~Skravetråd for Desember ~

Jeg skal snart hente kengubarnet , så levere gave i nærheten der han dr.
Rundstykkedwig er satt til kaldheving, sp lages det deig til Horn i morgen. Vi er definitivt i rute nå

Jeg skal snart hente kengubarnet , så levere gave i nærheten der han dr.
Rundstykkedwig er satt til kaldheving, sp lages det deig til Horn i morgen. Vi er definitivt i rute nå
Jeg sitter og prøver å hente motivasjon til å pakke inn noen pakker, brette tøy og få dusjet :p var ikke mye motivasjon å hente :p

Dette har jeg fått gjort i dag:
- Delt opp det siste julepålegget jeg har laget
- Kjøpt de 2 siste gavene jeg hadde glemt
- Hentet nesten all julepynten som skal opp i morgen (glemte lysene til treet, tar det i morgen tidlig)
- Vært hos mamma og lillesøster og byttet gaver
- Ryddet, støvsugd og vasket 2. etasje og lagt på juleduker.
- Byttet det lyset ute som hadde røket

Sliten nå.

Jeg sitter og prøver å hente motivasjon til å pakke inn noen pakker, brette tøy og få dusjet :p var ikke mye motivasjon å hente :p
Manglende motivasjon her også:rolleyes: Får ikke kommet i mål da unga er hjemme og når kvelden kommer, så er jeg helt skutt.

Før jeg nå oppdaget at samboer sannsynligvis har brukt opp gavepapiret:wtf::p
Det er ganske umulig her i huset. Stort sett hvert år kjøper jeg mer enn vi bruker. Vi har.... Skal vi se. Sikkert 5 ruller, pluss den svigermor kjøpte enda jeg sa jeg hadde, også satte hun den igjen (og jeg synes ikke den var fin så jeg bruker den ikke, gir ikke bort gaver med slikt papir!)

Ikke det å pakke inn en 100*70 cm pute heller brukte opp den rullen. Selv om begge søsknene sine hhv lego og playmo pakker er i samme papir og ikke helt små.

Manglende motivasjon her også:rolleyes: Får ikke kommet i mål da unga er hjemme og når kvelden kommer, så er jeg helt skutt.
Manglende motivasjon og energi her også. Eldste er ikke i seng enda engang.

Han er på badet og har låst meg ute. Jeg skal liksom rydde badet, spesifikt badekaret, ettersom ungene får vaskeklut i kalenderen i morgen, klar for årets julebad.

Det er ganske umulig her i huset. Stort sett hvert år kjøper jeg mer enn vi bruker. Vi har.... Skal vi se. Sikkert 5 ruller, pluss den svigermor kjøpte enda jeg sa jeg hadde, også satte hun den igjen (og jeg synes ikke den var fin så jeg bruker den ikke, gir ikke bort gaver med slikt papir!)

Ikke det å pakke inn en 100*70 cm pute heller brukte opp den rullen. Selv om begge søsknene sine hhv lego og playmo pakker er i samme papir og ikke helt små.
Vi pleier alltid å ha papir i hus, men ifjor slet jeg med gallestein og var inn og ut av legevakt og innlagt på sykehuset. Så da ble det så som så med gaver og innpakking :wideyed:
Iår har jeg slitt med energi og motivasjon til å få unnagjort gavene. Oppdaget at jeg har glemt gave til min bror og jobber kvelden imorgen :facepalm: får dra tidlig til jobb, handle noe sengetøy og få levert til søsteren min som kan ta det med opp til pappa/broren min :p gir snart opp hele jula :hilarious:

Da er hvertfall gavene pakket, men oppdaget at jeg har glemt gave til min bror:facepalm: hodet henger ikke på plass for tida, blir gaaaal:banghead::p

Forskjell skjønner jeg , vi har brukt mye ruller , kjøpte vel 3eller 4 på panduro , vi har brukt opp flere av de jeg kjøpte på kid også . Har bestilt inn 9 ruller til neste år og har igjen en egen til barn fra panduro

Forskjell skjønner jeg , vi har brukt mye ruller , kjøpte vel 3eller 4 på panduro , vi har brukt opp flere av de jeg kjøpte på kid også . Har bestilt inn 9 ruller til neste år og har igjen en egen til barn fra panduro

Jeg kjøper stort sett sånne som er ganske mange meter på. Ikke de minste. Og jeg har vel kjøpt i alle fall 4 i år. I tillegg til den svigermor kjøpte. Jeg kjøper hvert år mer enn vi bruker, noen år prøver jeg begrense det og av og til klarer vi bruke opp noe. Kanskje vi klarer det i år, har jo enda en runde igjen med innpakking i morgen.... Det er et par av rullene det er håp om å bruke opp (en av årets til og med, den alle ungenes gaver er pakket i bl.a) om vi går inn for det. Men ungene er med på å pakke inn i morgen da, og da velger de papir til hver enkelt mottaker etter tur. Vi får se

God morgen, da er det lille julaften.

Smittetallene nasjonalt er urovekkende høye sånn rett før julen, nesten 600 i går. 3 i min kommune (bare en reg i msis, de to andre kommer sikkert i dag, det kom som vanlig sent lå kvelden) , to tilknyttet et lite utbrudd på en vgs i nabokommunen som startet mandag og en tilreisende fra en storby. Så får vi se hva dagens tester av nærkontakter viser. Deretter stenger teststadmsjonen her til mandag, åpent tre dager neste uke og deretter stengt til nyttår. Det kan vel være flere plasser det er sånn, samt litt ekstra jule-forsinkelse i å registrere i msis, så jeg venter vel egentlig lavere tall gjennom julehelgen. (mulig de tester nerkontalter selv om teststasjonen er oppgitt stengt, det håper jeg)

Men, det jeg jo egentlig skulle skrive om, nå er det lille julaften.

Jeg har en lang to do liste og tenker at jeg snart bare står opp. To av ungene sover enda, samt mannen som ikke er helt sikker på om han skal på kontoret eller hjemmekontor. Det blir ikke mye arbeidsro her. Men det får han velge selv, litt avhengig av hvor mye han skal jobbe også.

Jeg kjøper stort sett sånne som er ganske mange meter på. Ikke de minste. Og jeg har vel kjøpt i alle fall 4 i år. I tillegg til den svigermor kjøpte. Jeg kjøper hvert år mer enn vi bruker, noen år prøver jeg begrense det og av og til klarer vi bruke opp noe. Kanskje vi klarer det i år, har jo enda en runde igjen med innpakking i morgen.... Det er et par av rullene det er håp om å bruke opp (en av årets til og med, den alle ungenes gaver er pakket i bl.a) om vi går inn for det. Men ungene er med på å pakke inn i morgen da, og da velger de papir til hver enkelt mottaker etter tur. Vi får se
Ikke de minste her heller de som er fra panduro, de fra kid er vel bare 3 m

Jeg laget en to do liste i går. Og estimerte tid på punktene og summerte til 13 timer... Stå opp 8, legg til to timer for mat og end på kl 23. Vel klar over at jeg under-estimerer tid vsr det greit at det er ca 3-4 timer før jeg regner med å stupe i seng.

Og ja. Klokka er straks 12. Jeg sto opp litt over 7 forresten. Og har hittil strøket "vaske speilet".

Hadde ikke beregnet inn tid på "bade ungene", men er nå godt igang og over halveis i punktet "lage tennbriketter" som er estimert til en time. Jeg vet ikke helt når vi begynte, men deretter skal vi lage kakao på pinne og pakke julegaver

God morgen, da er det lille julaften.

Smittetallene nasjonalt er urovekkende høye sånn rett før julen, nesten 600 i går. 3 i min kommune (bare en reg i msis, de to andre kommer sikkert i dag, det kom som vanlig sent lå kvelden) , to tilknyttet et lite utbrudd på en vgs i nabokommunen som startet mandag og en tilreisende fra en storby. Så får vi se hva dagens tester av nærkontakter viser. Deretter stenger teststadmsjonen her til mandag, åpent tre dager neste uke og deretter stengt til nyttår. Det kan vel være flere plasser det er sånn, samt litt ekstra jule-forsinkelse i å registrere i msis, så jeg venter vel egentlig lavere tall gjennom julehelgen. (mulig de tester nerkontalter selv om teststasjonen er oppgitt stengt, det håper jeg)
Ja det stiger :(

Back
Topp