* SKRAVLETRÅDEN *

Skal man ikke styre unna ferskvannsfisk av en viss størrelse da?

Fisk i fiskegrateng og generelt sett middagsfisk er nå stort saltvannsfisk ;-)

Enkelt sagt så kan du spise alt av standard mat. Trenger ikke engste deg for det... Rådene og reglene er så mange at man kan raskt bli forvirret... Men når det kommer til vanlig mat så er det stort sett alt med måte... :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Skal man ikke styre unna ferskvannsfisk av en viss størrelse da?

Jo. Fisk vi ikke skal spise:
- Raket fisk
- Blåkveite over 3 kg
- Gjedde
- Abbor over 25 cm
- Ørret over 1 kg
- Røye over 1 kg
- Fersk tunfisk, vi kan spise hermetisk (obs obs! ofte fersk tunfisk på sushi)
- Eksotiske fisk og havdyr: Hai, sverdfisk, skate, hval og sel
- Fiskelever som svolværpostei og lofotpostei

Det er veldig fint å printe ut den ene siden i brosjyren fra Matportalen, der står alt oppsummert på en liten liste. :)

Last edited:
Her faster man heller ikke til blodprøvene. Da hadde jeg slitt, går jo nesten i bakken med både mat og drikke innvendig :p

Nei, han ville teste meg for diverse annet også. :) så det var nok derfor. Nå har jeg i allefall fått gjort det. Fikk også målt vekt :) OG kontakta jordmor. Mye gjort på kort tid i dag ;)

Jeg spiser ikke noe av det som står på "ikke-lista" uansett jeg, så jeg trenger ikke å tenke på hva jeg ikke kan spise :p Heldigvis.. Hadde blitt helt tussete av å gå og tenke på om jeg kan spise ditt og datt :D

Da var det firestjerners middag. Kjekt med inspirasjon til nye middagsretter.

*Fnis*. Jeg måtte forte meg å skifte kanal for jeg kan ikke se mat på tv, da brekker jeg meg. Hahaha.. Gleder meg til å ha matlyst igjen. :)

Snaaart færdi med dein 12 vakta på rad :) Heldigvis fri på Søndag da :)

Snaaart færdi med dein 12 vakta på rad :) Heldigvis fri på Søndag da :)

Jeg var akkurat inne og snoket på profilsiden din. Lurte på hvor du hadde blitt av, men det forklarer jo en hel del. :p

Jeg var akkurat inne og snoket på profilsiden din. Lurte på hvor du hadde blitt av, men det forklarer jo en hel del. :p
Hehhehehe, e bærre på jobb ;) Vi e uten nett å sjø,for gubben har ødelagt datakabeln....eller nåkka sånt :p Kjæm sterkar tebake :)

Nå har jeg under 200 dager igjen til termin :happy090

Gler mæ t å hent gratise pøvepakka æ :) Masse fint i dæm :)

Der gleder jeg meg til å bestille :) men er det ikke mye som er litt ubrukelig i de pakkene? Og må man være langt på vei?

*Fnis*. Jeg måtte forte meg å skifte kanal for jeg kan ikke se mat på tv, da brekker jeg meg. Hahaha.. Gleder meg til å ha matlyst igjen. :)

Haha, jeg syns det er skiiikkelig unødvendig av folk å legge ut matbilder på f.eks facebook for tiden..:sick009 :laughing002
Blir fint å få tilbake matlysten, ja.. Og ikke bli uggen bare jeg tenker på mat.

Haha, jeg syns det er skiiikkelig unødvendig av folk å legge ut matbilder på f.eks facebook for tiden..:sick009 :laughing002
Blir fint å få tilbake matlysten, ja.. Og ikke bli uggen bare jeg tenker på mat.

Ja. Det skulle vært ulovlig med matbilder, eller mulig å filtrere det bort. Jeg tåler ikke mat i noen former nå, og jeg som egentlig er veldig glad i matlaging og å smake nye ting. Det er betryggende at det heldigvis er vanlig å ha det sånn i starten av svangerskapet, og veldig betryggende at uansett når det går over: det går over! Det er en stor trøst. :D (Har du forresten sett at den glise-smileyen er grønn - det passer bra, for i mellom rundene med spy er jeg egentlig fortsatt veldig glad for at jeg er gravid :D).

Ja. Det skulle vært ulovlig med matbilder, eller mulig å filtrere det bort. Jeg tåler ikke mat i noen former nå, og jeg som egentlig er veldig glad i matlaging og å smake nye ting. Det er betryggende at det heldigvis er vanlig å ha det sånn i starten av svangerskapet, og veldig betryggende at uansett når det går over: det går over! Det er en stor trøst. :D (Har du forresten sett at den glise-smileyen er grønn - det passer bra, for i mellom rundene med spy er jeg egentlig fortsatt veldig glad for at jeg er gravid :D).

Heelt enig. Det går nok snart over, da kan vi nyte maten igjen ;)
Haha, godt poeng ang. grønn smiley :)

Back
Topp