Skravletråd *åpen*

På min første kom ikke det før det var et stykke lenger ut i svangerskapet.

Så tipper du kommer til å merke endel av dette etterhvert, men mange har et veldig fint 2 trimester å blir ikke særlig plaget med slike ting før man kommer over mot 3 trimester.
Ja, det er nok det som skjer her sikkert. :happy: Foreløpig er jeg bare takknemlig for å være i så god form som jeg er, så får jeg heller roe ned om det skulle by på utfordringer senere. Tviler ikke på at det vil være mangel på kynnere og sånt ved senere tidspunkt. :smiley-ashamed004
 
Haha!! Ja, jeg vet ikke om jeg egentlig gleder meg til helg, det er roligere her i hverdagen :hilarious: Jeg kan sove lengre i helga da, det er jo noe.
 
Ja, det er nok det som skjer her sikkert. :happy: Foreløpig er jeg bare takknemlig for å være i så god form som jeg er, så får jeg heller roe ned om det skulle by på utfordringer senere. Tviler ikke på at det vil være mangel på kynnere og sånt ved senere tidspunkt. :smiley-ashamed004
Jeg håper du slipper unna plagsomme kynnere. Jeg hadde så mye malerier med de to andre. Jeg var helt utslitt før jeg skulle føde forrige gang :hilarious: Virker som om du har et kjempegodt utgangspunkt! Min første fødsel var en drøm av en opplevelse! Fikk litt lystgass de siste to centimeterne (kom inn på kontroll med 8 cm) men den ble tatt fra meg mot slutten, så jeg fødte uten smertelindring. Jeg hadde full kontroll hele veien! Da hadde jeg også vært ganske opplagt hele veien, med unntak av full bekkenløsning de siste ti ukene. Jeg var oppe og gikk med en gang, gikk i dusjen og følte meg skikkelig fresh! Shaky, men opplagt!
 
Jeg håper du slipper unna plagsomme kynnere. Jeg hadde så mye malerier med de to andre. Jeg var helt utslitt før jeg skulle føde forrige gang :hilarious: Virker som om du har et kjempegodt utgangspunkt! Min første fødsel var en drøm av en opplevelse! Fikk litt lystgass de siste to centimeterne (kom inn på kontroll med 8 cm) men den ble tatt fra meg mot slutten, så jeg fødte uten smertelindring. Jeg hadde full kontroll hele veien! Da hadde jeg også vært ganske opplagt hele veien, med unntak av full bekkenløsning de siste ti ukene. Jeg var oppe og gikk med en gang, gikk i dusjen og følte meg skikkelig fresh! Shaky, men opplagt!
Herregud, så digg! Noe sånt hadde jo helt klart vært drømmen :love017 Har foreløpig ikke tatt noe særlig stilling til alt rundt fødsel, føler på en måte at jeg ikke vil gå der helt ennå. :laughing002
Samtidig har vi blitt enige om å melde oss på fødselsforberedende kurs hos AHUS, men det blir jo først om noen måneder det også. Det er forhåpentligvis en del nytte i sånt :happy:
 
Herregud, så digg! Noe sånt hadde jo helt klart vært drømmen :love017 Har foreløpig ikke tatt noe særlig stilling til alt rundt fødsel, føler på en måte at jeg ikke vil gå der helt ennå. :laughing002
Samtidig har vi blitt enige om å melde oss på fødselsforberedende kurs hos AHUS, men det blir jo først om noen måneder det også. Det er forhåpentligvis en del nytte i sånt :happy:
Det er veldig lurt! Og bare vær forberedt på at det kan bli annerledes enn først tenkt. Jeg planla ikke å føde uten epidural, men når jeg kommer inn på første kontroll med 8 cm åpning var det toget gått :hilarious: Men det er de flinke å fortelle om på sykehuset, og AHUS virker som et kjempegodt sykehus å føde ved! Det viktigste er at du føler deg helt trygg :Heartred
 
Det er veldig lurt! Og bare vær forberedt på at det kan bli annerledes enn først tenkt. Jeg planla ikke å føde uten epidural, men når jeg kommer inn på første kontroll med 8 cm åpning var det toget gått :hilarious: Men det er de flinke å fortelle om på sykehuset, og AHUS virker som et kjempegodt sykehus å føde ved! Det viktigste er at du føler deg helt trygg :Heartred
Sånn sett er det kanskje like greit å lage seg så mange meninger rundt hvordan det skal være, haha. :wacky: Men tror nok vi begge kommer til å finne litt trygghet i et sånt kurs så vi er i alle fall LITT forberedt på det som venter oss et stykke lengre ned i veien.
Moro at første fødselen din huskes på en så positiv måte til tross for at det ikke helt ble som du så for deg :love017
Har inntrykk av at AHUS virker til å være et bra sted, ja. Bor egentlig ganske midt mellom de forskjellige sykehusene i Oslo og AHUS, men ønsket meg dit når legen spurte. :laughing002
 
Jeg skal til ahus Kongsvinger. Bor 15 minutt unna. Så veldig godt med kort vei. Men skal ha keisersnitt i narkose.
 
Hva spiser dere til frokost og lunsj om dagen? Jeg begynner å bli brødlei :smiley-ashamed004 Nå har jeg bakt et par surdeigsbrød som jeg skal skal steke idag. Det smaker alltid. Ellers har jeg begynt å lage meg havregrøt til lunsj.
 
Hva spiser dere til frokost og lunsj om dagen? Jeg begynner å bli brødlei :smiley-ashamed004 Nå har jeg bakt et par surdeigsbrød som jeg skal skal steke idag. Det smaker alltid. Ellers har jeg begynt å lage meg havregrøt til lunsj.

Dette lurer jeg og på! Og middag....
Jeg er så lei alt av mat om dagen at det er et pes å spise..... ingenting som frister! Letteste å spise we yoghurt med musli :wacky:
 
Hva spiser dere til frokost og lunsj om dagen? Jeg begynner å bli brødlei :smiley-ashamed004 Nå har jeg bakt et par surdeigsbrød som jeg skal skal steke idag. Det smaker alltid. Ellers har jeg begynt å lage meg havregrøt til lunsj.
Kjenner meg veldig igjen!
Går en del i smoothie, og hvis jeg tar helt av så kjører jeg smoothiebowl med musli på. Ellers blir det faktisk litt honnikorn eller kellogs bare for å få i seg noe
 
Hva spiser dere til frokost og lunsj om dagen? Jeg begynner å bli brødlei :smiley-ashamed004 Nå har jeg bakt et par surdeigsbrød som jeg skal skal steke idag. Det smaker alltid. Ellers har jeg begynt å lage meg havregrøt til lunsj.
Her går det i brødskiver, havregrøt, youghurt med musli og hva enn vi ender opp med til middag, men middags mat er ikke den store favoritten nå om dagen :smiley-ashamed004 . Går også mye frukt om dagen.
 
Hva spiser dere til frokost og lunsj om dagen? Jeg begynner å bli brødlei :smiley-ashamed004 Nå har jeg bakt et par surdeigsbrød som jeg skal skal steke idag. Det smaker alltid. Ellers har jeg begynt å lage meg havregrøt til lunsj.
Jeg har gått og cravet Froot Loops i altfor lang tid nå, så i dag ble det endelig det. :hilarious:
Ellers går det som regel i havregrøt til frokost og brødskiver til lunsj - hangup nå for tiden er ristet rugbrød med fløtemysost. Tror jeg skal vekke surdeigen min fra dvale denne uka og prøve meg på noe ordentlig surdeigsbakst for første gang i påska! Så langt har jeg ikke turt annet enn å tilsette surdeig i rundstykkeoppskrifta jeg allerede har. :bag:
 
Jeg har gått og cravet Froot Loops i altfor lang tid nå, så i dag ble det endelig det. :hilarious:
Ellers går det som regel i havregrøt til frokost og brødskiver til lunsj - hangup nå for tiden er ristet rugbrød med fløtemysost. Tror jeg skal vekke surdeigen min fra dvale denne uka og prøve meg på noe ordentlig surdeigsbakst for første gang i påska! Så langt har jeg ikke turt annet enn å tilsette surdeig i rundstykkeoppskrifta jeg allerede har. :bag:
Jeg er helt fersk på surdeig selv, og jeg er så dårlig til beins at det er vanskelig å bake om dagen. Men jeg prøver :smiley-ashamed004 Gleder meg til å "få tilbake" kroppen og orke mer. Jeg har til nå laget vafler, lapper, brød og rundstykker med surdeig. Med ulikt resultat, men vaflene og lappene ble kjempegode!
 
Går mye i smoothie og yoghurt her også! Og frukt! Er utrolig lei av mat nå, hjelper ikke at jeg har halsbrann fra helvete heller
 
Jeg er helt fersk på surdeig selv, og jeg er så dårlig til beins at det er vanskelig å bake om dagen. Men jeg prøver :smiley-ashamed004 Gleder meg til å "få tilbake" kroppen og orke mer. Jeg har til nå laget vafler, lapper, brød og rundstykker med surdeig. Med ulikt resultat, men vaflene og lappene ble kjempegode!
Åh, så kult! Jeg har ikke turt annet enn rundstykkene, bør nok bli litt modigere på den fronten. :smiley-ashamed004
Kjedelig at kroppen din krangler som den gjør, håper det i det minste ikke forverrer seg i tiden fremover. ❤️
 
Spiser 1 skive til frokost med vanlig pålegg, samme til lunsj og prøver variere på middager. I dag blir det løvbiff :)
 
Jeg har fått tilbake matlysten etter å ha slitt med kvalme til uke 23, er uke 26(27 i morgen) og det er så deilig å endelig kunne spise litt igjen uten å være megakvalm! Har begynt å bake et brød med masse frø og nøtter i, og mannen syntes det var så godt at han spiser det bare med smør - litt stolt husfrue Jeg er fremdeles en del kvalm på kvelden så jeg har tatt jobben med å planlegge og handle middager, så får mannen lage de. I går ble det bulgursalat med kjøttboller - kjempelett og så utrolig godt!
 
Altså nå blir jeg helt matt :happy090 leser forskjellig overalt!! Men når er man i 3. trimester?? Uke 28? 27? 27+0? 28+0? Blir såå forvirret
 
Back
Topp