* Skravletråd - assistert befruktning *

❤️❤️ Håper det!!
I dag er jeg 11 dpo. Med 2 egg. Ikke tatt test ennå..
Ja, dette er første gang vi har klart å få satt inn hvor jeg ikke har blitt dårlig eller overstimulert.
Lurer på om jeg skal ta en test i morgen, blodprøve er på mandag
Så spennende for dere❤️❤️❤️
Hvor holder dere til?
Når skal du ta blodprøve?

Spennende for deg og!! Håper virkelig du får positivt svar! Satt du inn 2-dagers eller blasto? Jeg går i Porsgrunn, har ikke noen avtale om blodprøve foreløpig. Må melde inn resultat neste uke (har testet liiiitt for tidlig) :). Hvor holder du til?
 
Spennende for deg og!! Håper virkelig du får positivt svar! Satt du inn 2-dagers eller blasto? Jeg går i Porsgrunn, har ikke noen avtale om blodprøve foreløpig. Må melde inn resultat neste uke (har testet liiiitt for tidlig) :). Hvor holder du til?
2-dagers Veldig spennende periode vi er i nå Blir smålig tussete i hodet av dette her!!
Nå kjøpte jeg en RFSU test, testet negativt der nå... Så da får vi bare vente å se.. Kanskje jeg skal prøve en annen test også...❤️Du har jo allerede testet positivt, så det er en veldig bra start!!! Får håpe det skjer her også ❤️❤️
Vi er i Bergen på Haukeland
 
2-dagers Veldig spennende periode vi er i nå Blir smålig tussete i hodet av dette her!!
Nå kjøpte jeg en RFSU test, testet negativt der nå... Så da får vi bare vente å se.. Kanskje jeg skal prøve en annen test også...❤️Du har jo allerede testet positivt, så det er en veldig bra start!!! Får håpe det skjer her også ❤️❤️
Vi er i Bergen på Haukeland

Det er enda tidlig så alt kan skje. Krysser virkelig fingrene for deg! Det er tøft og være i dette IVF gamet, jeg var ikke helt forberedt hvor krevende det kan være for psyken. Men de fleste blir gravide før eller siden, så sjansene er gode. Må bare ha tålmodighet! <3
 
Det er enda tidlig så alt kan skje. Krysser virkelig fingrene for deg! Det er tøft og være i dette IVF gamet, jeg var ikke helt forberedt hvor krevende det kan være for psyken. Men de fleste blir gravide før eller siden, så sjansene er gode. Må bare ha tålmodighet! <3
Helt sant❤️❤️❤️ Beundrer alle sammen, virkelig!!!
Og det er en vakker, men slitsom prosess!!
Og barnet er iallfall 1000% ønsket❤️
Masse lykke til dere også ❤️❤️
 
Er det veldig vanlig at man må vente 1 mnd før man kan prøve på nytt etter et mislykket IVF-forsøk?..
Vi hadde første forsøket vårt i oktober - uttak hvor vi fikk 6 blasto på frys og ett fersk innsett som dessverre ikke ble noe av.
Jeg hadde svake, positive tester inntil 16 DPO - da ble testen negativ og jeg begynte å blø.
St.Olavs sa vi ble nødt å vente til desember før vi kunne prøve på neste innsett, pga. bortfallsblødning.. Var det pga. de svake, positive testene (kjemisk), eller må alle vente 1 mnd før nytt forsøk?..

Er bare litt nysgjerrig.
Desember kan bli en utfordring, EL må ikke havne på mandag/tirsdag pga. de har stengt i helgene, og i tillegg blir det heelt i grenseland på om vi rekker det før jul og helligdagene, så det er mye som må klaffe her..! :oops:
 
Ingen flere enn meg som har forsøk i desember, forresten...? Ser ikke at det er opprettet noen desember-gruppe?
 
Ingen flere enn meg som har forsøk i desember, forresten...? Ser ikke at det er opprettet noen desember-gruppe?
Jeg skal ha i desember, men vet ikke datoer helt ennå:)

Jeg også, eller det blir i november/desember. :)
Venter på mensen, og har kort protokoll så blir sprøyter fra syklusdag to, og uttak kanskje helt i starten av desember. Lykke til til oss! Håper vi får to fine streker i julegave.
 
Er det veldig vanlig at man må vente 1 mnd før man kan prøve på nytt etter et mislykket IVF-forsøk?..
Vi hadde første forsøket vårt i oktober - uttak hvor vi fikk 6 blasto på frys og ett fersk innsett som dessverre ikke ble noe av.
Jeg hadde svake, positive tester inntil 16 DPO - da ble testen negativ og jeg begynte å blø.
St.Olavs sa vi ble nødt å vente til desember før vi kunne prøve på neste innsett, pga. bortfallsblødning.. Var det pga. de svake, positive testene (kjemisk), eller må alle vente 1 mnd før nytt forsøk?..

Er bare litt nysgjerrig.
Desember kan bli en utfordring, EL må ikke havne på mandag/tirsdag pga. de har stengt i helgene, og i tillegg blir det heelt i grenseland på om vi rekker det før jul og helligdagene, så det er mye som må klaffe her..! :oops:

Jeg hadde kjemisk rett før dette fryseforsøket. Fikk altså starte rett på, men kunne ikke starte med et nytt ferskforsøk derimot. Krysser fingrene for at dere rekker det. :Heartpink
 
Er det veldig vanlig at man må vente 1 mnd før man kan prøve på nytt etter et mislykket IVF-forsøk?..
Vi hadde første forsøket vårt i oktober - uttak hvor vi fikk 6 blasto på frys og ett fersk innsett som dessverre ikke ble noe av.
Jeg hadde svake, positive tester inntil 16 DPO - da ble testen negativ og jeg begynte å blø.
St.Olavs sa vi ble nødt å vente til desember før vi kunne prøve på neste innsett, pga. bortfallsblødning.. Var det pga. de svake, positive testene (kjemisk), eller må alle vente 1 mnd før nytt forsøk?..

Er bare litt nysgjerrig.
Desember kan bli en utfordring, EL må ikke havne på mandag/tirsdag pga. de har stengt i helgene, og i tillegg blir det heelt i grenseland på om vi rekker det før jul og helligdagene, så det er mye som må klaffe her..! :oops:

På Riksen måtte vi vente en måned mellom hvert innsett, uavhengig av kjemisk, og vi syntes det var så kjipt at vi etter tre innsett gikk privat i tillegg, sånn at vi tok innsett annenhver måned på Riksen og privat :happy: Er ingen medisinske grunner til å skulle vente en syklus (sjekket selvfølgelig dette nøye først), og jeg har ikke engang egne sykluser, så måtte alltid bare gå en måned (uten EL) og vente på at de skulle sette i gang mensen...
 
Ingen flere enn meg som har forsøk i desember, forresten...? Ser ikke at det er opprettet noen desember-gruppe?

Det blir helt i månedsskiftet for min del - mest sannsynlig desember, og så også etter en desembergruppe uten hell. Er jo sikkert bare å lage en da...
 
Er det veldig vanlig at man må vente 1 mnd før man kan prøve på nytt etter et mislykket IVF-forsøk?..
Vi hadde første forsøket vårt i oktober - uttak hvor vi fikk 6 blasto på frys og ett fersk innsett som dessverre ikke ble noe av.
Jeg hadde svake, positive tester inntil 16 DPO - da ble testen negativ og jeg begynte å blø.
St.Olavs sa vi ble nødt å vente til desember før vi kunne prøve på neste innsett, pga. bortfallsblødning.. Var det pga. de svake, positive testene (kjemisk), eller må alle vente 1 mnd før nytt forsøk?..

Er bare litt nysgjerrig.
Desember kan bli en utfordring, EL må ikke havne på mandag/tirsdag pga. de har stengt i helgene, og i tillegg blir det heelt i grenseland på om vi rekker det før jul og helligdagene, så det er mye som må klaffe her..! :oops:
Jeg hadde uttak og mislykket ferskforsøk, for så å la kroppen roe seg ned en syklus før fryseforsøk.
Det angrer jeg ikke på, for Spiren sitter enda og jeg er 6+5 idag.
Håper det holder hele veien.
Masse lykke til :Heartred
 
Hei, jeg er ny her og andre gang jeg skriver noe i et slikt forum.

Litt om meg da; vi har holdt på i 4 år med å bli gravide. Endelig fikk vi positive tester. Frykter at det ikke skal gå, men er en forsiktig håper.

Holder på med behandling fra riksen ICSI. Å er på dpo 15 i dag. Å jeg har hcg kontroll i morgen.

Frykten min ble i dag tidlig at når jeg satte crinone, kom det litt blod på tuppen av tuben, å nå frykter jeg at TR kommer allikevel noen som har vært borti?
Kan jeg ha vært borti en av veggene, å truffet et blodkar?
 

Vedlegg

  • 20191116_101811.jpg
    20191116_101811.jpg
    25,8 KB · Visninger: 65
Hei, jeg er ny her og andre gang jeg skriver noe i et slikt forum.

Litt om meg da; vi har holdt på i 4 år med å bli gravide. Endelig fikk vi positive tester. Frykter at det ikke skal gå, men er en forsiktig håper.

Holder på med behandling fra riksen ICSI. Å er på dpo 15 i dag. Å jeg har hcg kontroll i morgen.

Frykten min ble i dag tidlig at når jeg satte crinone, kom det litt blod på tuppen av tuben, å nå frykter jeg at TR kommer allikevel noen som har vært borti?
Kan jeg ha vært borti en av veggene, å truffet et blodkar?

Gratulerer så mye med positiv test. :Heartred Håper du får en god bekreftelse på den fine test-streken på blodprøven i morgen. Skjønner det er ubehagelig med blødning, men en mulig bivirkning av crinone er jo småblødninger, så det kan være helt ufarlig.
 
Hei tusen hjertelig takk for svar ❤ vet at det kan være en bivirkning, men jeg har ikke hatt noen av de typiske bivirkningene så begynte å undre meg..

Men jeg merket at det var noen harde punkter etter crinone oppi der sånn papp masje som kan oppstå
Så kan kanskje hende jeg kom borti og riftet selv?
Det kom ikke noe på papir eller noe slikt foreløpig
 
Jeg hadde uttak og mislykket ferskforsøk, for så å la kroppen roe seg ned en syklus før fryseforsøk.
Det angrer jeg ikke på, for Spiren sitter enda og jeg er 6+5 idag.
Håper det holder hele veien.
Masse lykke til :Heartred

Ååh, så kjekt å høre - gratulerer så mye og lykke til videre i svangerskapet! :Heartred
Takk for det, håper så inderlig vi får det til før jul!
 
Ååh, så kjekt å høre - gratulerer så mye og lykke til videre i svangerskapet! :Heartred
Takk for det, håper så inderlig vi får det til før jul!
Har en god følelse!:happy:
Masse lykke til! :Heartred
 
Her sitter spiren enda. Er noen dager med føling og kjenning. Redd for at stress skal påvirke for mye ❤ 4+7 dager i dag :) håper så inderlig at det holder hele veien ❤

Gratulerer så mye til alle dere andre også❤
 
Back
Topp