Skitur

Karosunni

Betatt av forumet
Hei!
Noen av dere som er ute å går skitur?
Får høre av flere at gravide ikke bør går på ski...men det er ikke akkurat super G jeg skal ut på... =)

Gikk på ski da jeg var gravid jeg:) tror det går mest på at det er greit å ikke utfordre nedoverbakkene og holde seg på beina:p så lenge det føles greit så er det nok ikke noe problem. Jeg fikk vondt i hoftene, så gikk ikke lange turer..

Jeg gikk på langrenn mens jeg var gravid ;-)
Kos deg og det viktigste er du holder deg på beina :-D

Kjør på og lytt til kroppen :)

Tora Berger går jo daglig på ski og hun er ganske gravid nå :)

Jeg kunne aldri ha gjort det pga bekkenet.

I første graviditet hadde jeg ikke snev av bekkenløsning og kunne gjort det (men var ikke gravid på vinteren). Siste hadde jeg ikke kunnet gjort det. En generell regel er at hvis det ikke gjør vondt kan du fint gjøre det :)

Så lenge du er i form så bare gå på ski du:) men er ikke så lurt med slalåm akkuratt:p

Jeg får fort litt vondt i ryggen ved f.eks lange steg (typ gå fort til toget..) og ser derfor for meg at langrenn ikke vil være noe særlig for meg, men hadde jeg ikke merket noe hadde jeg tatt meg en tur (bortsett fra at ingen av skiklærne passer da..). Man må nesten bare prøve seg fram, og huske den gode gamle regelen; det er aldri for sent å snu/snu i tide, eller noe i den dur;)

Skigåing er jo totalt drepen for oss med bekkenproblemer, men du må jo kose deg på skitur for det. :) Super G er kanskje å overdrive bittelitt. :P

Haha, jeg (uke 38) bør virkelig ikke gå på ski..hadde ikke klart å holde meg på bena ;)
Føler du det er ok - god tur og kos deg!!! :)

Jeg elsker å gå på ski, og var på tur senest sist helg. Har da 21 uker på vei. Gikk helt fint, er bare litt mer redd for å falle en vanlig. Nå når vi korte turer, da mista bare er fem år. Har kjent litt til bekkenet tidligere i svangerskapet, men merker det ikke nå. Heller ikke på ski. Gleder meg til neste tur, må bare bli kvitt forkjølelsen først!

Prøver å få meg et par turer i uken. Både koseturer og trening. Sålenge det funker for kroppen din er det bare å nyte :) jeg spiller også fortsatt hockey, så den skøyterørelsen er jeg borti hver dag. Klassisk går også veldig fint. Og jeg har ikke smerter eller noe, trener styrke 3-4 ganger i uken i tillegg :) er 17+5.

Gikk langrenn sist for et par dager siden. Er 28+0. Gikk helt fint :-D gikk bare en time, ettersom eg ble ganske sliten i hoftene etterhvert. Holdt meg for det meste unna bakker da selvfølgelig

Vet om mange som gikk på ski når de var gravide.

Jeg har valgt å ikke gjøre det, da sjansen for at jeg faller er stor. Er ganske klumsete på ski. Pluss at bekkenet mitt hadde nok ikke likt det.

Jeg var på skitur i helgen. Gravid i 8.mnd. Men tok det rolig og gikk i flatt terreng. Hadde til og med sekk på ryggen :P

Back
Topp