Whoop,whoop, I`m a VIP![]()
Hihi.. Ja, det er du.
*Taster på app på mobilen*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Whoop,whoop, I`m a VIP![]()
Men Tuppeline har jo ikke over 6000 innlegg..? Hun har vært medlem siden 2012, men pr nå ser jeg litt over 5200 innlegg? Så holder det med en av delene?Jeg fant forresten denne informasjonen om hva VIP medlem er, litt sent siden samtalen om det var i går, men Sara blir jo VIP nå:
"For å bli en VIP må du ha vært medlem her i minimum 1 år og ha minimum 6000 poeng.
Hvis du har vært medlem i mer enn 1 år og har 6000 poeng eller mer, send en pm til Forumansvarlig Janet for å få tilgang.
En VIP utmerkelse er en "belønning" til aktive brukere. De får et VIP skilt på brukeren sin og tilgang til et eget VIP forum hvor de får være med og påvirke Babyverdens fremtid."
Jeg har straks 6000 innlegg, så da er det bare å vente til februar så kan jeg bli VIP jeg og.Burde ha meldt meg inn med en gang jeg begynte å snoke her, begynte jo snokingen i desember/januar en gang. laughing7
Æ hadd et ainna nick før sjø,men kom mæ itj inn på sia mi,å mått lag ny profil å nytt nick, men fekk VIP for æ hadd over 5000 innlegg på det gamle nicket...Men Tuppeline har jo ikke over 6000 innlegg..? Hun har vært medlem siden 2012, men pr nå ser jeg litt over 5200 innlegg? Så holder det med en av delene?
Helt enig, trur hu hadd sett myyy bedre ut med nån få kg meir...hu e jo egentlig et dårlig forbilde for unge lettpåvirkelige jenter.....Hva fotballfruen angår så syns jeg hun har et snodig forhold til egen kropp.. Synd at så mange unge ser opp til henne også, litt uheldig kombo syns jeg. Og jeg syns hun hadde sett bedre ut med et par kg mer, ser det særlig i ansiktet.
Men Tuppeline har jo ikke over 6000 innlegg..? Hun har vært medlem siden 2012, men pr nå ser jeg litt over 5200 innlegg? Så holder det med en av delene?
Hva fotballfruen angår så syns jeg hun har et snodig forhold til egen kropp.. Synd at så mange unge ser opp til henne også, litt uheldig kombo syns jeg. Og jeg syns hun hadde sett bedre ut med et par kg mer, ser det særlig i ansiktet.
Jeg håper de fleste har vett til å innse at det ikke er oppnåelig.
Heldigvis skal det en del til at det går utover ungen, men det kan fort gå utover mor.
forøvrig hadde jeg en gang en kollega som kom på jobb og viste frem babyen sin, en uke etter fødsel. I de vanlige dongribuksene sine. Man kunne ABSOLUTT se at hun var gravid før hun fikk den ungen altså, men det gikk fort tilbake, gitt...
Mens jeg, som egentlig er slank i utgangspunktet, har en liten mage. Den forsvant ikke helt etter eldste, men så godt som, men etter yngste henger den i.
Det skal jo da sies at jeg trener ikke for å unngå den, og sitter her i kveld og trøstespiser potetgull fordi jeg er trøtt, sliten og alene med ungene...
Men... betyr det at f.eks jeg som er barn av en mor som kastet opp i 9 mnd..... ig følgelig sikkert ikke fikk i seg (og beholdt) på langt nær så mye som hun burde... har ytterligere risiko da?
Jeg går jo allerede rundt med økt risiko for diabetes, ettersom jeg har en mor med diabetes. Som hun "ikke kunne unngå, med de arvestoffene hun hadde, og sine økte risiko-momenter, som f.eks svangerskapsdiabetesen hun hadde". Morsslekta mi har ikke de beste genene på flere områder, kan man si... også hadde altså mamma hyperemisis i tillegg...
Forskning jeg ikke har fått med meg. Igjen,
Det slo meg her en dag, du har tatt over "min rolle". Og bare så det er sagt, jeg digger det. Og det er vel noe av det jeg liker ved deg. Du minner på mange måter om meg.
Det var meg tidligere, som var den som "kunne det meste, visste veldig mye, googlet resten" om syklus, prøving, svangerskap og sånn der. jeg har hatt interesse for det siden jeg var tenåring, og hadde lest veldig mye før jeg begynte å prøve. Jeg erfarte jo en lang prøvetid, og lærte mye. Jeg kan virkelig mye, men de siste årene har ungene opptatt meg mer, og jeg har ikke fått med meg all den nye kunnskapen som du har. Det er deilig å vite at jeg "trenger ikke å vite alt", for "de får svar likevel"Og bedre svar enn jeg klarer gi nå om dagen, så da er det godt at du har fått med deg dette.
Det er lite som tyder på at jeg har fått lagre-gener i det minste. På tross av mine elendige kostholds og mosjonsvalg er det bare et par kg jeg ønsker å gå ned, og da ikke pga vekt, men pga at de ligger på magen (og jeg vet at fett på magen er risiko i diabetes-sammenheng)
Men det er spennende, det du sier. og logisk, egentlig.
Hurra!Hei:da kommer oppdateringen
Jeg er gravid
Snakk om å være heldig! (er fortsatt litt i sjokk..)
Nei, du har nok ikke lagre-gener nei.![]()
Jeg har ikke lest alle studiene, men vet at det er flere uheldige konsekvenser av forskjellige feilernæringer i svangerskapet/ammeperioden, og flere enn man antok tidligere (da parasitt-teorien levde i beste velgående). Jeg tror ikke det er noen grunn til å bli hysterisk, men jeg tenker at svangerskapet/ammeperioden er en god tid til å forsøke å ha et godt sunt kosthold (så godt som man klarer om man er mye kvalm da).![]()
Det er det.
Jeg er for glad i det usunne, men jeg fokuserer på kosthold under svangerskap og amming likevel. Og tar konsekvent vitaminer for gravide/ammende, sånn for å være sikker på at jeg da får i meg det jeg trenger.
Selv har jeg i det minste sluppet unna den kvalmen, så mine unger er ikke sulteforet. Tvert imot tvangsforet, spesielt eldste, jeg bedrev jo oppfeting på aktivt nivå. Jeg blandet H-melk i lettmelka mi, hadde fløte i sausen, ost på skinka. Jeg fikk nemlig kjeft av legen/jm for at jeg ikke gikk nok opp i vekt. Jeg spiste, jeg spiste jo hele døgnet, og jeg kastet ikke opp. Jeg bare HAR virkelig ikke lett for å legge på meg! Min mor la heller ikke mye på seg i sine svangerskap (men klart, hun kastet opp en del da...) 10 kg med meg (før hun fikk nesten like mye i vann de siste ukene pga svangerskapsforgiftning) og bare 8 kg med min bror, men han er jo født etter bare 30 uker.