* SKRAVLETRÅDEN *

I dag er det min tur til ultralyd, grugleder meg! Håper virkelig alt står bra til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

MMMmmmmmm.. Toro Grønnsaksuppe! Jeg døøør, det er så digg! :taunt014

Hva skjer på første kontroll? Er det noe vits i å ha med samboern?

Jeg synes ikke det er vits, tar blodprøver, urinprøve, du får spørsmål om tidligere graviditeter og helsetilstand. De fylller ut helsekortet og du får litt informasjon.

Jeg skal ha samboer med. Fordi han har lyst, og fordi vi er to om dette.. Tror han føler seg litt "utenfor" noen ganger, iom at det er jeg som går og kjenner på symptomene, osv.. Jegble kjempeglad da han spurte om han kunne få bli med, trodde ikke han var interessert i det :p

Hadde med samboer ofte sist gang, men nå ser jeg ikke poenget, var liksom så nytt og spennende den gang, nå er det jo ikke så mye spennende som skjer annet enn kanskje litt lenger ut i svangerskapet :)

På min første kontroll skjedde det egentlig ikke noe spennende.. Fikk målt blodtrykk, og det var fint sa han. Deretter prata vi litt og tidligere svangerskap, medisiner osvosv. Bare sånn småprat, egentlig :) fikk utdelt helsekort for gravide, og ei mappe med diverse brosjyrer (svangerskapssbok til mor og far bla), leverte urinprøve, og skulle ta blodprøver. Men fikk beskjed om at de måtte tas fastende, så jeg må inn å ta de i morgen :)

Ikke sånn veldig spennende. Han kjente ikke på meg eller tok vekt eller noe. Vet jo ikke om dette er normal gang i en kontroll, men slik var det iallefall for meg.

Jeg hadde ikke med samboer til legetimen, og syntes heller ikke det var nødvendig, selv om det er første barnet. Men han skal være med på 1. time til jordmor tenkte jeg. Da vi får høre hjertelyden :) Og på tidlig ultralyd da :)

Okei :) skal på første kontroll den 23, og da har samboer fri, så lurte på om jeg skulle invitere han med. Men hvis det ikke er noe spesiellt som skjer, så trenger han ikke. Skal uansett på ul dagen etter, da er han med :)

quote="Augustspiren<3, post: 16940604, member: 90059"]I dag er det min tur til ultralyd, grugleder meg! Håper virkelig alt står bra til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app[/quote]
Kossn gikk det? :)

Åå, det å legge seg i senga er noe av det beste som finns! :) god natt, over og ut! :)

Idag er jeg bare deppa.. Hatt skikkelig menssmerter. Ikke sånne milde som jeg har hatt til nå, men skikkelig tak så jeg ligger og vrir meg i smerte. Nå kom det litt friskt blod. Jeg vet ikke om dette går veien... Kan ikke torsdag bare komme :(

Idag er jeg bare deppa.. Hatt skikkelig menssmerter. Ikke sånne milde som jeg har hatt til nå, men skikkelig tak så jeg ligger og vrir meg i smerte. Nå kom det litt friskt blod. Jeg vet ikke om dette går veien... Kan ikke torsdag bare komme :(

Stor klem til deg <3

:( har du ul på torsdag? Jeg krysser fingrene!! Håper det er uskyldig <3

Er 10+3 og trøttheten er virkelig i sitt slag ! Jeg legger meg tidlig, men kommer meg bare såvidt ut av senga om morgenen! Og etter endt arbeidsdag sovner jeg alltid på sofaen, mens ungene ser barne-tv! Kvalmen har heldigvis blitt MYE bedre! Håper trøttheten glir av snart;)

klemmer til deg

Tusen takk for klemmer <3 Har UL på torsdag ja, så dagene sniiiiler seg avgårde.

Tusen takk for klemmer <3 Har UL på torsdag ja, så dagene sniiiiler seg avgårde.

Håper det bare er en uskyldig blødning. Husk at det er mange som både har mye menssmerter og mange blødninger i svangerskapet uten at noe er galt. Jeg håper du får gode nyheter på torsdag. <3

Sliten av denne dagen! Har vært så øm i magen hele dagen :( slitsomt.

Dessuten fant jeg ut rett før jeg skulle dra til legen at laboratoriet er stengt, så jeg får ikke tatt blodprøver før i morgen. Bah

Back
Topp