Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
God morgen! Her telles det ned til både jul og til julebarnet som skal komme. Veldig visuell nedtelling til termin denne gangen![]()
Hvordan er det med bursdag i julen? Blir det feiring av barnet også, eller forsvinner det litt i alt annet med julen, i forhold til om man har bursdag en annen gang i året?HEr telles det ned til jul og bursdag, minstemor er født 25.12
Desemberbarn her ogsåHEr telles det ned til jul og bursdag, minstemor er født 25.12
Hvordan er det med bursdag i julen? Blir det feiring av barnet også, eller forsvinner det litt i alt annet med julen, i forhold til om man har bursdag en annen gang i året?
Her også, dog ikke så ikke så tett opp i jula som saraDesemberbarn her også![]()
En uke før herHer også, dog ikke så ikke så tett opp i jula som sara![]()
Å, det hørtes fint ut! Spesielt det med å ta bort juleduken og finne frem vanlig gavepapirJeg hadde termin i januar og hadde ønsket at hun ventet til etter nyttår med å komme, både pga et år elstra i bhg, og det med bursdagen.
Vi feirer burwdagen hennes første juledag, men det er ikke så mange som kommer. Vanlige år har vi familieselskap for barna med flere av mine tanter og onkler og ungens tremenninger ettc, men i hennes er det bare bestefpreldre og tante og onkel og søskenbarn, og bare på min side, som kommer (isdne svigers bor så langt borte at de mtreffer vi ikek utenom om sommeren etc)
I år er jo det på grensen av hvor mang som er lov å samles pr i dag (litt over etter gjeldende regler, men mulig det er lov i jula, vi får vite mer om det i løpet av uken, det blir 6 gjester nemlig)
Men da feirer vi bursdag. Vi flekker juleduken av bordet og legger på bursdagsvoksduken. Vi synger bursdagssang og hun får bursdagsgaver pakket i vanlig papir, ikek julepapir. Vi har bursdagskake og hun blåser lys
Jeg ville helst hatt bursdagen en annen dag enn tiden 23-28.12 om jeg fikk velge, men det fikk jeg jo ikke.
Og jenta selv, hun lar julen komme i skyggen av bursdagen.
Gleder du deg til jul? Ja. Hva gleder du deg til med julen da? At jeg har bursdag!
Å, det hørtes fint ut! Spesielt det med å ta bort juleduken og finne frem vanlig gavepapir![]()
Jeg følger med på det168 ble da 15-tallet i ag, men jeg vet ikke om det er annet en for meg selv jeg skriver dette her og sakl jeg bare klutte uit og bare lagre det for meg selv?
Både flytende7 dagers snitt og 14 dagers snitt er med gårsdagens 322 synkende, det ligger på hhv 424 og 474 og det akn se ut til at det vil synke videre og videre.
Lokalt har vi derimot høyere smitte enn noen gang med 16 nye avklart i dag i følge kommunen, men fortsatt er det disse som er på de tre russiske båtene, uten kontakt med lokalbefolkningen, og de resterende ca 150 sitter fortsatt i karantene ombord på båtene, og testes igjen torsdag. DE testes hver tredje dag, og det overrasker meg ikke om er en ny positivi gjeng avkalrt på fredag da som kjøres til karantenehiotellet hvor de sitter i isolasjon de første 45.
Det er ikke fare for lokalbefolknignen gjentas det. Men stadig flere og flere utlendinger havner i isolasjon på et hotell lang, langt hjemmefra. Julen kommer nærmere og nærmere og resten sitter stadig i forlenget karantene, de var i innreisekarantene, så var de nærkontakt til de som testet positivt før helga, så ti dager fra da, men de er nærkontakt til de som testet positivt i gåt så ti dager fra nå, de er nærkontakt til de som sikkert tester positivt før helga igjen, og sånn går nå dagene...
Hvordan går det med han?Sjåfør for pappa til og fra behandling idag, sitter og venter på ham nå![]()
Ikke så bra, han sliter med endel bivirkninger som igjen går utover psyken. Han er isolert og veldig ensom. Ingen av oss våget å besøke ham når smitten stod på som verst, idag brukte jeg munnbind da jeg kjørte ham. Får så vondt av hamHvordan går det med han?
Ønsker han god bedringIkke så bra, han sliter med endel bivirkninger som igjen går utover psyken. Han er isolert og veldig ensom. Ingen av oss våget å besøke ham når smitten stod på som verst, idag brukte jeg munnbind da jeg kjørte ham. Får så vondt av ham![]()