**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ja, men hva er poenget med å sykle av meg 278 kalorier, for deretter å stappe i meg flere til kveldsmat?

Tja. Ikke greit det der. Jeg skal begynne med logging med ShapeUp igjen fra mandag av. Kanskje jeg burde ta havregrøt i dag.

Jeg har heldigvis bare drukket 1 kopp kakao hittil i høst. Nei 2. Har vært på flere hytteturer på fjellet, så jeg er fornøyd. Det er ikke noen alvorlige mengder enda hvert fall, men jeg kunne aldri hatt kakao tilgjengelig på jobben. På slutten av arbeidsdagen er jeg ofte så sliten at jeg tar det jeg kommer over.

Jeg skal i alle fall ikke drikke like mye kakao denne vinteren. Jeg kan ikke det, og sææææælrig ikke om jeg blir gravid.

Jeg går heeeeeelt på grensen av svangerskapsdiabetes her gang. Min mor har diabetes, og jeg vet at jeg er i risikogruppen for å få det selv, derav mitt fokus på "ikke havregryn med masse sukker og rosiner" og å gjøre noe med disse kiloene akkurat rundt magen, for der er de dia-risiko.

Jeg skal i alle fall ikke drikke like mye kakao denne vinteren. Jeg kan ikke det, og sææææælrig ikke om jeg blir gravid.

Jeg går heeeeeelt på grensen av svangerskapsdiabetes her gang. Min mor har diabetes, og jeg vet at jeg er i risikogruppen for å få det selv, derav mitt fokus på "ikke havregryn med masse sukker og rosiner" og å gjøre noe med disse kiloene akkurat rundt magen, for der er de dia-risiko.

Ja. Det er jo veldig lurt uansett da, selv om man ikke har ekstra dia-risiko. Sunnere for mor og baby uansett å passe på sukkeret og kilo på magen. Begynner jo å bli mange av oss som har noen ekstra kilo på magen her til lands. Meg f.eks.

Jeg har heldigvis bare drukket 1 kopp kakao hittil i høst. Nei 2. Har vært på flere hytteturer på fjellet, så jeg er fornøyd. Det er ikke noen alvorlige mengder enda hvert fall, men jeg kunne aldri hatt kakao tilgjengelig på jobben. På slutten av arbeidsdagen er jeg ofte så sliten at jeg tar det jeg kommer over.
Æ drikk en kopp kakao hver dag på jobb æ...istedet for kaffe :)

Tja. Ikke greit det der. Jeg skal begynne med logging med ShapeUp igjen fra mandag av. Kanskje jeg burde ta havregrøt i dag.

Jeg orker ikke å telle kalorier, det blir jeg stressa av, rett og slett. Jeg prøvde i noen dager, og fant ut at mitt "odrinære kosthold" uten utskeielser, er helt passe for mitt mål. Men kveldsmat blir for tutskjeielse. Og kako, definitivt.

Da skjønne æ at du vil unngå sukker :)
Vi har ikke diabetes i familien, så trur ikke æ vil få det...

Faktisk ikke begynt enda.

Enkelte av mine kolegaer har. Men de drikker en kopp en dag. Jeg drikker mer eller mindre daglig når jeg begynner, jeg vet det. Så jeg utsetter...

Jeg orker ikke å telle kalorier, det blir jeg stressa av, rett og slett. Jeg prøvde i noen dager, og fant ut at mitt "odrinære kosthold" uten utskeielser, er helt passe for mitt mål. Men kveldsmat blir for tutskjeielse. Og kako, definitivt.

Hihi.. Jeg er sånn kontrollfreak, så jeg elsker å telle kalorier. Sånn egentlig. Men når jeg først har kommet ut av det så er det alltid tiltak å starte igjen, men jeg får jo alltid fantastiske resultater når jeg virkelig går inn for det. Det er bare det å holde det i lengden. Bare å bare..

Jeg UNNGÅR på ingen måte sukker. Jeg bare forsøker å REDUSERE det, og er ikke like flink som jeg burde vært med det heller.

Nei der ble klokka 23. På tide å legge seg.

Ja, nei, men man må jo ikke unngå alt sukker, men huden min blir renere, og jeg får mindre fett på magen og mer energi. Så jeg har tydeligvis ikke kontroll-kontroll uten litt kcal-telling da. Jaja.. Sånn er det nå. I perioder hvor jeg har telt lenge så kan det gå av seg selv i ukesvis uten å telle, men jeg må kontroll-telle innimellom. Og det har jeg ikke gjort på lenge nå, da går det ikke helt av seg selv lenger. Da sniker det seg inn litt ekstra.

Edit: skjønte hvem du svarte til nå.. :p

Jeg UNNGÅR på ingen måte sukker. Jeg bare forsøker å REDUSERE det, og er ikke like flink som jeg burde vært med det heller.
Ok, dein skjønne æ :) Brukt feil ordvalg..skjønne at du vil reduser litt ja :) Æ burde virkelig ha redusert mengden litt, for æ får i mæ alt for my.....skoilla ønsk æ va like flink som dæ :)

Men jeg må legge meg. :) Natta jenter

Ja, vi snakkes! :D

Sov godt!

Hihi.. Jeg er sånn kontrollfreak, så jeg elsker å telle kalorier. Sånn egentlig. Men når jeg først har kommet ut av det så er det alltid tiltak å starte igjen, men jeg får jo alltid fantastiske resultater når jeg virkelig går inn for det. Det er bare det å holde det i lengden. Bare å bare..

Noe av det som gjør at det ikke funker for meg er vel at jeg slett ikke har noen effekt av det, egentlig da.

Jeg er jo ikke overvektig heller, og vekta jeg ønsker meg ned mot er på grensen av undervekt. Det handler dog ikke om en spiseforstyrrelse eller noe sånn altså, og jeg vet at dette er en lav vekt, men det er ikke undervekt jeg sikter mot da, bare nedre del av normalen. Og det er altså ikke vekta som er viktig, men fysisk form og magen. Og min elendige kondis. Derved er trening egentlig vel så viktig, ja.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp