ORIGINAL: Someeone
ORIGINAL: *Sperminator*
ORIGINAL: Someeone
Har du pratet med oppfølgingstjenesten ? De kan dekke slike
utgifter for deg. men er jo bedre med egenoppsparte permisjons
penger enn nav penger, greit du får di 35000 som engangs stønad,
og kansje hvis du er heldig 3-4000 i mnd men er det noe og satse på ?
Iforhold til hva du kan tjene opp ? Men har du hatt dagpenger mens
du har vært arbeidsledig ? for det går også inn til vurdering om
permisjons penger[:)]
Fikk ikke dagpenger nei, hadde ikke rett på det.
Jeg tror jeg fpr mer enn 3-4000 i mnd fra lånekassen, tror det er nærmere 9000,-, sjekket på bereningskalkulatoren deres i dag (vet ikke om det er det de kaller den)...! Og om jeg ikke får permisjonspenger fra NAV har jeg barnetrygden å leve på, og mange utgifter som barnehage, SFO, telefonregning + en ting til som jeg ikke vil nevne her. Masse utgifter med andre ord (som ikke mannen min kan hjelpe meg med, fordi han har sine egne utgifter å betale) og lite inntekter. Så her må jeg ta hensyn til hver minste øre!
Har ikke hørt med oppfølgingstjenesten, hva kan de hjelpe med om jeg tørr spørre? [:)]
De kan hjelpe deg med og få gratis skolegang, også fikser de voksenopplering, kveldskurs og div !
Vet ikke om det er noe som alle komunene har, men jeg bor i en liiiiten komune og de har det jo her,
så vil tro de har det i hele norge, men skal ikke si noen ting for sikkert [:)]
Men jeg vil jo råde deg til og gjøre det som blir best for deg, nå vet jo ikke jeg hvilken jobb du har,
men er det slik at det er dagvakter så kan du jo ta kvelds kur på kveldene og så gå opp til eksamen
til jul ?
De har ikke kveldskurs som går over et halvt år, og da hadde jeg jo aldri fått sett verken mannen eller ungene mine, så tror ikke det blir aktuelt. [:)]
Men skal se om det en en oppfølgingstjeneste her også, men man bør vel innfri visse krav for å ha rett til hjelp fra dem. Føler det alltid er betingelser, eller noe man må falle innenfor for å ha rett til visse ting og tang.
Har fått jobb som helsesekretær, og kurset/skolen er også som helsesekretær...! Ironisk hele saken i grunn og bunn...men er jo mye jeg angrer på og som ødelegger for meg..!