Sko til barn

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Litt nysgjerrig bare. Hvilken skostørrelse har barnet ditt og alder? Er det gutt eller jente?

Jeg synes det går så sykt mye sko til gutten min. Og utenom støvler sliter han virkelig de fleste ut også, så kan ikke Arve så mye av det.
Han er 4 år nå og jeg har nå kjøpt størrelse 30, med ekstra innleggssåle så holder de forhåpentligvis til høsten og ny skosesong igjen :p .
Jenta mi på 15 mnd bruker str 19. Så små sko hadde ikke sønnen min noen gang, han var på 22 da jeg kjøpte de første skoene rundt 1 år.
 
Vi brukte 18 på de første skoene vi kjøpte ved 12mnd… :p Nå er vi på 21 og 20mnd. De vokser jo litt i rykk og napp, og størrelser varierer stort. Vi bruker bare barfotsko, og har faktisk 22 i et par sandaler nå på sommeren. Men ligger på 21 i vanlige sko, annen produsent.
 
4 år (bursdag i mai), 26/27 i sko og 104/110 i klær. Brukte 18/19 i starten da hun var litt over året.
 
Min gutt har ganske små bein i forhold de fleste kompisene, og vokser også sakte i beina.
Bruker 32 for det meste, men nye sko kjøpes stort sett i 33 nå.
Han er 8 år.
 
Spennende å se forskjellene :) noen barn er jo små en periode for så å vokse masse. Lillebroren min var feks alltid minst, hele barne og ungdomsskolen. Og Vipps over en sommer ble han nesten 187 høy :pompus:
Kan jo ha noe å si hvor føttene har tenkt å ende opp tilslutt og det vet vi jo ikke, haha.
Jeg har str 37 i sko, husker at jeg hadde 32 i tredje klasse på barneskolen og det var liksom mindre enn de fleste andre. Mannen min har derimot str 47 nå. Så det blir vel litt sko om sønnen min har tenkt å arve det :wacky:
 
Min erfaring er at mine gutter vokser litt i rykk og napp, plutselig er ikke de skoene vi kjøpte forrige måned passe lenger, og andre ganger kan de bruke skoene gjennom sesongen.
Mens jenta vokser mer jevnt så hun har skoene sine i lenger perioder. Hun har ikke små bein for det, ligner nok mor si :(
Men synes skoene liksom holder gjennom sommeren, men på ingen av barna har jeg kunne kjøpt sko før sommeren og tenke de passer til høsten, de er både utslitte og små da. Sko er også veldig viktig for helsa vår så bør sitte bra på foten, så det går mye penger til sko :p
14år-43
10-37
7- 33
 
Eldstemann vokste de fødte årene 2 nr hver vinter.

Nå er mine store.
Gutt 13, str 38
Jente 11, str 35-36
Jente 6 år, str 31
 
3,5-åringen bruker 26 i sandaler og 26/27 i andre sko. Varierer litt fra merke til merke.

Minste på 15 mnd bruker str 22.
Begge er jenter.
 
3,5-åringen min bruker 25/26 i sko og 104 i klær. Han er ikke spesielt stor for alderen, men synes likevel den lille gutten min vokser for fort, buuuu
Han på 16 måneder bruker 22, og det ser ikke ut som vi må gå opp i størrelse med det første. Han bruker størrelse 86 i klær, en stund vokste han i så rasende tempo at jeg nesten trodde han skulle ta igjen storebroren på et tidspunkt, hehe.
 
Guttungen på 4 bruker 24/25, jentungen på 7 bruker 31/32.
 
5-åringen bruker str 28, men må nok over til 29 veldig snart
1,5 åringen bruker str 22

Begge er jenter :cat:
 
2,5 åringen er på 25/26 og 4åringen 29/30. Varierer stort mellom merker ser jeg, og noe kan de gå ned et nr på, andre opp. Gutter begge to.
 
6 åringen bruker 29
8 åringen 35 bredere fot og større
9 åringen 35 han har smal fot
 
Jeg tror mine gutter har store føtter :p
Gutt snart 8 - str 36
Gutt 5,5 - str 35
 
Vi kjøpte lille sine sko da han var rundt 10 mnd. Hvis jeg ikke tar feil så kjøpte vi strl.20
 
Eldstegull på som straks blir 8 bruker 36 i sko. Minstegull som akkurat har blitt 6 bruker 32/33. :)
 
Back
Topp