Skjeden..

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen her som har vært borti 'skjedefremfall'? Altså ar urinblæren faller ned i skjeden..
Har hørt om det, og opplever selv nå at når jeg går så kjennes det ut som at noe skal ut mellom beina. Men kan hende jeg bare er "sår" etter fødselen enda?! Fler som kjenner det sånn? Leste litt på nettet at ved skjedefremfall får man bl.a problemer med å tømme blæren, det har jeg jo ikke.. Kjenner kun "symptom" når jeg går eller hoster..

Kan være kjedeveggen som er slapp pga nedpress eller etter fødsel! Da er det bare å sette i gang med knipe øvelser! Jeg følte at jeg hadde en tampong i mellom beina etter min forrige fødsel, men med knipeøvelser gikk det heldigvis bort!

Okei.. ja, jeg kniper flere ganger om dagen, så håper det blir borte snart.. Klør noe helt forjævlig oppi der også, bare rett innenfor, men det kan være pga pyntestinga :)

mamma fikk det og hun måtte operere, uten hell. Så ho skal inn å fjerne alt der nede i februar. Nå er mamma 47 år og for henne spiller ikke det noen rolle da hun alltid har hatt tøffe menstruasjoner, men etter hun fikk søstera mi i -91 kunne hun ikke få noen flere barn heller. Hun fikk fremfall for 1 år siden, tok 2 operasjoner som ikke hjalp og har nå endelig fått en operasjon som innebærer å ta vekk alt..

Det behøver ikke være fremfall. Etter min første fødsel i desember 2012 kjentes det ut som om noe holdt på å falle ut/trykket ned i tissen min, særlig da jeg gikk tur osv. Dette varte vel et par måneder. Jeg var sikker på at det var fremfall av noe slag, men fikk det bekreftet på 6 ukerskontroll av mor og gynekologtime ved to måneder at det ikke var noe i veien. Det rettet seg av seg selv hos meg. Var ingen av mine venninner som sa at de hadde opplevd det samme, så jeg var sikker på at noe var galt, men det var det jo heldigvis ikke. Man kan også under en fødsel presse så hardt at man kan få åreknuter og hovenhet nedentil. Dette vil også gå tilbake. Det er sikkert ikke fremfall hos deg heller, bare ta tiden til hjelp, om en måned er du høyst sannsynlig tilbake til normalen! Lykke til

Takk for svar. Blir veldig bekymra med en gang, tenker aller mest på sexlivet. Da får jeg bare vente å se om det blir bedre, blør jo enda også så det er tydelig at ting ikke er helt "ferdig" enda :)

Back
Topp