Skravletråd <3

Så ufattelig trøtt. Må legge meg allerede i 9 tiden på kvelden for å klare å komme meg gjennom arbeidsdagene :p
Vanvittig trøtt her også.. I går la jeg meg 21:30, og kjenner øynene siger nå også!

Vanvittig trøtt her også.. I går la jeg meg 21:30, og kjenner øynene siger nå også!
Håper det bare er nå i starten og gir seg etterhvert for det her er jo helt ekstremt :p

Håper det bare er nå i starten og gir seg etterhvert for det her er jo helt ekstremt :p
Jeg var sånn de fire første månedene forrige gang... Sov hele tiden. Nå kan jeg ikke det ettersom jeg har en toåring, så jeg går på sparebluss hver dag. Skal straks i seng her!

Fant akkurat ut at man ikke bør ta Ibux når man er gravid! Dette har jeg ikke hørt om, og ble selvfølgelig veldig nervøs da jeg har tatt Ibux i dag pga vond nakke. Tok det også for noen dager siden. Noen som har vært i samme situasjon??? Håper det ikke skjer noe med den lille spiren :(

Jeg var sånn de fire første månedene forrige gang... Sov hele tiden. Nå kan jeg ikke det ettersom jeg har en toåring, så jeg går på sparebluss hver dag. Skal straks i seng her!
Har funnet senga nå, men sovna på sofaen i stad også :p Bruker opp energien på jobb og er helt zombie når jeg kommer hjem.

Fant akkurat ut at man ikke bør ta Ibux når man er gravid! Dette har jeg ikke hørt om, og ble selvfølgelig veldig nervøs da jeg har tatt Ibux i dag pga vond nakke. Tok det også for noen dager siden. Noen som har vært i samme situasjon??? Håper det ikke skjer noe med den lille spiren :(
Ibux går under NSAID og skal ikke brukes av gravide med mindre det er etter samråd med lege. Risikoen for skade på fosteret ved bruk av NSAID er størst i 3.trimester, men kan forekomme hele svangerskapet og skal derfor ikke tas. Om du bare har tatt noen få ganger og det er såpass tidlig i graviditeten så har det nok ikke gjort noe skade, men du bør ikke ta det noe mer. Søk opp ibux/ibuprofen i felleskatalogen så finner du mer informasjon om det :)
Smertestillende som naproxen og voltaren er også NSAID.
Paracet er derimot trygt å bruke :)

Last edited:
Ibux går under NSAID og skal ikke brukes av gravide med mindre det er etter samråd med lege. Risikoen for skade på fosteret ved bruk av NSAID er størst i 3.trimester, men kan forekomme hele svangerskapet og skal derfor ikke tas. Om du bare har tatt noen få ganger og det er såpass tidlig i graviditeten så har det nok ikke gjort noe skade, men du bør ikke ta det noe mer. Søk opp ibux/ibuprofen i felleskatalogen så finner du mer informasjon om det :)
Smertestillende som naproxen og voltaren er også NSAID.
Paracet er derimot trygt å bruke :)
Ja, det var dette jeg fant ut. Vi får satse på at det har gått bra :)

Det gjer det nok Kjersti, eg visste om det med mine første 3 men noko ganger kunne eg ikkje uten ibux, legen sa at det er greit (kanskje 3-4 ibux i løpet av hele svangerskap).

Det strekker veldig på høyre side av livmoren, følelse jeg ikke har kjennt før. Noen ganger er det stikking, men det har jeg opplevd før. Men denne følelsen av at noen driver å strekker ut livmoren var litt ny/rar.

Noen her som trener? Har planer om å trene i svangerslapet?

Jeg har gått ned 17kg siden januar i år, og kjenner jeg er litt panisk for å legge på meg igjen. Kommer ikke til å kutte ut aktivitet i svangerskapet, men antagelig modifisere litt. Kutte ut intervaller blandt annet. Noen som har tips til fine gravidøvelser?

Jeg trener crossfit og har ikke tenkt til å slutte med det, så lenge det er mulig å fortsette. Tar det litt etter formen og pusher meg ikke like hardt som før.

Ryggen ligger i 6 deler trur eg. Men eg er fornøyd!
961ad7bdc436cef8bccb1ec3728c81ce
e93ecade598287b3f40b863a096c4c4f

Han er 9 mnd. Dette var første gang eg har klippet han.

Jeg prøver å holde meg i form, men føler denne kvalmen begrenser meg. Liker jo at symptomene er der, men denne kvalmen den er litt intense. Ikke klarer jeg å få i meg mat før utpå formiddagen så frokost blir som regel salt kjekse. Vet ikke hvor sunt det er i lengden, men det er stortsett det eneste jeg klarer å holde på så tidlig

Trur det er bare å akseptere det, det kjem seg nok etterhvert.

Mannen er på flyplassen for å hente søs og svoger, gleder meg! :D

Flere enn meg som har fått sterke ryggsmerter? Startet ved positiv test 10 dpo og er bare blitt verre.

Håper dere lager mye liv her inne for vi har bestemt å ikke si noe til noen før uke 12 så jeg trenger noen å snakke baby med!!
Haha, samme her! Jeg har for sikkerhets skyld en venninne som også er gravid, og jeg har sååå lyst til å si det til henne, men skal prøve å holde meg.

Back
Topp