* SKRAVLETRÅDEN *

Jeg også prøver akupunktur, men har ikke hatt noen effekt enda. Skal ha én time til før jordmor mener at vi må gi meg opp. Hun har vært ærlig fra første time da, det er absolutt ikke alle som har effekt. Og så minnet hun meg forresten på dette med å ha dårlig samvittighet for sykemelding sist gang: "Hva nytte skulle du gjort på jobb nå? Du hadde ikke vært til nytte for noen andre, og det hadde hvert fall ikke vært nyttig for kroppen din og deg!" Jeg er jo helt enig, men veldig godt å få det bekreftet av en som ser meg og se hvor dårlig form jeg er i. Det er heldigvis kort vei til jordmor, så jeg klarer å karre meg dit med bilen, men det og legetimer er det eneste som får meg ut av døren nå for tiden. Blir jo så sliten etterpå.
Hvor mange har du hatt tilsammen da? Hun akupunktøren min sa og det. Kan prøve, men ikke alle har virkning ! Men villig til å prøve ganske mye!! Helt enig, eneste som får meg og ut av døra. Og av og til må jeg hente eller levere dattra i bhg. Så godt å høre!! Han som er min gyn sier akkurat det samme, og det hjelper litt det ja! Huff, jeg håper vi snart blir bedre!!

Hvor mange har du hatt tilsammen da? Hun akupunktøren min sa og det. Kan prøve, men ikke alle har virkning ! Men villig til å prøve ganske mye!! Helt enig, eneste som får meg og ut av døra. Og av og til må jeg hente eller levere dattra i bhg. Så godt å høre!! Han som er min gyn sier akkurat det samme, og det hjelper litt det ja! Huff, jeg håper vi snart blir bedre!!

Jeg har vært to ganger. Hun sier at hun prøver tre, og hvis jeg ikke merker noen ting da så gir vi oss med det. Da vil hun heller at jeg skal fortsette å ligge på sofaen hjemme. :p Ja, jeg har heldigvis ikke barn fra før av, men gruer meg allerede til neste svangerskap når jeg har barn fra før av og dette her kommer... Haha.. Nei, vi får ta ett av gangen. Jeg har heldigvis hatt en av de bedre dagene i dag, det varierer jo litt fra dag til dag. Har ikke kastet opp så mange ganger. Like spennende hver dag synes jeg, å se om det er en dårlig, veldig dårlig eller ekstremt dårlig dag, og gleder meg til skalaen inkluderer mindre dårlig også, og kanskje faktisk noe bedre enn det også. :p

Hei! Litt fersk her enda. Men er 9 uker på vei, og har blitt veldig dårlig som følge av svangerskapet. Men jeg har hvert igjennom storm før, og mener selv jeg kunne klart å jobbe med tilrettelegging. Jeg jobber 100% som frisør, men bruker 4 timer på å reise til og fra jobb.jeg har bedt om å få jobbe 5 timer pr dag istede for 8, slik at det skal bli enklere for meg å holde ut dagene. Desverre har jeg en sjef som sier at alt skal bli ordnet, men så skjer det ingenting. Har endt opp med nå at jeg har vært sykemeldt i to uker, og får beskjed på jobben at på mandag og videre må jeg jobbe extra pga at jeg har hvert borte og de andre har stilt opp så mye. Dette gjør at jeg virkelig ikke ønsker å komme tilbake på jobb, da det nesten har blitt forverret i min situasjon. Så nå vurderer jeg en uke til hjemme for å kanskje bli bedre.... Hva mener dere jeg skal gjøre?

Hei! Litt fersk her enda. Men er 9 uker på vei, og har blitt veldig dårlig som følge av svangerskapet. Men jeg har hvert igjennom storm før, og mener selv jeg kunne klart å jobbe med tilrettelegging. Jeg jobber 100% som frisør, men bruker 4 timer på å reise til og fra jobb.jeg har bedt om å få jobbe 5 timer pr dag istede for 8, slik at det skal bli enklere for meg å holde ut dagene. Desverre har jeg en sjef som sier at alt skal bli ordnet, men så skjer det ingenting. Har endt opp med nå at jeg har vært sykemeldt i to uker, og får beskjed på jobben at på mandag og videre må jeg jobbe extra pga at jeg har hvert borte og de andre har stilt opp så mye. Dette gjør at jeg virkelig ikke ønsker å komme tilbake på jobb, da det nesten har blitt forverret i min situasjon. Så nå vurderer jeg en uke til hjemme for å kanskje bli bedre.... Hva mener dere jeg skal gjøre?

Er du fagorganisert? For da burde du ta kontakt med fagforeningen din. Du har krav på tilrettelegging om det er mulig, og du skal hvert fall ikke bli satt opp ekstra fordi du har vært dårlig pga svangerskapet. Jeg ville tatt kontakt med tillitsvalgt i fagforeningen og bedt om hjelp.

Ja er det. Problemet er jo igjenn da at vi er en veldig liten bedrift, og det vill bli veldig sure miner på jobb i ettertid om jeg får stltte utenfra. Sjefen skyr alle konflikter som pesten og vill helst ikke snakke med oss om det er noe vi lurer på av lønn, hva vi har krav på, og slike ting. Han skal ha mest mulig for minst mulig om du skjønner. Men er nokk jeg som må gro bein i nesa å få gjort noe med ting. Jeg ville også ha avsug for kjemikaliene på jobben, men det var det ikke behov for mente han. Så sa jeg at frem til det blir i orden så nekter jeg å ta fargebehandlinger i salongen, pga lukten som jeg ikke tåler, og skumle gasser for spira. Litt håpløst føler jeg. Er i tilleg jeg som er yngst der med lærling eldre enn meg, og en annen frisør som er gamlere. Vill ikke være sutrebarnet heller! :/

Tror dere ikke at jeg er så heldig at jeg fortsatt spyr og er kvalm?! 13+4 og oppkast igjen i kveld.

Er.så.forbanna.lei.og.sliten!!

Det kommer så brått på, og jeg blir skikkelig dårlig en liten stund. Som regel er det bare brekninger, men av og til er det oppkast. Ikke mye og "skikkelig" liksom, men mer rennende syre som svir å få opp.. Æsj altså..

Huff så trasi! Håper det gir seg til meg! Er 9+3 nå. Har mye kvalme og samme oppkast som du. Føler ut som kroppen skyter ut sviende dritt oppigjennom halsen:/ ganske slitsomt. Håper du får slippe snart, så det er et håp for meg også! :p

Jeg mååå slippe snart :p blir jo helt gal av dette. Bruker mer tid på badet enn utenfor, for jeg tror jo jeg skal spy hele tiden :p

Ja er det. Problemet er jo igjenn da at vi er en veldig liten bedrift, og det vill bli veldig sure miner på jobb i ettertid om jeg får stltte utenfra. Sjefen skyr alle konflikter som pesten og vill helst ikke snakke med oss om det er noe vi lurer på av lønn, hva vi har krav på, og slike ting. Han skal ha mest mulig for minst mulig om du skjønner. Men er nokk jeg som må gro bein i nesa å få gjort noe med ting. Jeg ville også ha avsug for kjemikaliene på jobben, men det var det ikke behov for mente han. Så sa jeg at frem til det blir i orden så nekter jeg å ta fargebehandlinger i salongen, pga lukten som jeg ikke tåler, og skumle gasser for spira. Litt håpløst føler jeg. Er i tilleg jeg som er yngst der med lærling eldre enn meg, og en annen frisør som er gamlere. Vill ikke være sutrebarnet heller! :/

Kanskje denne kan være til hjelp? Er jo noe med lover og regler som arbeidsplassen må følge.
Jeg har ikke lest den og kan ingenting om frisørfaget, altså..
Brosjyre fra arbeidstilsynet her, om ventilasjon..

Det er lovpålagt å ha ventilasjon. Men han nekter å montere punktavsug, blandeskap og lignende, pga at han mener det er bra nokk luft som det er i lokalet, og at det koster mye. Ikke missforstå meg, jeg kommer til å slutte så fort muligheten byr seg. men intill da må jeg holde ut, evt være sykemeldt.

Jeg bor vel ganske så øde til nord i nordland, må reise et stykke hvis jeg skal ha privat UL..... men jeg skal søke :)
I Oslo har dere vel bra utvalg på de fleste områder.......heldiggriser :p
Jeg trives jo selvfølgelig her jeg er da, men vurderer å flytte til Lillehammer igjen :)

Hva jobber du med krokus?
Jeg har lyst til å prøve og forbli litt anonym, så det vil jeg helst ikke si :) Kan ta det inne på skjult etterhvert, er ikke veldig spennende, altså ;)
Er du opprinnelig nordfra eller sørfra?

Jeg har IKKE kastet opp i dag!!! JU-HU det er lenge siden jeg har hatt en dag uten :-) Håper denne formen forsetter!!! ( kastet opp til uke 21 sist svangerskap)

Jeg har lyst til å prøve og forbli litt anonym, så det vil jeg helst ikke si :) Kan ta det inne på skjult etterhvert, er ikke veldig spennende, altså ;)
Er du opprinnelig nordfra eller sørfra?

Hehe, skjønner deg godt :)
Jeg er opprinnelig fra nord, men jeg valgte å studere i Gjøvik...endte opp med å jobbe der et par år etter endt studie. Så flyttet jeg hjem til nordland, og må innrømme at jeg ikke trives like godt her.
Jeg må nok fortelle sjefen min at jeg er gravid nå, grunnen er vel enkel....jeg er faktisk den eneste som kan gjøre den jobben jeg gjør selv om jeg jobber i et stort firma :/
Jeg gruer meg!
Er det vanlig å sende mail, eller må man inn på kontoret å fortelle det under fire øyne?

Hei.

Jeg er helt ny her inne. Har vært litt på et annet forum også, men hadde lyst til å komme meg inn her i tillegg.

Jeg er nå 12+4 (ut i fra termin vi fikk på tidlig ul). Har senket skuldrene etter å ha sett et levende knøtt på tidlig ul og hørt hjertelyden forrige uke. Herlig følelse.

Håper og tror at det blir masse nyttig informasjon å finne her inne!

Jaja....da har jeg vært så feig og sendt mail til sjefen om min graviditet. Regner med han ikke kommer til å si noe. Har fortalt at det er tidlig og ting kan ennå skje. Huff, dette er bare grusomt!

Back
Topp