~Skravetråd for Desember ~

Jeg vet, tenker å miste alt man har i det ene øyeblikket :Heartred man skal selvfølgelig være glad for at en er i live etter noe slikt, men å se alle minnene sine forsvinne på et øyeblikk... :(
Svigerinnen min mistet alt i Brann for noen år siden, hunden også , selv om man selv klarer seg så gjør det jo vondt å miste alt , selv om det kun er eiendeler
 
Bare 10 savnet nå, tallet går nedover, men det er 10 for mange :(
Hører fremdeles helikopter over hustakene her :(
 
Svigerinnen min mistet alt i Brann for noen år siden, hunden også , selv om man selv klarer seg så gjør det jo vondt å miste alt , selv om det kun er eiendeler
Det må gjøre ordentlig vondt :( vi har f.eks alt av dåpsgaver, hjemmestrikket babytøy som ungene har brukt osv osv. Sentimentale ting, og vondt om alt plutselig skulle forsvinne.
 
Det må gjøre ordentlig vondt :( vi har f.eks alt av dåpsgaver, hjemmestrikket babytøy som ungene har brukt osv osv. Sentimentale ting, og vondt om alt plutselig skulle forsvinne.
Var før de fikk barn, men ja det var fryktelig vond, brant helt ned til grunnen , hun var i syden da hun fikk beskj, samboeren var på jobb. Helt forferdelig hvor fort det gikk
 
Folk har blitt evakuert fort.
De fleste trenger mye, spesielt vintertøy i alle størrelser.
Tenker vi skal gå gjennom det vi har liggende i skap i morgen som ikke passer lenger og kjøre ned til mottakssentret for donasjoner til de evakuerte
 
Folk har blitt evakuert fort.
De fleste trenger mye, spesielt vintertøy i alle størrelser.
Tenker vi skal gå gjennom det vi har liggende i skap i morgen som ikke passer lenger og kjøre ned til mottakssentret for donasjoner til de evakuerte

Evakuert fort, i det de sto og gikk i (eller altså, sov i) gjerne. Evt fått dratt på seg noe (jeg sover bare i trusa, det ville vært litt kaldt) men mangler jo ca alt

De fleste vil jo på sikt få dra hjem og finne tingene sine igjen, men de husene som har rast... Helt grusomt.

Flott at folk som du leverer fravokst vintertøy.
 
Evakuert fort, i det de sto og gikk i (eller altså, sov i) gjerne. Evt fått dratt på seg noe (jeg sover bare i trusa, det ville vært litt kaldt) men mangler jo ca alt

De fleste vil jo på sikt få dra hjem og finne tingene sine igjen, men de husene som har rast... Helt grusomt.

Flott at folk som du leverer fravokst vintertøy.
Bestemor har visstnok alltid på nattkjole, og har en slags liten veske under puta som hu kan røske med seg dersom noe skjer.. Med pass, penger osv. Alltid beredt.
Jeg hadde ikke kommet så godt ut av det der liksom.
 
Fortsatt 10 de ikke har funnet. Og ny all time high av registrerte smittede i landet og ingen vet helt om det er ekstra høyt for alle som ikke fikk testet seg i jula og derfor er testet i romjula, eller store mørketall nettopp pga jula og mindre testing.

Og med dette tar vi fatt på årets siste dag.

2020, ikke noe mot å bli ferdig med det.

Men 2021 begynner ikke akkurat som en dans lå roser det heller.

Jeg regner med at regjeringen og fhi fortsetter med ca ukentlige pressekonferanser på nyåret for å gi oss status mm, og jeg er spent på utviklingen og om det blir mer hjemmekontor og innesitting eller hva som skjer.
 
Bestemor har visstnok alltid på nattkjole, og har en slags liten veske under puta som hu kan røske med seg dersom noe skjer.. Med pass, penger osv. Alltid beredt.
Jeg hadde ikke kommet så godt ut av det der liksom.
Alltid beredt.... Der er ikke jeg, nei.
 
Evakuert fort, i det de sto og gikk i (eller altså, sov i) gjerne. Evt fått dratt på seg noe (jeg sover bare i trusa, det ville vært litt kaldt) men mangler jo ca alt

De fleste vil jo på sikt få dra hjem og finne tingene sine igjen, men de husene som har rast... Helt grusomt.

Flott at folk som du leverer fravokst vintertøy.
Må bare finne ut hvor jeg kan levere.
Vet om 2 steder.
Det ene stedet tar i mot ting som toalettartikler, undertøy og lignende og de som tar i mot leker til barn og annet tøy.
Hadde tenkt de siste, men på FB siden deres står det at de for øyeblikket ikke kan ta i mot mer, og lurer på om noen kan låne dem større lokaler fort.
 
Fortsatt 10 de ikke har funnet. Og ny all time high av registrerte smittede i landet og ingen vet helt om det er ekstra høyt for alle som ikke fikk testet seg i jula og derfor er testet i romjula, eller store mørketall nettopp pga jula og mindre testing.

Og med dette tar vi fatt på årets siste dag.

2020, ikke noe mot å bli ferdig med det.

Men 2021 begynner ikke akkurat som en dans lå roser det heller.

Jeg regner med at regjeringen og fhi fortsetter med ca ukentlige pressekonferanser på nyåret for å gi oss status mm, og jeg er spent på utviklingen og om det blir mer hjemmekontor og innesitting eller hva som skjer.
Hadde egentlig tenkt å kjøpe masse fyrverkeri i dag, feire at 2020 endelig er over.
Kommer ikke til å gjøre det.
Vi bor så nære Ask/Gjerdrum og det oppfordres i sympati med de som er rammet å ikke fyre opp fyrverkeri, en annen ting er at det flyr helikoptre over her hele tiden og ønsker ikke å forstyrre dem
 
Bestemor har visstnok alltid på nattkjole, og har en slags liten veske under puta som hu kan røske med seg dersom noe skjer.. Med pass, penger osv. Alltid beredt.
Jeg hadde ikke kommet så godt ut av det der liksom.
Imponert!
I hvert fall hvis det er «alltid beredt» som er motivasjonen og ikke redsel. :oops:

Husker ei eldre dame som var så utrygg på naboen at hun hadde ei kiste med bilder og andre ting med stor affeksjonsverdi stående i yttergangen. Slik var det mulig å få med seg det viktigste hvis det skulle begynne å brenne. (Noe det gjorde ...)
 
Imponert!
I hvert fall hvis det er «alltid beredt» som er motivasjonen og ikke redsel. :oops:

Husker ei eldre dame som var så utrygg på naboen at hun hadde ei kiste med bilder og andre ting med stor affeksjonsverdi stående i yttergangen. Slik var det mulig å få med seg det viktigste hvis det skulle begynne å brenne. (Noe det gjorde ...)
Vel hun bor ett sted hvor det kan forekomme jordskjelv, så hu vil være beredt om noe skulle skje.
 
Hadde egentlig tenkt å kjøpe masse fyrverkeri i dag, feire at 2020 endelig er over.
Kommer ikke til å gjøre det.
Vi bor så nære Ask/Gjerdrum og det oppfordres i sympati med de som er rammet å ikke fyre opp fyrverkeri, en annen ting er at det flyr helikoptre over her hele tiden og ønsker ikke å forstyrre dem

Av hensyn både til synpati og ikke minst helikopter er det en god tanke.

Mannen sier han heller ikke vil kjøpe i år, bare stjerneskudd til ungene. Jeg liker å se på fyrverkeri men det er trolig nok å se på rundt oss i år også, det er han som fyrer opp, jeg står med ungene, så derved han som bestemmer, sier jeg. Vil han heller stå med oss så er det helt greit.

Å feire at 2020 er over er greit.
Men 2021 føles ikke så mye bedre akkurat nå å så å feire at det begynner.

Håper det blir bedre enn jeg føler akkurat i dag.
 
Evakuert fort, i det de sto og gikk i (eller altså, sov i) gjerne. Evt fått dratt på seg noe (jeg sover bare i trusa, det ville vært litt kaldt) men mangler jo ca alt

De fleste vil jo på sikt få dra hjem og finne tingene sine igjen, men de husene som har rast... Helt grusomt.

Flott at folk som du leverer fravokst vintertøy.
Det er mange innsamlinger og flere har måtte stoppe fordi de har fått inn så innmari mye
 
Back
Topp