Skjevhende barn

Martes

Elsker forumet
Har dere kjøpt eks saks og andre ting for skjevhendte?
Dattra mi er venstrehendt og jeg skjønner det kan bli et problemi med visse ting i en høyrehendt verden [8D]

Det vet jeg ikke enda. Men OM han er skjvhendt så ville jeg kjøpt saks etc. som han kunne bruke ja.

Det heter hverken skjevhendt eller kjevhendt, det heter venstrehendt. Det er ikke noe galt i å være det. Skjevhendt og kjevhendt er uttrykk som henger igjen fra gammelt av og burde være like avleggs som ordet "dverg".

Jeg er det, og har aldri hatt behov for spesialutstyr. Man tilpasser seg. Derimot vil jeg råde dere til å følge godt opp når hun skal lære seg skriveteknikk. Venninna mi er også venstrehendt og skriver som en kråke, mens jeg har en annen teknikk og klarer å skrive forholdsvis pent. [;)]

tror minstejenta blir venstrehendt, men det er litt tidlig å si enda. Om hun får behov for det kommer vi sikkert til å kjøpe det

har planer om å kjøpe inn en saks, ja...
foreløpig har hun jo brukt en barnesaks, og den er jo like dårlig i begge hender!
men, kommer til å legge til rette for henne, slik at hun merker minst mulig at hun er "annerledes" om du vil...

ORIGINAL: Sicily

Det heter hverken skjevhendt eller kjevhendt, det heter venstrehendt. Det er ikke noe galt i å være det. Skjevhendt og kjevhendt er uttrykk som henger igjen fra gammelt av og burde være like avleggs som ordet "dverg".

Jeg er det, og har aldri hatt behov for spesialutstyr. Man tilpasser seg. Derimot vil jeg råde dere til å følge godt opp når hun skal lære seg skriveteknikk. Venninna mi er også venstrehendt og skriver som en kråke, mens jeg har en annen teknikk og klarer å skrive forholdsvis pent. [;)]

*liker*

Nicholas er venstrehendt og vi har kjøpt inn saks som er tilpasset hans behov.

vi kjøpte saks for en stund siden[:)] Eldste er midt i "klippe alderen" hehe.. så hvor store problemer hun hadde, så da tok vi oss en tur og kjøpte en venstrehånd saks,... vips var hun faktisk veldig flink å klippe[8D]

Jeg er venstrehendt, og plagdes/plages bestandig med saksa.. [8D]

jeg er venstre hendt og jeg hadde en slik saks!
Syntes det var utrolig greit å ha jeg
men man tilpasser seg jo vanlige sakser (jeg har ingen problemer nå med en hyrehendt saks)

ORIGINAL: Mibah

tror minstejenta blir venstrehendt, men det er litt tidlig å si enda. Om hun får behov for det kommer vi sikkert til å kjøpe det

Samme her[:)]

Mellomste min er venstrehendt..Har ikke kjøpt saks til henne enda. Men bruker saks for de som er venstrehendt i bhg..
Kommer nok til å kjøpe egen saks til henne med tiden[:)]

heheh, likte denne..
jeg er venstrehendt og skriver som en kråke.Ingen som forstår en dritt av det som står.. Eneste tillpassning jeg har hatt er at jeg har hatt en venstrehendt saks.. Men ikke noe annent.

De fleste barnesakser er nøytrale.
Jeg personlig har nesten ikke noe spesialutstyr (er venstrehendt).
Siden mannen er høyrehendt, har vi for det meste nøytrale sakser, potetskrellere som går begge veier osv, osv...

Jeg er venstrehendt selv, og fikk venstresaks til jul i fjor. Da jeg har klaga over at jeg aldri klarer og klippe rett, nå går det :) Men jeg har alltdi hørt at jeg har fin håndsskrift, men når jeg skriver må arket nesten ligge helt skjevt for at jeg skal klare å skrive rett... 

ORIGINAL: håper85

Jeg er venstrehendt selv, og fikk venstresaks til jul i fjor. Da jeg har klaga over at jeg aldri klarer og klippe rett, nå går det :) Men jeg har alltdi hørt at jeg har fin håndsskrift, men når jeg skriver må arket nesten ligge helt skjevt for at jeg skal klare å skrive rett... 

Sånn er det for meg også..
Venstresaks har jeg hatt siden skolealder, så det vil jeg anbefale. Jeg klarer ikke klippe med nøytrale sakser heller jeg, så for meg er det alfa omega.

keivhendt nemlig [8D]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Lillepooh

*liker*

*liker også*[:)]

Liker også[:D]

Men.. snakker du nå om datteren din i signaturen? Som er 1,5 år? Er ikke det altfor tidlig å fastslå om hun er høyre/venstrehendt? Trodde man så det først ved 3-års alder jeg!

sign....

eller jeg hadde saks og blyantspisser,men det var ikke noe jeg måtte ha.
men var på en messe og der ville jeg ha alt mulig....

Jeg skriver fint og ikke med hånden over de andre bokstavene...

Back
Topp