* SKRAVLETRÅDEN *

Nå har jeg vært på Coop Obs og kjøpt symaskin. Så da blir det babynest på den lille i babyrosa/blå <3 (Hvis jeg får det til da :P)
Jeg kjøpte stoff til babynest for to-tre uker siden, fin grønnfarge med koselig barnemønster her ;) har ikke turt å begynne enda, er spent på om jeg får det til, eller om jeg ødelegger det dyre fine stoffet... ( kostet 200,- meteren) Så kom vatt, bånd og sytråd i tillegg.. Ble ikke så billig handletur for min del, så må sette i gang å få et resultat, tror jeg :P
Lykke til med ditt prosjekt :)

Skal snart begynne på nytt hekle- eller strikkeprosjekt tenker jeg :) helst vil jeg hekle noe.. Skal til byen for å kjøpe garn i dag! Men hvaaaa skal jeg lage?

Har hekla typ 4-5 vogntepper allerede, så har lyst å prøve noe nytt

Jeg skal til jordmor den 7 feb.....skal visstnok være 10+1 idag. Er det sannsynlig å høre hjertelyd da? Jordmor tar ikke UL hun har et sånn apparat for å høre lyd bare

Jeg kjøpte stoff til babynest for to-tre uker siden, fin grønnfarge med koselig barnemønster her ;) har ikke turt å begynne enda, er spent på om jeg får det til, eller om jeg ødelegger det dyre fine stoffet... ( kostet 200,- meteren) Så kom vatt, bånd og sytråd i tillegg.. Ble ikke så billig handletur for min del, så må sette i gang å få et resultat, tror jeg :p
Lykke til med ditt prosjekt :)

Takk! :) Masse lykke til med ditt og! :) Går sikkert fint ;)

Huffe, godjenta våknet av oppkastsjau.. ikke noe godt for mammahjerte å se at hu har det vondt :( tårene sitter løst fra før idag og.. disse hormonene altså :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg skal til jordmor den 7 feb.....skal visstnok være 10+1 idag. Er det sannsynlig å høre hjertelyd da? Jordmor tar ikke UL hun har et sånn apparat for å høre lyd bare
Det kan du spørre om ;-) jm fant hjertelyden tidlig på meg sist, så kan være hun finner hjertelyden på deg ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Det kan være at det er litt ulik praksis? Jeg var på første kontroll nylig ved 12+2, og legen spurte om vi skulle prøve å finne hjertelyden. Hun sa at de ikke forventet å finne den før uke 14. Ved uke 12 var det litt sånn 50-50 om dem klarte å finne den. Hun sa videre at vekt kan spille inn på hvor lett det er å finne hjertelyden ved uke 12. Siden jeg er relativt slank, og hadde vært på ul en halv uke tidligere og sett hjertelyden da, så gjorde hun et forsøk. Tanken var vel at dersom hun ikke fant den ville jeg ikke bli så bekymra siden jeg få dager tidligere hadde vært på ul. Hun holdt på ganske lenge, og brukte to forskjellige dopplere, men hun fant den tilslutt.

Ser legen etter hjertelyden på første svangerskapskontroll?
Jeg tror ikke det er standard, da det ikke er gitt at dem finner hjertelyden så tidlig (antar første kontroll er ca uke 12), ogikke ønsker unødvendig bekymring. I innlegget mitt rett over ser du hvordan min første kontroll var med tanke på det :)

Godt å høre dere :)
Ingen grunn til "panikk" dersom hun ikke hører noe. UL har jeg den 22.02.14 så egentlig mye tidligere enn uke 18. Hva er mest vanlig, innvendig UL eller utvendig UL? Kan man velge?

Godt å høre dere :)
Ingen grunn til "panikk" dersom hun ikke hører noe. UL har jeg den 22.02.14 så egentlig mye tidligere enn uke 18. Hva er mest vanlig, innvendig UL eller utvendig UL? Kan man velge?
Hvilken uke er du i da, 14 ca? Jeg vil tippe utvendig? Jeg var på privat ul i uke10+3 omtrent i forrige svangerskap, og det var innvendig (fikk ikke velge, men jeg hadde jo valgt frivillig å dra dit, og visste det var innvendig ;) ). Denne gangen var jeg på privat ul i 11+5, samme sted, og da ble det begge deler. Mye var greiest å se innendig, men han tok litt utvendig og. Det var kjempeforskjell i størrelse mellom10+3 og 11+5, så med et par uker til med vekst vil jeg gjette at standarden er utvendig. Du får gi rapport etterpå! :)

Hjertelig takk for svar krokus :)
Jeg kommer til å være 12+3 når jeg skal på lyttekontroll og 14+2 på UL
Kan man få UL privat? Hvor/hvordan gjør man det?

Hjertelig takk for svar krokus :)
Jeg kommer til å være 12+3 når jeg skal på lyttekontroll og 14+2 på UL
Kan man få UL privat? Hvor/hvordan gjør man det?
Jeg ringte og bestilte time på et legekontor som tilbyr privat ultralyd. Bor i Oslo, og da er det flere alternativer. Det koster skjorta (1300,- der jeg var), men jeg syns det er verdt det. Jeg har enn så lenge (heldigvis!!) ingen medisinsk grunn til å frykte at det er noe galt, så da får jeg det ikke dekka, men jeg syns det er stor trygghet i å se at ting ser lovende ut så tør jeg å glede meg litt mere.
Jeg veit ikke hvor lettvint det er andre steder i landet hvor det ikke ligger private legekontorer på hvert hushjørne (og ja, jeg er sterkt for tilbud om tidlig ul til alle, nettopp for at det ikke skal bli så stor forskjell mellom de som bor i områder hvor det er lett å få time til privat ul, og de som bor i distriktene, og også mellom dem som kan ta seg råd til å punge ut drøye tusenlappen og dem som ikke kan det). Hvor bor du? Googling av "privat UL <sett inn bynavn>" er en god start :)

Back
Topp