skravletråd 25 juli

schnuppa

Forumet er livet
God morgen jenter.

Ja da nærmer vi oss styggfort august... [&:][&:] Æsjamei. Jeg som hele tiden har trodd den skulle komme i juli. Nå bare orker jeg ikke tenke på det mer( må kanskje holde meg borte herfra en stund). Den komme nok ikke før august.( og det plager meg endel)
Er så glad på alle dere tuppers vegne som har fått trolla deres før og på termin. Og jeg beundrer dere jenter som går over tiden og holder motet oppe.Dere er utrolige.
Jeg begynner å miste motet kraftig, men hva  kan man gjøre?
Jeg har hatt mange signaler for 3 uker siden at noe var på gang, men det stopper opp hver gang. I forgårsnatt var jeg nesten bombesikker, men da vi stod  opp var alt borte. [:'(][:o][:-][&o][&:][>:] Det gjør meg frustrert.

I morgen kommer mamma og dem og blir til fredag. Jeg ber til høyere makter at ting ikke skjer når de er her. Vil ikke drive å ha rier med huset fullt av folk jeg[8|][8|]. Da vil jeg være alene, Men med min flaks så har den vel tenkt seg ut når de er her...[&o][&o] Juhu... Nei det er bare å vente. Heldigvis er samboer hjemme om dagen. Hadde han ikke vært det aner jeg ikke hva jeg hadde gjort[:o][:o]

Det blir jobbing hjemme og tur med valpen, før vi skal på middagsbesøk i dag.. Uff føler meg ikke i form til å farte rundt til alle og enhver å vise "hvor stor" jeg er blitt!!! Æsjamei.

Men men

Håper humøret mitt er en smule bedre senere i dag, ellers  kan vi nesten ikke dra på besøk... [&:][&:]

Ha en fin dag jenter.

Masse lykke til Lillejenta, stå på... Snart har du gullet ditt hos deg.. [:)][:)]

Klem fra surpadda med stor mage....[;)][;)]

Kjære surpadda[;)]

Du har vært så sterk og tøff igjennom sv. skapet!
Det er lov til å syntes at alt er møkk nå.
Ja, hadde det ikke vært typisk da om babyen hadde kommet når du har besøk[8|]

Jeg har en liten gutt på armen som helst vil sove ved siden av brystvorta mi.. han er så søt assa!!
Kan ikke sitte å vifte med puppen hele dagen[:D]

Lykke til Lillejenta!!

Kjære schnuppa. Det er absolutt lov å synes at alt er tungt og fælt nå, som Monicus sier. Det hadde jo vært typisk om lillegull kom nå da-skjønner du vil være alene!
Jeg har det litt på samme måte, min mor og søster har akkurat flyttet til Karmøy med jobben, men mamma skal jobbe i Oslo de 2 første ukene av august.
De kommer hit til helgen, men da ligger jo jeg opptatt på sykehuset. Problemet er at de har ikke noe sted å bo og jeg må bare si at jeg ikke orker å huse de to samtidig som jeg og samboer skal bli kjent med lille nurket vårt. Hadde det vært litt senere hadde de selvsagt kunnet bo hos oss, men føler det blir litt mye sånn rett etter fødselen. Det er jo veldig fint at mamma kommer hit når jeg skal føde da, det er jo hennes første barnebarn så hun synes jo det er stas. Men hun legger sin bosituasjon over på meg og jeg må prøve å finne et sted de kan bo..litt slitsomt[&:]

Men schnuppa: Du får trøste deg med at hvis besøket ditt reiser hjem igjen på fredag, så er det enda tid igjen til å få julibaby!

Sender en stor klem din vei og håper du får en fin dag!

Og masse lykke til til Lillejenta ja-tenker på deg![:D]

ORIGINAL: Ole Brumm

Kjære schnuppa. Det er absolutt lov å synes at alt er tungt og fælt nå, som Monicus sier. Det hadde jo vært typisk om lillegull kom nå da-skjønner du vil være alene!
Jeg har det litt på samme måte, min mor og søster har akkurat flyttet til Karmøy med jobben, men mamma skal jobbe i Oslo de 2 første ukene av august.
De kommer hit til helgen, men da ligger jo jeg opptatt på sykehuset. Problemet er at de har ikke noe sted å bo og jeg må bare si at jeg ikke orker å huse de to samtidig som jeg og samboer skal bli kjent med lille nurket vårt. Hadde det vært litt senere hadde de selvsagt kunnet bo hos oss, men føler det blir litt mye sånn rett etter fødselen. Det er jo veldig fint at mamma kommer hit når jeg skal føde da, det er jo hennes første barnebarn så hun synes jo det er stas. Men hun legger sin bosituasjon over på meg og jeg må prøve å finne et sted de kan bo..litt slitsomt[&:]

Men schnuppa: Du får trøste deg med at hvis besøket ditt reiser hjem igjen på fredag, så er det enda tid igjen til å få julibaby!

Sender en stor klem din vei og håper du får en fin dag!

Og masse lykke til til Lillejenta ja-tenker på deg![:D]

Å jenter dere er herlige.. He he er i bedre humør nå, men jeg må si det går opp og ned. He he de drar fredag og er tilbake 7 august, da skal dem være en uke.. Redd meg...

Ole Brumm: Skjønner deg såå godt det er sånn jeg føler det også at jeg må huse dem, de vil jo være med barnebarna..[:)] Men nå er mine foreldre litt masete synes jeg... Og det er det jeg gruer meg til: Valp, baby og de her.[:-][:-] Blir litt i meste laget. Og om jeg må gå å puste å ha rier mens de er her da døøør jeg....[:'(][:'(]
Kommer til å bli en prøvelse[:o]. Nikoline gleeder seg sånn til de kommer hun forguder dem så mye... Så jeg må jo gjøre det for hennes skyld..

Nå er jeg så heldig at min søster bor 10 min unna , så når de kommer tilbake 7 august skal dem bo der.. Det har vi bestemt, men jeg har ikke rukket å sagt det til dem enda.. [8|][8|].. Søster er på ferie nå, derfor må dem bo her fra onsdag av og vi må kjøre dem til gardermoen på fredag...

Monicus snuppa: He he vifte med puppen hele dagen, jeg synes jeg ser deg[:D]... Men vet det er slitsomt...Forferdelig slitsomt... Men man gjør jo alt for våre skjønne små skapninger...Det går seg nok til...

Jepp da må jeg gå å hjelpe samboer med å legge lister i gangen vår...

Kos dere jenter...
Takk for trøstende ord, trenger det virkelig iblant. Men plutselig er jeg på topp igjen... [:)][:D] Som nå...

KLem til alle dere

god morgen...har 3dager igjen til termin jeg...før når noen hadde ei uka til termin tenkte jeg "så heldi hun e" og nå føles det ikke sånn...inatt hadde jeg ingen smerter så jeg fikk sove litt men e fortsatt litt trøtt...ok ok jeg vet at alt jeg har gjort i det siste e å klage...idag skal jeg stoppe og være litt mer positiv jeg...good luck til alle som føder idag og alle som steller...Monicus jeg må bare igjen at Kian er sååå nydelig :)

Tusen takk Muffinium, du er god du[;)]

Og jenter..

Det med å ha for mye famlilie besøk, ja.... slitsomt kan det være.
Men, akkurat nå har jeg besøk av mamma og det er så koselig,men nå har vi hatt vår alenetid MAts og meg med baby.
Mamma er her å vasker og rydder i leiligheten. Ikke hatt ork til det etter fødselen. + at hun har kjøpt en masse greier til oss (noe hun alltid gjør)
Lager middag og daller med oss.

Lurer på når jeg skal klare og håntere baby og hus??[8|][8|]
Føler at all tid går til pupping og mating, selv om det er kjempe koselig altså.

god dag, god dag!

Endelig er det overskyet ute! [:D] Goody goody!!
Var tidlig oppe i dag morges. Vi var og kikket på en "ny" bil. Jeg har lyst til å bytte til litt større plass og bedre sikkerhet. Så var det det å få solgt den man har fra før da... Ikke enkelt i disse ferietider. Men men, det må da vel ordne seg?

Ellers så går da dagene. Den ene er den andre lik, sitter for det meste å kjenner etter smerter ( som ikke er der). 5 dager over nå... :(
Skal på sjekk i morgen, håper de vil strippe meg litt da. Jeg går ingensteder før noen gjør noe iallefall!
Hm... må finne meg noe sjokolade her nå. Er jo sååå godtesjuk!

Heisann!

Var hos legen i dag. Fikk beskjed om at livmormunnen var myk, men ellers hadde det ikke skjedd noe. Var ikke moden. Jeg vet ikke helt hva det vil si at livmormunnen har blitt myk, men det må da vel være en begynnelse?  Hun sa jeg burde belage meg på å gå litt over terminen (fysj og æsj), men at det kunne også gå fort.  Så nå tror jeg ikke lenger at jeg får et julibarn, jeg.  Så nå skal jeg proppe meg full av godsaker den siste tiden! Og bare nyte det å ha stor mage! Så det så!!

Hej tjejer, idag har jag vart hos jordmor. Jag hade ont i huvudet igår och va illamående så tänkte kanske att något va lite fel. Jag hade för högt blodtryck. Fick besked om att vila, dricka mkt och ingen salt mat. Trodde det kunde vara lätt preplapsi och jag skall tillbaka i övermorgon igen. Hon kände och sträckte i livmoderetappen och nu blöder jag[:-] Symfysemålet som altid varid högt eftersom min baby är 15% över genomsnitt var på nästan 40 idag, haha - detta blir nog en lite tjockis : )
Blev lite nervös och orolig efter att ha varit hos henne idag och jag blir sååååå snabbt irriterad på min sambo. Har ingen ro att vila. Vill såååååå innerligt att allt skall vara över nuuuuuuuu. Blev plötsligt så nervös för födslen [:o][:o] Neeeeeeeej - ryck upp mej nu här. Det kunde varit värre altså.

Snuppa - Se till att dina din föräldrar passar på dig. Ta fram oxpiskan och få dem att lyda och tjäna dig[:D][:D][:D]

Och Monicus - Kian är helt underbart söt.

Vi får hålla humöret uppe så gott vi kan idag[:D][:D]
Hakona Matata....

Når har du termin, Karin m mirakel? Håper den behandlinga du fikk hos jordmor i dag var det som trengtes for at noe skal skje snart! Og skulle du utvikle SF, setter de vel i gang fødselen?  
Var selv hos legen i dag, men hun var så forsiktig, så forsiktig. Tenkte jeg skulle si til henne at hun skulle være litt mer hardhendt, men jeg tror hun vet bedre enn meg hva hun driver med.... Jeg måtte nok belage meg på å gå litt over terminen, jeg, da.

Men jeg ønsker deg lykke til, og håper den blødninga betyr at ting kan skje snart.

HAKUNA MATATA ja-det hjelper!
Jeg har også preeklampsi, en mild form og blir satt igang på torsdag. Har andre plager også da som telte inn på det. Men det er ikke farlig, så lenge de passer på deg og siden du skal tilbake fort høres det jo sånn ut. Jeg er også kjempenervøs for fødselen, har ikke vært det før nå, men nå som jeg har en dato vet jeg liksom når det skjer. Har hele tiden tenkt at det kommer til å gå bra, for jeg stoler jo på kroppen min, men er spent på hvordan smertene vil kjennes.. Det jeg er mest urolig for er at noe skal gå galt og at vi må dra tomhendt hjem uten baby, til en leilighet som er full av babyting.. men kan jo ikke tenke på det heller...
Cheer up og nyt solen[:)]

Jeg må si at dere imponerer meg stort, jenter! Dere klarer å holde "hodet over vannet", finne positive ting ved stort sett det meste. Jeg har selv litt problemer med det, men det hjelper å se at dere er så positive nå mot slutten, så til alle sammen; TUUUSEN TAKK!!!! [;)]

Jag hade termin den 22/7. Jag hoppas så att födslen kommer igång idag. Vet ju att det inte är någon vits att oroa sig men man gör liksom det iallafall. Andy06 jag hoppas att din jordmor har fel och att du mognar snabbt. Klarar du att njuta värmen och inte vänta för mkt??

Ole brumm: Vilket sjukhus skall du föda på???

Jeg skal på Ullevål, du da?

Asker och Bærum. Sökte Ullevål men det var fullt. Nu verkar det som om det är överbelastning på Bærum. Fick inte komma på jornalskrivning pga stor pågång. Kan förstå du e nervös inför torsdagen. Men nu har du chans att förbereda dig mentalt till dess. Hoppas att du kan slappna av, inte så lätt men jag skall hålla tummarna och skicka massa goda tankar då.
Jag hoppas att dem sätter igång mig om detta drar ut på tiden.

Lycka till på torsdag - dagen med STOOOOORT MOT.

Halluuu snupper!!!

Gooood så lenge jeg har sovet i dag, stod opp for en time siden [8|]. Like greit, da går dagen fortere [:D].....

Er nå på 10'ende dagen overtid, går det an'a?? Snuppeluppa i magen har det aaaaltfor godt, kanskje jeg bør kutte ut sjokoladespisingen, hehe.... Har liksom gitt opp litt jeg nå, med å gå og vente. Vet jo at det uansett er rett rundt hjørnet, og at jeg ikke får gjort noe med det! (Har prøvd ALLE kjerringråd, utenom lakserolje - og den skal heller ikke prøves!!![8|]) Må få si at jeg synes alle her inne er så flinke til å backe hverandre opp! Har vært mye håpløshet hos de fleste her på slutten av juli, og det er jo ikke så rart når man er innstilt på julibaby [:)]. Men dere er herlige, altså!!!

Så Schnuppa - det er sååååååååå lov til å klage sin nød, og jeg skjønner deg såååå godt!!! Å ha besøk oppå alle de følelsene man går med nå, kan være en utfordring for alle og enhver!! Håper det går greit, at de er flinke til å hjelpe til og at med en gang de går ut døra på fredag så starter riene dine [:D].... U go girl!!!!

Ole Brumm : Heldiggrisen som skal bli satt igang, men ikke bra med preklampsi da [8|]. Håper formen er grei, og at du ikke sliter for fælt! Men- om to dager er du mamma [:)] - så herlig!!

Lillejenta: Tenk, nå er du i gang! Vi tenker på deg [:)]

Og Monicus : Er så glad for at du fortsatt titter innom oss som ikke har født ennå, blir så glad når vi ser bilder av små nurk her inne [:D]. Tenk - vi hadde termin samtidig vi, og nå blir det nesten en måned mellom babyene våre [8|]....rart å tenke på!

Ha en flotters dag, alle sammen [:D]

juhuuu alle tjukke mager[:)][:)]

I dag he eg hatt stor rengjøring på kjøkkenet,alt for å få litt gang på denne kroppen,kanskje det gjør susen...
Imårå ska eg på min andre akkupunktur time håpe at det he blitt mer åpning,blir såååååå  sure om det ikkje he blitt det[:@][:@]
Ellers tebage te i dag,knallvarmt her i sandnes,orke snart ikkje mer av dette varma været,kan ikkje huska sist der va kaldt her.....Beste sommeren ever egentlig,hadde det ikjje vært for at kroppen e stor og tung....

LUCKY snart e det sikkert din tur,satse på det......fordi du fortjener det....
OLE BRUMM du snige i køen[:)][:)]heldiggris ......Men du e tilgitt siden det e best at babyen din komme ut nå....Og det komme nok te å gå kjempe bra ska du se[:)]
TE ALLE OSS ANDRE.....me he det jo litt spennande au då,kan jo aldri veda ke ti dei små bebisane våres bestemme seg for å komma.......
Kan jo ikkje aent enn å tenka som alltid......KANSKJE IMÅRÅ

ORIGINAL: lucky2

Halluuu snupper!!!

Gooood så lenge jeg har sovet i dag, stod opp for en time siden [8|]. Like greit, da går dagen fortere [:D].....

Er nå på 10'ende dagen overtid, går det an'a?? Snuppeluppa i magen har det aaaaltfor godt, kanskje jeg bør kutte ut sjokoladespisingen, hehe.... Har liksom gitt opp litt jeg nå, med å gå og vente. Vet jo at det uansett er rett rundt hjørnet, og at jeg ikke får gjort noe med det! (Har prøvd ALLE kjerringråd, utenom lakserolje - og den skal heller ikke prøves!!![8|]) Må få si at jeg synes alle her inne er så flinke til å backe hverandre opp! Har vært mye håpløshet hos de fleste her på slutten av juli, og det er jo ikke så rart når man er innstilt på julibaby [:)]. Men dere er herlige, altså!!!

Så Schnuppa - det er sååååååååå lov til å klage sin nød, og jeg skjønner deg såååå godt!!! Å ha besøk oppå alle de følelsene man går med nå, kan være en utfordring for alle og enhver!! Håper det går greit, at de er flinke til å hjelpe til og at med en gang de går ut døra på fredag så starter riene dine [:D].... U go girl!!!!

Ole Brumm : Heldiggrisen som skal bli satt igang, men ikke bra med preklampsi da [8|]. Håper formen er grei, og at du ikke sliter for fælt! Men- om to dager er du mamma [:)] - så herlig!!

Lillejenta: Tenk, nå er du i gang! Vi tenker på deg [:)]

Og Monicus : Er så glad for at du fortsatt titter innom oss som ikke har født ennå, blir så glad når vi ser bilder av små nurk her inne [:D]. Tenk - vi hadde termin samtidig vi, og nå blir det nesten en måned mellom babyene våre [8|]....rart å tenke på!

Ha en flotters dag, alle sammen [:D]

Hvordan greier du å være så positiv??? Du er bare helt rååå...[:)]

Vet du om du skal settes igang??? Håper snuppa der inne snart kommer ut, og håper min også tar til vett.[8|]
Selv om jeg nå er positiv og glad. I morgen tidlig er jeg vel "surpadda" igjen [&:][&:] He he.

Uansett  Lucky2 du er bare helt utrolig. Skjønner ikke hvor du får motivasjon eller krefter fra. Men godt du får sovet leeenge. Det fortjener du...

ORIGINAL: schnuppa

ORIGINAL: lucky2

Hvordan greier du å være så positiv??? Du er bare helt rååå...[:)]

Vet du om du skal settes igang??? Håper snuppa der inne snart kommer ut, og håper min også tar til vett.[8|]
Selv om jeg nå er positiv og glad. I morgen tidlig er jeg vel "surpadda" igjen [&:][&:] He he.

Uansett  Lucky2 du er bare helt utrolig. Skjønner ikke hvor du får motivasjon eller krefter fra. Men godt du får sovet leeenge. Det fortjener du...

Må bare signere her altså..
Du er virkelig helt rå Lucky2, makan til positiv jente!!
Uansett ikke lenge til nurket ditt kommer[;)]
Rart å tenke på at vi hadde termin rundt samme tid.. veldig rart[8|]
Jeg må jo innom å sjekke statusen på mafiajentene[:D]

Og alle andre julituppene her inne[;)]

Back
Topp