Skolestart og bokbind

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Musemor med tre søte små, 16 Aug 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Da er det straks skolestart og en ny haug med bøker skal pakkes inn.
    Hva bruker dere?

Har tidligere brukt bokbind med mønster/bilder barnet like, eller gråpapir som barnet har tegnet på og dekorert selv.
    I år fant jeg elastisk bokbind på Kiwi som ikke var så alt for dyrt og tenker å prøve det

2. |Frosken| Juni12s hobby/håndarbeider Junibarna 2015 VIP

I år blir det boksokker her! Bokbind i fjor, men det holdt dårlig, la nytt 3-4 ganger på bøker i løpet av året.

3. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Boksokker er det det samme som elastisk bokbind?

4. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

boksokker er det samme som elastiske bokbind eller tøybokbind ja.

Eldste fikk et i fjor, og de fikk velge hvert sitt "litt stilige" i år også har jeg planer om å komplettere når jeg ser antallet som trengs med litt rimigere. Men vi går for boksokker/elastiske ja.

5. >Spyro< Jeg er bare meg jeg

Boksokker her også. De hadde 10 for 100 på bilka [emoji14]

6. Caritas Gift med forumet Septemberlykke 2015

Jeg har noe skikkelig stygg jersey jeg vil bli kvitt.:p Siden mellomste elsker det grusomme stoffet, så tenkte jeg at jeg syr bokbind til henne i år. Eldste har noe ensfarget papir han valgte i fjor, og som han fremdeles vil bruke i år.

7. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Sånne stoff-bind, og tidligere var det noe minnie mus-papir.
    Har bare 1-2 bøker per år som trenger bind da.

8. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Vi bruker helst gjennomsiktig, de har på Nille. De elastiske er forferdelige synes jeg og faller av,heldigvis vil ikke ungene ha dem heller.

9. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Det elastiske til eldste falt ikke av på hele året og skal bare få seg en vask.

Men mellomste vil også ha et rosa med prinsesser på som vi har kjøpt en gang før. somregel ikke så mange bøker som MÅ ha papir i 1 klasse, det var vel først i 3 eldste fikk en som MÅTTE, men nå i 4. antar jeg det er noen flere

10. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Har bare brukt enten sånne i plast-gjennomsiktige.
    Eller gråpapir.

Kanskje prøve en boksokk i år.

11. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Hvordan så det ut det fra kiwi?

12. LilleK Flørter med forumet

Har akkurat bannet meg gjennom ti bøker pakket inn i katter,hunder og hester... blei plutselig veldig mange bøker som skulle ha bokbind i 4.klasse.. inget naturtalent der altså!

13. AttpåSkatt2018 Elsker forumet Marsboerne 20 18 Julikulene 2020

Boksokker her og

14. RonjaR Juni12`s svarer-på-alt Tilgangsansvarlig VIP

Finner dere boksokker til større bøker enn A4?[emoji4] i tilfelle hvor?

15. Sofie. Forumet er livet

Skolen krever at alle bruker gjennomsiktig bokbind på bøkene, så blir nok det i år også.

16. Knerten07 Forumet er livet VIP

Bruker helst gjennomsiktig plastbokbind. Det holder best og gjør det enkelt å gjenkjenne bøkene. Det er maaaange bøker som skal ha bokbind på. Har vært sånn de siste to årene og blir garantert ikke færre i år.....

• Liker Liker x 1
  17. Krösa Maja Forumet er livet

Klarer ikke å legge gjennomsiktig jeg, den bare sklir av[emoji23]
    Brukt gråpapir til nå, men lurer litt på boksokk.. synes bare det er så dyrt [emoji16]

18. Ingenbruker Guest

Hvor kjøpes dette? Og finnes det i forskjellige størrelser? Ser omtrent alle barna på skolen har dette[emoji23]

19. Ingenbruker Guest

Hvorfor i alle dager gjør de det?[emoji15]

20. Sofie. Forumet er livet

Ikke helt sikker på det, men regner med det har en grunn :)
    Sto på ukeplanene til hele skolen i fjor (var inne og så på ukeplanene til ungdomsskolen for moro skyld, og da sto det " Husk å sette på gjennomsiktig bokbind på alle bøkene".

Del denne siden