Sko

Til å stå og gå litt med hjelp ute nå. Vi skal på besøk i bhg på mandag og tenker at det er teit å komme barbeint :rolleyes::p Lurer litt på om jeg skal se etter litt lette sandaler. Kan jo bruke de en stund til. Passer vel uansett bare et kvarter. Går for mer robuste utesko og tøfler når hun begynner i bhg om en måned. Da går hun kanskje selv også.
Sandalene kan hun nok bruke som innesko også når hun starter, om bhg foretrekker det :)
 
Sandalene kan hun nok bruke som innesko også når hun starter, om bhg foretrekker det :)
Det er sant! Ble disse fra Ecco.
449bdcd159a9b7fcb83d458fc27e861f

Valget ble lett, da det var de eneste som var små nok. :p

Men hun klarer jo ikke gå med de..sko var tydeligvis veldig rart og man kommer jo ikke opp på tærne.. hehe
 
Vi har kjøpt slike, bare fordi jeg liker søte gammeldagse sko :D:
sko.png

De blir lite brukt egentlig, hun går ikke noe særlig når vi er ute. Det blir mest krabbing på gresset i parken, og da er skoene mest i veien. :p
 
Vi kjøpte et par sandaler og et par hverdagsko fra Kavat. Hadde ikke trodd de skulle bli brukt veldig mye, men det har de faktisk blitt. Går barbeint når det er mulig, men begynner å bli litt mer stødig med sko også nå. De er imidlertid ikke spesielt vanntette, så kjøpte et par Gore Tex fra Timberland som han kan bruke etterhvert i barnehagen. Litt store, så håper han kjapt vokser inn i de :)
 
Blir ikke klok på dette skogreiene. Nå må jeg finne utesko. Tenker at vanntette joggesko må være tingen framover. Så må hun vel ha noe støvellignende til regndager.

Kjøper dere på nett og uten barn? Eller prøver dere?
 
Blir ikke klok på dette skogreiene. Nå må jeg finne utesko. Tenker at vanntette joggesko må være tingen framover. Så må hun vel ha noe støvellignende til regndager.

Kjøper dere på nett og uten barn? Eller prøver dere?
Egentlig pleier jeg alltid å kjøpe sko på butikk, og få hjelp av de ansatte til å finne riktig størrelse. De første skoene nå hadde de ikke størrelsen hennes i noen av skobutikkene her i byen (2 stk:p), så da bestilte jeg på nett. De fant størrelsen hennes for meg på butikken da, men jeg ville ikke kjøpe de blå skoen som var det eneste de hadde så smått.

Jeg tenker å prøve skobutikkene igjen nå for å finne støvler til henne, men tror ikke de hadde det heller. Hun bruker bare vanntette fotposer når det regner nå, men jeg ser at hun trenger noe som er lettere å gå i framover. Min går bare noen få skritt nå, så jeg tror ikke egentlig hun trenger joggesko i høst. Hun får klare seg med babysko til hun får vintersko tenker jeg.
 
Egentlig pleier jeg alltid å kjøpe sko på butikk, og få hjelp av de ansatte til å finne riktig størrelse. De første skoene nå hadde de ikke størrelsen hennes i noen av skobutikkene her i byen (2 stk:p), så da bestilte jeg på nett. De fant størrelsen hennes for meg på butikken da, men jeg ville ikke kjøpe de blå skoen som var det eneste de hadde så smått.

Jeg tenker å prøve skobutikkene igjen nå for å finne støvler til henne, men tror ikke de hadde det heller. Hun bruker bare vanntette fotposer når det regner nå, men jeg ser at hun trenger noe som er lettere å gå i framover. Min går bare noen få skritt nå, så jeg tror ikke egentlig hun trenger joggesko i høst. Hun får klare seg med babysko til hun får vintersko tenker jeg.
Ja, vi ble litt klokere av å gå i en skobutikk. Fikk god hjelp, men fant ikke str hennes da. Men nå vet jeg at jeg skal gå for myke vanntette joggesko og gå over til foret til vinteren. Ble anbefalt å vente med støvler til våren ettersom hun ikke går skikkelig. De sa at de helst bør ha gått en god stund før de får støvler på beina.
 
Ja, vi ble litt klokere av å gå i en skobutikk. Fikk god hjelp, men fant ikke str hennes da. Men nå vet jeg at jeg skal gå for myke vanntette joggesko og gå over til foret til vinteren. Ble anbefalt å vente med støvler til våren ettersom hun ikke går skikkelig. De sa at de helst bør ha gått en god stund før de får støvler på beina.
Kjedelig at de har så lite i de små størrelsene. :confused: Må innrømme at jeg gir totalt blaffen i de detaljerte rådene om hva de "bør" ha av sko, og bare kjøper det jeg føler vi trenger til vårt bruk. Nå er det tydeligvis tid for å plaske i dammer, og hun trenger støvler. Babyer på denne alderen går jo ikke akkurat langtur i skotøyet sitt heller, synes noen overdriver bare bittelitt i rådene de gir.
 
Har fortsatt ikke kjøpt sko jeg, men nå når høsten kommer blir det vel nødvendig. Han er langt unna å gå selv ennå, holder seg i begge hendene mine, men han har blitt veldig glad i å traske omkring på lekeplassene i området her, så hvis det er vått holder jo ikke skinntøflene vi bruker nå.

Hm, får vel begynne å tenke på det jeg også kanskje!
 
Blir ikke klok på dette skogreiene. Nå må jeg finne utesko. Tenker at vanntette joggesko må være tingen framover. Så må hun vel ha noe støvellignende til regndager.

Kjøper dere på nett og uten barn? Eller prøver dere?

Har selv lurt veldig på hvilke sko han trenger fremover. Kjøpte noen lette Gore Tex, men de er jo for store og aner ikke når de kommer til å passe :p Tenkte også på å kjøpe noe litt høye. Har testet både støvler og cherrox. Han klarer å gå i de, men får jo ikke utfoldet seg på samme måte. Barnehageoppstart i morgen, så vi får sniktitte litt på skoene til de andre barna :D
 
Har selv lurt veldig på hvilke sko han trenger fremover. Kjøpte noen lette Gore Tex, men de er jo for store og aner ikke når de kommer til å passe :p Tenkte også på å kjøpe noe litt høye. Har testet både støvler og cherrox. Han klarer å gå i de, men får jo ikke utfoldet seg på samme måte. Barnehageoppstart i morgen, så vi får sniktitte litt på skoene til de andre barna :D
Jeg går for Gore Tex. Dropper nok støvler denne høsten. Jeg hater jo å gå i det selv. Så om hun har arvet beina mine skal hun få slippe det så lenge som mulig. :p
 
Jeg går for Gore Tex. Dropper nok støvler denne høsten. Jeg hater jo å gå i det selv. Så om hun har arvet beina mine skal hun få slippe det så lenge som mulig. :p

Mulig det holder ja. Sikkert greit å avvente og se om det er behov for mer ihvertfall. Tror jeg må få byttet de vi kjøpte. Kjøpte størrelse 21, og tenker 20 holder. Var kun en igjen i den størrelsen så ble litt revet med :p Har brukt 19 i hele sommer og de passer akkurat. Vanskelig å vite hvor fort de vokser altså.
 
Hvilke sko bruker de nå? Og er babyene selv fornøyd med dem? :p

Min vokste ut av de første skoene, som hun uansett ikke ville gå i. Så har hun tydeligvis litt for tykk fot, for jeg finner ikke lave sko som passer til henne. Fant til slutt vintersko som passet, og som var utrolig lette. Likevel nekter hun å gå et eneste skritt i dem, flytter ikke bena i det hele tatt. :confused: Nå vandrer hun rundt i fotposer i stedet, mens jeg desperat lurer på hvor jeg skal få kjøpt sko som passer, og hvordan jeg skal få overtalt henne til å bruke dem. :rolleyes: Hun vil gjerne gå i skoene til hele resten av familien da, det er bare babysko hun ikke klarer å forflytte seg med. Mine joggesko er tydeligvis mye lettere å gå i. :p
 
Anbefaler vintersko fra Kuoma til de minste ❤️ Glidelås i front som gjør de superenkle å ta på, varme og en god passform! Og ikke minst lette i vekt :)
 
Anbefaler vintersko fra Kuoma til de minste ❤️ Glidelås i front som gjør de superenkle å ta på, varme og en god passform! Og ikke minst lette i vekt :)

De fikk jeg lyst til å kjøpe :) Hvor er de kjøpt? Fin låne et par cherrox av en venninne, men synes de ble så tunge å gå med for lillemann.
 
Hvilke sko bruker de nå? Og er babyene selv fornøyd med dem? :p

Min vokste ut av de første skoene, som hun uansett ikke ville gå i. Så har hun tydeligvis litt for tykk fot, for jeg finner ikke lave sko som passer til henne. Fant til slutt vintersko som passet, og som var utrolig lette. Likevel nekter hun å gå et eneste skritt i dem, flytter ikke bena i det hele tatt. :confused: Nå vandrer hun rundt i fotposer i stedet, mens jeg desperat lurer på hvor jeg skal få kjøpt sko som passer, og hvordan jeg skal få overtalt henne til å bruke dem. :rolleyes: Hun vil gjerne gå i skoene til hele resten av familien da, det er bare babysko hun ikke klarer å forflytte seg med. Mine joggesko er tydeligvis mye lettere å gå i. :p

Her veksler vi mellom et par joggesko og Goretexsko fra Timberland foreløpig, men min synes sko er helt ok da :) Løper gjerne ut i gangen for å ta de på. Og min har nokså smal fot da, så egentlig lite tips å få fra meg :p
 
Jeg synes nettopp jeg kjøpte de første skoene jeg, men innser at jeg nok må punge ut for vintersko ganske snart ja... Skulle bare ha ventet litt til og hoppet over de fjonge Kavat-skoene som han nå nesten ikke får brukt fordi det gikk fra 17 til 5 grader nærmest over natten :rolleyes: Men han liker dem da, snubler litt de første par skrittene bare, så er de ok etter det.

Men vi er jo ikke ute og går masse og lenge av gangen ennå, så foreløpig kjører jeg de tynne skoene med tynne ullsokker. Så blir det vintersko etterhvert.
 
Kjøpte vintersko på din sko, og lillemann er superfornøyd! Finner gladelig fram sko selv :) virker lette å gå med, borrelås, foret.. måtte opp en str vi og, vokser fort disse føttene også :-o :)
 
Back
Topp