Skrå bakseter i bilen

Tuwi

Elsker forumet
Flere enn meg som har et baksete som er skrått?
Blir jo helt snålt med bilstolen til snuppa, så jeg lurer litt på hvordan dere andre gjør det?
Mener jeg leste noe om å brette et håndkle under for å bygge opp setet litt, kan det stemme? Noen som har lest dette noen steder?

Du kan kjøpe en såkalt kilepute som du setter under setet. Vi har kjøpt fra Medema og er veldig fornøyd!

www.medema.no/Files/Brosjyrer/Kilepute.pdf

Har akkurat vært gjennom en hard kamp mot sambo på det området der.. Det anbefales ikke å bygge opp setet i det hele tatt, uansett hva man bruker. Barnesetene er ikke testet for det, og man aner ikke konsekvensen ved en kræsj.

I tillegg kan det bli klur med forsikringen om det kommer frem at det var noe under barnesetet.

ORIGINAL: Gollemor

Har akkurat vært gjennom en hard kamp mot sambo på det området der.. Det anbefales ikke å bygge opp setet i det hele tatt, uansett hva man bruker. Barnesetene er ikke testet for det, og man aner ikke konsekvensen ved en kræsj.

I tillegg kan det bli klur med forsikringen om det kommer frem at det var noe under barnesetet.

Men hva gjør du da? Var egentlig det jeg lurte på da. Hvordan sitter barna i de bilene som har skrå bakseter. Om jeg ikke bygger opp med noen ting, så sitter jenten min framoverlent, selv i full liggestilling. Og det kan da vel ikke være bra? Vi har ikke tatt i bruk setet enda, har bare prøvd det i bilen. Men er det noen seter som passer bedre i skrå bakseter enn andre?

ORIGINAL: Baby september 09

ORIGINAL: Gollemor

Men hva gjør du da? Var egentlig det jeg lurte på da. Hvordan sitter barna i de bilene som har skrå bakseter. Om jeg ikke bygger opp med noen ting, så sitter jenten min framoverlent, selv i full liggestilling. Og det kan da vel ikke være bra? Vi har ikke tatt i bruk setet enda, har bare prøvd det i bilen. Men er det noen seter som passer bedre i skrå bakseter enn andre?

Du må rett og slett prøve ulike seter i bilen. Britax two way er vel det setet som passer best med skrå bakseter.
En annen ting er å passe på å stramme forankringsselene maks før man setter støttebenet i gulvet.

Hvilken bil, og sete har dere?

Da hadde jeg prøvd å flytte setet litt lenger bakover, korte inn støttebeinet og stramme forankringselene som fyy.. Det funka her hvertfall[;)]

VW Passat.
Besafe izi combi x3

Jeg bruker samme stolen, bare x1 i en Volvo v50 som er omtrent like skrå i baksetene, og stolen står fint der[:)] Dere får prøve å legge vekt på setet samtidig som dere strammer forankringsselene så mye dere klarer og så sette støttebenet i gulvet.

Hmm, det skal jeg prøve. Men vil ikke bilstolen da bli stående over setet (litt i løse luften) nærmest seteryggen? Hvis du skjønner hva jeg mener[&:]

Jeg har passat. Har Britax MT til lillemann.
Og det går kjempe bra. [:)]

Hmm, det skal jeg prøve. Men vil ikke bilstolen da bli stående over setet (litt i løse luften) nærmest seteryggen? Hvis du skjønner hva jeg mener[&:]

Besafe har jo en sånn "vipp/kant" som kan stikke utfor kanten av sete[:)]

alle nye bilder har skråe seter. vi prøvde bare en heil haug med bilseter før vi fant det som passet gutten vår å bilen=)

ORIGINAL: chriz

alle nye bilder har skråe seter. vi prøvde bare en heil haug med bilseter før vi fant det som passet gutten vår å bilen=)

Hvilket sete endte dere opp med da?

ORIGINAL: *Becca*

VW Passat.
Besafe izi combi x3

Jeg bruker samme stolen, bare x1 i en Volvo v50 som er omtrent like skrå i baksetene, og stolen står fint der[:)] Dere får prøve å legge vekt på setet samtidig som dere strammer forankringsselene så mye dere klarer og så sette støttebenet i gulvet.

Dette gjorde vi også med x2, og det funka kjempefint, men må bruke setet i liggestilling hele tia da.

ORIGINAL: *Tøffeliten*

Genialt!!!![:)]
Hvor kjøpte du den?

Sendte bare mail til Medema og fikk puten i posten med faktura. [:)]

derfor skal man alltid teste stolen i bilen før man kjøper den.. vi hadde besafe combi x1 og han satt ganske så rett i vår passat stv..
byttet til britax multitech, og da sitter han mye bedre.. sitter bakoverendt ennå, er snart 4 år [:)]

Trodde vi var de eneste med dette problemet[:-]
Har frem til nå vurdert å kjøpe nytt baksete. Vi har chrysler. Er det noen som har denne puten?? Fornøyd? Blir det mindre sikkert??

Back
Topp