SKRAVLETRÅD FOR MARSBOERENE :)



Sylvia80 skrev:
Så kjekt! Har også en gutt på samme alder og han gleder seg også, peker på magen og sier baby inni magen til mamma.

Her har jeg allerede vært på 3 ultralyder og det ser bra ut så langt. 
Gruer meg til i morgen.. i dag har vært en tung dag, da har jeg skrevet et brev på 3 sider angående søknad om keisersnitt og opplevelsen fra sist. (traumatisk fødsel med skade på både mor og barn)Rekner med det går fint gjennom, men gråter så lett og klarer ikke snakke om det. I morgen skal jeg på gyn og til dia spl, og skal ta det opp da, så vi får komme i gang med papirarbeidet. Pluss jeg gruer meg litt for hva prøvene viser. Blodsukkeret mitt har vært veldig ustabilt.. Og det er jo enda så tidlig.. 12+2 i dag. Lurer på om jeg må ha insulin allerede. Hadde svangerskapsdiabetes sist også så vet jo hva jeg går til. Men ja.. tøff dag i dag.. er sliten og kvalm..
Men blir godt å få det gjort..

Håper det gikk bra i dag da og at du fikk høre den deilige hjertelyden!! <3


Er jo så gøy å se hvordan storesøster/bror reagerer når de vet at det kommer snart en liten en :D Tror nok vesla mi viste det, til og med før jeg fikk vite det av legen :D å da var jeg 6 uker på vei alerede...

oi så mange alerede.. spurte om henvisning av legen min før den ordinære ul men da sa han bare at det var ikke nødvendig... så jeg er av og til bekymret. men som i dag når jeg var hos jordmor så var alt fint og småen hadde 150 slag i minutte :D <3 slo fort og hardt :D å da blir man jo ganske så lykkelig når man hører at alt er bra og hører fra den lille :D men merker jo at jeg blir fort bekymret for ingenting... 

snakket med jordmoren min i dag, angående mageplager og ryggplager. og at jobben min er fysisk tung og krevende.. så uansett om jeg er ikke mere enn 15 uker og 2 dager så ville ho at jeg skulle ut i svangerskapspermisjon alerede nå. mulig litt tidlig men det hjelper sikkert veldig mye sånn at det ikke blir mere plager etter vært eller etter fødselen.

så du skal ta keisersnitt... håper det går gjennom for deg da, sånn at du kan roe deg litt ned. det er jo kipt å være redd for fødselen... som jeg fødet normalt første gangen og merket den gangen at det var utrolig at jeg klarte å komme gjennom de smertene før vesla var ute.. tok jo nærmere 3-4 timer før jeg fikk bedøvelse.. og før da kunne jeg prøve med lystgass, varmepute, masasje, osv.. og ingenting hjalp... men er ikke redd denne gangen.. men håper smertene mulig er litt mindre denne gangen hehe :) hvis ikke sså fikk jeg lyst å sitte i et badekar frem til jeg skal føde...

ja, det var herlig å høre småens hjerte banke <3 da vet man 100% at  småen har det bra der inne :D så gleder meg sykt til ul 5 oktober :D
 
Hei dere :)

Jeg er helt ny her inne, og føler fortsatt jeg roter litt rundt. Håper jeg har kommet riktig nå? :) Jeg er 14+5 på vei, og var hos jordmor i går og hørte fosterlyd for første gang; fantastisk! 
 


Mareneid skrev:
Hei dere :)

Jeg er helt ny her inne, og føler fortsatt jeg roter litt rundt. Håper jeg har kommet riktig nå? :) Jeg er 14+5 på vei, og var hos jordmor i går og hørte fosterlyd for første gang; fantastisk! 


Hei :D

Du har  kommet riktig :D Her er jo skravletråden for marsboerne :D <3
grattis men småen din :D Jeg er selv 15 uker og 5dager og var hos jordmor på mandagen og hørte forsterlyden for første gang og det var helt magisk :D <3
 
Superbooo

Jeg ville ikke gått ut i permisjon nå.. for da får du ikke penger når barnet er født. Hva med sykemelding? Eller en slik.. aner ikke hva det heter, men det er en ordning hvor arbeidet er "farlig" i svangerskapet (nordsjøen, diverse lab. tungt arbeid, barnevern, osv) at man kan være hjemme med lønn. Kanskje jordmoren/legen din vet mer enn meg.
 
Superbooo

Jeg ville ikke gått ut i permisjon nå.. for da får du ikke penger når barnet er født. Hva med sykemelding? Eller en slik.. aner ikke hva det heter, men det er en ordning hvor arbeidet er "farlig" i svangerskapet (nordsjøen, diverse lab. tungt arbeid, barnevern, osv) at man kan være hjemme med lønn. Kanskje jordmoren/legen din vet mer enn meg.
 


Actrine skrev:
Superbooo

Jeg ville ikke gått ut i permisjon nå.. for da får du ikke penger når barnet er født. Hva med sykemelding? Eller en slik.. aner ikke hva det heter, men det er en ordning hvor arbeidet er "farlig" i svangerskapet (nordsjøen, diverse lab. tungt arbeid, barnevern, osv) at man kan være hjemme med lønn. Kanskje jordmoren/legen din vet mer enn meg.


hei :D

jeg snakket med jordmoren min i stad om svangerskapspermisjon og foreldrepermisjonen. om svangerskapspermisjonen skader min foreldrepermisjon.. å da sa ho det gjør det ikke... jeg får like leng foreldrepermisjon uansett om du har svangerskapspermisjon.. siden det er jo noen gravide som ikke kan jobbe i det hele tatt i svangerskapet på grunn av ting og tang på jobben... som min jobb er veldig tung og krevende jobb og det er en belastning på babyen.. det er derfor jeg ble satt i svangerskapspermisjon :D


 
Oi, når dette "nye" forumet kom, så fikk jeg plutselig profilbildet jeg la inn i 2010...jaja :)
 
Hei :)

Tenkte det var på tide og gi seg til kjenne her inne :) Er 14 uker på vei i dag.. Er en gammel bruker med nytt brukernavn ;) Har en jente født i 2006 fra før, og nå venter vi da på nr to! Gleder oss masse til det.. Blir jo noen år i mellom dem, men noen ting kan man desverre ikke bestemme over... Men nå vokser endelig magen!

Håper vi kan bli bedre kjent her inne :)
 
Hvordan er det med folk her inne for tiden?

Det er så fryktelig stille her! :)
 


Solhøi :) skrev:
Hei :)

Tenkte det var på tide og gi seg til kjenne her inne :) Er 14 uker på vei i dag.. Er en gammel bruker med nytt brukernavn ;) Har en jente født i 2006 fra før, og nå venter vi da på nr to! Gleder oss masse til det.. Blir jo noen år i mellom dem, men noen ting kan man desverre ikke bestemme over... Men nå vokser endelig magen!

Håper vi kan bli bedre kjent her inne :)

hei :D

hyggelig å møte deg :D jeg er 16 uker i morra :D har også en liten datter fra før som just fyllte 2 år :D blir familieselskap på søndag så det blir nok veldig stass :D
 
Takk for varmende klemmer damer =) Men her er det ikke noe løsning dessverre, han gikk til fysisk angrep på meg og jeg har nå en lang kamp foran meg med mye følelser og hendelser jeg skal bearbeide samt en lang kamp om å få bli alene. Han må ut av livet til meg og vårt lille ufødte barn. Han trenger hjelp og jeg er redd han, slik ting er nå.

Venter bare på at han skal flytte ut av leiligheten slik at jeg kan overta den alene. ! 
 
Hvordan går det med alle sammen?:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 


sivhelen85 skrev:
Takk for varmende klemmer damer =) Men her er det ikke noe løsning dessverre, han gikk til fysisk angrep på meg og jeg har nå en lang kamp foran meg med mye følelser og hendelser jeg skal bearbeide samt en lang kamp om å få bli alene. Han må ut av livet til meg og vårt lille ufødte barn. Han trenger hjelp og jeg er redd han, slik ting er nå.

Venter bare på at han skal flytte ut av leiligheten slik at jeg kan overta den alene. ! 

 hei siv helen.

det skulle bare mangle vennen det er viktig å ha folk rundt seg som er der for deg, uansett om man er i familie, venner, bekjente elr ukjente... men for meg så føler jeg med deg og det gjør nok ganske mange hvis ikke alle her inne... ikke at jeg er i samme posisjon som deg, men er jo bekymret for deg og din lille baby.

men hvis han som er babyens far er voldig osv.. så bør du jo kanskje være der du er trygg en i en leilighet der han er.. for det er jo ikke bra for deg eller babyen din.. så hvis du har familie elr god nære venner du stoler på og at du føler deg trygg. så er det mye bedre det, enn å være i samme sted som babyens far. bare for å håpe at han flytter ut.. siden det tror jeg ikke kommer til å skje hvis han har vold/sinne problemer... hvis det blir for ille at han ikke lar deg være i fred i det hele tatt hvis du er hos familien dine eller venner.. så er det jo å tilkalle hjelp, for å holde øye med han..
men som sakt jeg vet jo ikke så mye om saken enn det du skriver her inne, og jeg kjener jo deg ikke... men det ville jeg gjort hvis jeg hadde en voldig samboer...

siden det viktigste er jo din og babyens sikkerhet :)
 
Tusen takk =) Har allerede vært i kontakt med både familievern kontoret og familievold avd hos politiet. Huseier har bedt han flytte i løpet av den innkommende uken og jeg har en fantastisk familie som støtter meg i alt! 
Må også legge til at siden jeg er sykemeldt så har jeg vært hos foreldrene mine etter at han gikk til fysisk angrep på meg. Og jeg skal tilbake i jobb men har innlosjert meg hos familie og en venninne i håp om at han flytter ut i løpet av uken!

Han har ikke skjønt alvoret i situasjonen, men han skjønner det vel når jeg ikke ønsker mere kontakt med han! Han sier at jeg har like mye skyld i situasjonen fordi jeg provoserte han, altså gjorde han sint. Men jeg må da vitterlig kunne gjøre han sint uten at han skal legge hånd på meg! 
 
Jeg stoler ikke på han lengre, fordi jeg har ingen garanti for hvordan han vil oppføre seg, selv om vi har gått ifra hverandre. Meg selv går det bra med, jeg kan ringe politiet, forsvare meg. Men det lille uskyldige barnet i magen hvordan skal hun/han forsvare seg om BF skal ha kontakt med barnet. 

Nei han er nok ute av vårt liv, til han skjønner alvoret og søker hjelp for aggresjonen sin og dessverre viser jo fakta at det er en liten prosent del som faktisk skjønner at de trenger hjelp og ber om å få den! Men for barnets skyld så håper jeg jo han ser alvoret i det hele. 

 
Hei alle sammen=) Jeg er nå i uke 17 og lurer på når dere kjente liv i magen?=)
 


cassi88 skrev:
Så gøy då=)) blir det født 2 nydlige prinser da=) gøy å se om terminene våre blir holdt=)) Hvordan går det me din graviditet då? 

Ja, det er helt sikkert at det blir :) Jeg har hatt en fin graviditet uten plager. Kjempeheldig:) Hva med deg da? 
 
Hei alle sammen :D Hvordan går det med dere og deres små?
Vi venter oss en liten prins 11. mars  <3 Han er  litt over 22 uker :D <3
Har dere fått noen rare lyster i svangerskapet en vanlig???
Jeg har plutselig fått sugen på alt som er søtt :O alt fra brus til masse annet.. gikk litt over styr hehe xD men nå prøver jeg å holde meg til frukt ;)
 
 


mo88 skrev:
Noen som har erfaring med Emmaljunga mondial duo (kombi) vognen? :-) 


Det er en veldig stor og god vogn!! :) du kjenner at det er kvalitet!!
Men den er tung, 19kg!!
Vi hadde den i 2 år, men nå når neste er på tur ble det ikke aktuelt for oss som bor øverst i en bratt ås! :)
 
Back
Topp