tviler) på sovner greit i kveld:-)
Så flott det gikk fint:D

Og så var det godmorgen på ekte.

Eldstemann kom inn. Er det morgen? Ja. Fint. Det er noe som ikke virker med pusten min. Jeg har prøvd å drikke og det hjalp ikke.

Clue for mamma. Gutten har astma. Har du prøvd å ta pustemedisinen din?(den hab uansett tar hver dag) Nei. Vel. Så gjør vi det. Slenger på en dose ventoline også.

Men det høres ikke ut som astma, det er å puste inn som er vanskelig. Slim i halsen spørr jeg. Faren har en halsbetennelse for tiden. (etter egen diagnose. Virus som vir vond hals og syk mann i alle fall)
Nei. Ikke slim. Mer som en potetball.

Ja. Om en potetball sitter fast i halsen din, så er det nok ikke så lett å puste.... Men da hjelper heller ikke ventoline. Hvilket en liten pause har bekreftet.

Vi prøver nesespray siden han er litt tett i nesen.

Feber har han ikke, men føles litt varm å ta på.

Vil helst gå og kose med bestemor. Får lov til det om han lover å komme og finne meg om pusten blir værre.

Jeg liker ikke å sende ham dit. Men skjuler det. Svigermor har katt og derfor helt sikkert katteallergener med seg. Svigermor røyker også. Bare ute selvsagt.

Han får gå og kose. Jeg får stelle lillesøster.

Og godta at vi neppe skal på stranden uansett hvor mange av oss som har lyst i 24 grader som er varslet!

Tidlig. Tidlig morgen.

Alle andre sover.
Jeg teller på knappene om jeg skal stå og og få tatt kjøkkenet.
Men lillesøster som ligger inntil ryggen min våkner muligens om jeg blir borte. Og bør få søvnen sin. Jeg får heller stå opp og være effektiv så snart hun våkner. Lettere å ta kjøkkenet om hun sover rett nok, men....
Tidlig våken her også men gadd ikke stå opp

Tidlig. Tidlig morgen.

Alle andre sover.
Jeg teller på knappene om jeg skal stå og og få tatt kjøkkenet.
Men lillesøster som ligger inntil ryggen min våkner muligens om jeg blir borte. Og bør få søvnen sin. Jeg får heller stå opp og være effektiv så snart hun våkner. Lettere å ta kjøkkenet om hun sover rett nok, men....
Du ventet til lillesøster våknet?

Jada, vi var en gruppe på 4 stk, jeg med en av de minste magene men termin først :p
Jaja uansett ble det veldig generelt, også skal vi stikke oss kjempe mye før legetime imorgen hvor vi muligens får diagnose.
Fått tak i mange babybokser da :D hihi!
Da krysser jeg fingre for idag:)
Babybokser er kult!:D

Hmm. Min plan.
Tirsdag, handle og rydde kjøkkenet
Onsdag plukke rips. Meget trolig bare fryse den. Og rydde hus.
Torsdag bake kake og koke gele og vaske huset
Fredag pynte kake før selskapet. Det er bursdag.

Sleng på en, tradisjonen tro, syk ektemann, og en svigermor på besøk, er det travel nok uke.

(har handlet, kjøkkenet gjenstår det mye på enda. Tenkt å ta når ungene er i seng)

Så kommer femåringen og sier at nabojenta og familien skal på badestranden i morgen, og det vil hun også.

Jeg har ikke vært på strand i sommer i det hele tatt. Jeg har veldig lyst.

Vi har ti busker med rips. Jeg skal ikke plukke alle. Men nå er det opphold
Og bæra er meget. Meget moden.

Huset er rotete.

Og fredag er det bursdag.
Hektisk uke!:D
Hvem har bursdag?

Back
Topp