Skjevhende barn

ORIGINAL: Toggolino

Men.. snakker du nå om datteren din i signaturen? Som er 1,5 år? Er ikke det altfor tidlig å fastslå om hun er høyre/venstrehendt? Trodde man så det først ved 3-års alder jeg!

Jeg skal ikke påstå at hun er det 110% men vi har snakket om det på helsestasjonen. Først ville de vi skulle oppfordre til å bruke høyrehånden så vi ga henne skje, gaffel, tegnesaker osv til høyrehånden. Hun tok i mot og la det selv over til venstre hånden.
Og det er venstre hånd hun bruker til alt hun klår på, åpner osv. Halve slekta mi er venstrehendt så ikke så rart om hun også er blitt det [:)]

Er selv venstrehendt og har aldri hatt utstyr eller noe spesielt laget for venstrehendte. Det har sikkert gjort sitt for at jeg er tvehendt -noe som er kjempegreit - er like flink med høyra til det meste sånn bortsett fra tegning og skriving, der har jeg enda et stykke å gå[8D]

Mannen min er også venstrehendt, men han er helt ubrukelig med høyrehanda, hvis han skal bruke den til å spise med skje for eksempel så ser det ut som han ikke har følelse i hånda i det hele tatt, tror aldri han i det hele tatt har prøvd å trene opp høyrehanda til å være brukbar.

reagerer litt på at HS har sagt at du må legge ting i høyrehånden hennes, jeg trodde de slutta med det da foreldrene våre var små[:-]

nei vi har ikke trengt å kjøpe noe spesielt enda.di fleste sakser er idag laget slik at det kan brukes både av høre å venstre. så vi har ikke til nu trengt noe ekstra pga at han er venstrehendt. han e nu 7.5

ORIGINAL: Mibah

tror minstejenta blir venstrehendt, men det er litt tidlig å si enda. Om hun får behov for det kommer vi sikkert til å kjøpe det

Simen er venstre hendt. Har ikke kjøpt noe spesial enda i forhold til det.

HVA??
oppfordret hs dere til å legge ting i hennes høyre hånd??
wtf?? er vi på 1920-tallet igjen eller??
*provosert*

Jeg er såkalt keivhendt (stygt ord), og har aldri trengt spesielle hjelpemidler. Skriver helt ok, men absolutt ikke fint.
Eier ikke retningssans, og det sies at venstrehendte har problemer med å orientere seg[:D]

ORIGINAL: Martes

ORIGINAL: Toggolino

Men.. snakker du nå om datteren din i signaturen? Som er 1,5 år? Er ikke det altfor tidlig å fastslå om hun er høyre/venstrehendt? Trodde man så det først ved 3-års alder jeg!

Jeg skal ikke påstå at hun er det 110% men vi har snakket om det på helsestasjonen. Først ville de vi skulle oppfordre til å bruke høyrehånden så vi ga henne skje, gaffel, tegnesaker osv til høyrehånden. Hun tok i mot og la det selv over til venstre hånden.
Og det er venstre hånd hun bruker til alt hun klår på, åpner osv. Halve slekta mi er venstrehendt så ikke så rart om hun også er blitt det [:)]

Ja men da skjønner jeg [:)] Min er helt lik, bare med høyre! Men rart at HS oppfordret til at hun skulle bruke høyrehånden!! Utrolig gammeldags.. Man kan jo ikke endre noe sånt uansett! Ville kanskje kjøpt saks til henne når hun blir litt større. Ellers går det seg sikkert til [:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

HVA??
*provosert*

Jeg er såkalt keivhendt (stygt ord), og har aldri trengt spesielle hjelpemidler. Skriver helt ok, men absolutt ikke fint.
Eier ikke retningssans, og det sies at venstrehendte har problemer med å orientere seg[:D]

så det er forklaringen på hvorfor jeg ikke har retningssans.....kult....

Ingen av barna mine er venstrehendte (eller det er kanskje litt tidlig å si ang lillegutt), men både mannen min og jeg er det.
Jeg ville ha kjøpt saks for venstrehendte for det gjør det enklere å se hvor en klipper. Selv har jeg klart meg fint med høyrehendte sakser hele livet, men hvis en kan gjøre noe enklere for seg selv hvorfor ikke gjøre det[:)]
Jeg har en fin håndskrift, og er ikke en av de venstrehendte som kliner blekket utover mens de skriver. Jeg har derfor aldri skjønt det når "folk" sier at venstrehendte skriver rart holder hånda rart når de skriver. Stemmer iallfall ikke her.
Èn ting som kan irritere meg derimot er ringpermer...grrr[>:][8D]

Jeg ville nok heller kjøpt en nøytalsaks. Selv har jeg aldri hatt "hjelpemidler", klarer fint å bruke vanlig saks, men får vondt i fingrene.

Venstrehendte er mer kreative enn høyrehendte, er ofte B-mennesker og har i snitt 4-5 år kortere levetid[:)]

ORIGINAL: _ChubbiNøff_

Jeg ville nok heller kjøpt en nøytalsaks. Selv har jeg aldri hatt "hjelpemidler", klarer fint å bruke vanlig saks, men får vondt i fingrene.

Venstrehendte er mer kreative enn høyrehendte, er ofte B-mennesker og har i snitt 4-5 år kortere levetid[:)]

hva er egentlig en nøytralsaks???

det som er poenget med en venstrehendt saks er at bladene har byttet plass,sånn at man ser hvor man klipper.
(dårlig forklart,men håper du skjønner)

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

HVA??
*provosert*

enig... Broren til sambo var venstrehendt, men ble "tvunget" på skolen til å bruke høyrehånda da han skulle skrive.. I dag skriver han veldig stygt og er ganske uleselig kan man si...[8|]

Back
Topp