**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tøybind....kossn fungere d? :rolleyes:

Det er altså et bind. Laget av tøy. Med et vanntett lag. Det finnes mange typer, men de fleste altså slik som dette. (Det finnes de som monteres sammen av to deler og sånn, også)

En trykkknapp på vingene, som en knepper under trusa, og vips, bind på plass.

Kan med fordel skylles/legges i kaldt vann etter bruk, for dem av oss som slurver med slikt anbefales av estetiske hensyn ikke egentig hvite bind... burgunderfarget er finfint. mørke farger går toppers.

Vaskes i vaskemaskina på 60 grader. Siden jeg har hatt tøybleieunger har jeg bare slengt dem med i bleieposen så ble de vasket der, men med ordinær 60-vask går fint. Om de ikke er godt sykt utav på forhånd, kjør et kaldt skylleprogram i maskina før du tilsetter resten av vasken og såpe og kjører ordinørt vaskeprogram.

Oi, det var lenge! Her gikk det helst for fort selv om jeg fullammet, ca to mnd etter fødsel. Fikk ingen ordentlig tr pause...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jepp, lenge.

Min kropp er ikke så god på dette her med eggløsning, så den gadd ikke stresse med slikt...

Oj, d gjekk fort...:) Aldri fått mensen når æ har amma æ, så har itj hatt mensen på 4 år, før æ tok derre tablettan :p

Rart hvor forskjellig det kan være!

8160

Det er ikke tvil om at jeg fint kan klare 40 til. Det spørs bare om jeg gidder...

Det er altså et bind. Laget av tøy. Med et vanntett lag. Det finnes mange typer, men de fleste altså slik som dette. (Det finnes de som monteres sammen av to deler og sånn, også)

En trykkknapp på vingene, som en knepper under trusa, og vips, bind på plass.

Kan med fordel skylles/legges i kaldt vann etter bruk, for dem av oss som slurver med slikt anbefales av estetiske hensyn ikke egentig hvite bind... burgunderfarget er finfint. mørke farger går toppers.

Vaskes i vaskemaskina på 60 grader. Siden jeg har hatt tøybleieunger har jeg bare slengt dem med i bleieposen så ble de vasket der, men med ordinær 60-vask går fint. Om de ikke er godt sykt utav på forhånd, kjør et kaldt skylleprogram i maskina før du tilsetter resten av vasken og såpe og kjører ordinørt vaskeprogram.
Mamma brukt tøybind kjæm æ på no....Trur det blir my arbeid me sånt, særlig me 4 små....
Men, det e jo økonomisk bra da :)
Vi får prøv derre koppen først trur æ ;)

Jepp, lenge.

Min kropp er ikke så god på dette her med eggløsning, så den gadd ikke stresse med slikt...

Er jo greit hvis du ikke vil ha barn, men ikke så greit når du vil ha en/flere til...

Min kropp er tydeligvis litt motsatt, veldig ivrig på EL ;-)

Trur faktisk æ har skravla nok for i dag :)
Trur det blir en tur i badekaret me gubben, så blir d natta:)
Kos dokk videre å så snakkes vi seinar :)

Mamma brukt tøybind kjæm æ på no....Trur det blir my arbeid me sånt, særlig me 4 små....
Men, det e jo økonomisk bra da :)
Vi får prøv derre koppen først trur æ ;)

Det er jo ikke egentlig mye jobb med tøybind. Det er bare snakk om å ha nok av dem (Det er det jeg ikke har, fordi jeg hadde tøybleieunger sånn at jeg uansett vasket 60-vask så ofte at det gikk bra med det antallet jeg har) HAr du nok til at du egentlig ikke trenger vaske dem før mensen er over, så er det jo definitivt ikke noe særlig jobb.

Jeg slenger det i vasken og setter på kaldt vann når jeg tar det av meg om jeg er hjemme. (og bretter det bare sammen og har i en pose til jeg kommer hjem om jeg er andre steder, disse blir somregel ikke skylt.) Vrir opp noen ganger til det meste av blodet er kommet ut, og slenger det der jeg samler våt vask, truser guttungen har hatt uhell i, vaskeklutene jeg bruker ved bleieskift etc. Rasker sammen derfra til 60-vask, som jeg grunnet antallet må prioritere oftere enn vanlig den uka.

Det er jo ikke egentlig mye jobb med tøybind. Det er bare snakk om å ha nok av dem (Det er det jeg ikke har, fordi jeg hadde tøybleieunger sånn at jeg uansett vasket 60-vask så ofte at det gikk bra med det antallet jeg har) HAr du nok til at du egentlig ikke trenger vaske dem før mensen er over, så er det jo definitivt ikke noe særlig jobb.

Jeg slenger det i vasken og setter på kaldt vann når jeg tar det av meg om jeg er hjemme. (og bretter det bare sammen og har i en pose til jeg kommer hjem om jeg er andre steder, disse blir somregel ikke skylt.) Vrir opp noen ganger til det meste av blodet er kommet ut, og slenger det der jeg samler våt vask, truser guttungen har hatt uhell i, vaskeklutene jeg bruker ved bleieskift etc. Rasker sammen derfra til 60-vask, som jeg grunnet antallet må prioritere oftere enn vanlig den uka.
Mmmm,kanskje d e nåkka for mæ læll....æ har jo sånne 3 dagers mens æ....får tenk litt på derre ;)

Det er jo ikke egentlig mye jobb med tøybind. Det er bare snakk om å ha nok av dem.

Tenker det fort blir en vane, men hvordan er de å gå med sammenlignet med vanlige bind? Er de tykke/klumpete, lekker de, lukter de?

Dere med barn, leser dere for dem når de legger seg? Synes det er så koselig jeg, men er av og til litt for trøtt/sløv, eller det er litt for sent for ungene sin del.

Nå holder jeg og eldstemann på med Harry Potter 2, og gutten synes det er kjempespennende:-) Med minstemann blir det sånn litt av hvert alt etter hva han vil. I dag leste mannen min for han da.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp