Skolestart og bokbind

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Da er det straks skolestart og en ny haug med bøker skal pakkes inn.
Hva bruker dere?

Har tidligere brukt bokbind med mønster/bilder barnet like, eller gråpapir som barnet har tegnet på og dekorert selv.
I år fant jeg elastisk bokbind på Kiwi som ikke var så alt for dyrt og tenker å prøve det
 
I år blir det boksokker her! Bokbind i fjor, men det holdt dårlig, la nytt 3-4 ganger på bøker i løpet av året.
 
boksokker er det samme som elastiske bokbind eller tøybokbind ja.

Eldste fikk et i fjor, og de fikk velge hvert sitt "litt stilige" i år også har jeg planer om å komplettere når jeg ser antallet som trengs med litt rimigere. Men vi går for boksokker/elastiske ja.
 
Boksokker her også. De hadde 10 for 100 på bilka [emoji14]
 
Jeg har noe skikkelig stygg jersey jeg vil bli kvitt.:p Siden mellomste elsker det grusomme stoffet, så tenkte jeg at jeg syr bokbind til henne i år. Eldste har noe ensfarget papir han valgte i fjor, og som han fremdeles vil bruke i år.
 
Sånne stoff-bind, og tidligere var det noe minnie mus-papir.
Har bare 1-2 bøker per år som trenger bind da.
 
Vi bruker helst gjennomsiktig, de har på Nille. De elastiske er forferdelige synes jeg og faller av,heldigvis vil ikke ungene ha dem heller.
 
Det elastiske til eldste falt ikke av på hele året og skal bare få seg en vask.

Men mellomste vil også ha et rosa med prinsesser på som vi har kjøpt en gang før. somregel ikke så mange bøker som MÅ ha papir i 1 klasse, det var vel først i 3 eldste fikk en som MÅTTE, men nå i 4. antar jeg det er noen flere
 
Da er det straks skolestart og en ny haug med bøker skal pakkes inn.
Hva bruker dere?

Har tidligere brukt bokbind med mønster/bilder barnet like, eller gråpapir som barnet har tegnet på og dekorert selv.
I år fant jeg elastisk bokbind på Kiwi som ikke var så alt for dyrt og tenker å prøve det
Hvordan så det ut det fra kiwi?
 
Har akkurat bannet meg gjennom ti bøker pakket inn i katter,hunder og hester... blei plutselig veldig mange bøker som skulle ha bokbind i 4.klasse.. inget naturtalent der altså!
 
Finner dere boksokker til større bøker enn A4?[emoji4] i tilfelle hvor?
 
Skolen krever at alle bruker gjennomsiktig bokbind på bøkene, så blir nok det i år også.
 
Bruker helst gjennomsiktig plastbokbind. Det holder best og gjør det enkelt å gjenkjenne bøkene. Det er maaaange bøker som skal ha bokbind på. Har vært sånn de siste to årene og blir garantert ikke færre i år.....
 
Klarer ikke å legge gjennomsiktig jeg, den bare sklir av[emoji23]
Brukt gråpapir til nå, men lurer litt på boksokk.. synes bare det er så dyrt [emoji16]
 
boksokker er det samme som elastiske bokbind eller tøybokbind ja.

Eldste fikk et i fjor, og de fikk velge hvert sitt "litt stilige" i år også har jeg planer om å komplettere når jeg ser antallet som trengs med litt rimigere. Men vi går for boksokker/elastiske ja.

Hvor kjøpes dette? Og finnes det i forskjellige størrelser? Ser omtrent alle barna på skolen har dette[emoji23]
 
Hvorfor i alle dager gjør de det?[emoji15]
Ikke helt sikker på det, men regner med det har en grunn :)
Sto på ukeplanene til hele skolen i fjor (var inne og så på ukeplanene til ungdomsskolen for moro skyld, og da sto det " Husk å sette på gjennomsiktig bokbind på alle bøkene".
 
Back
Topp