Skikkelig vanskelig 7 åring til tider...

mariaen

Betatt av forumet
Flere som har barn i den alderen? Trodde tre- årstrassen var ille, men dette er MYE værre! Alt har liksom blitt så psykologisk. I mårrest var det totalt kræsj for min 7 åring. Hun fikk en konsekvens av at hun ikke kledde på seg, jeg slo av tvn... Jeg var altså verdens værste mamma! "Dere vil ikke ha meg i familien" livet mitt er ødelagt" vil dere at jeg bare skal dø?" Hva i all verden sier man til sånt?? Synes det er helt forferdelig når hun kommer med sånne ting!
 
Jo takk, min eldste blir 7 år nå i juni;)
Og er en stor utfordring!
Småbrødrene på 3 og 4 år er jo bare en drøm i forhold...;)
Jeg er stygg, dum, verdens verste osv.. Han vil stadig flytte og hater meg ofte:p
Jeg prøver å ikke bry meg, overhører det meste og prøver å være konsekvent:)
 
Samme er min 7 åring. Men hun er verst mot sin far. Hun prøver seg på meg også, men der kommer hun ikke like lang :p
 
Meget godt å lese at det er flere som har det sånn ;) kan trøste meg med at når hun kommer hjem fra skolen er som regel alt glemt...
 
Har ikke opplevd at han snakker sånn, men et tips i forhold til påkledning er at dette gjøres før man går i gang ned tv/lek. Her er rutinen stå opp, tisse, kle på seg, spise frokost, pusse tenner. Og hvis det da er tid (noe det sjeldent er) kan han gjøre det han vil til vi må gå. Fungerer veldig fint her, da vet han at det ikke er vits å prøve seg på noe annet ;)
 
Har ikke opplevd at han snakker sånn, men et tips i forhold til påkledning er at dette gjøres før man går i gang ned tv/lek. Her er rutinen stå opp, tisse, kle på seg, spise frokost, pusse tenner. Og hvis det da er tid (noe det sjeldent er) kan han gjøre det han vil til vi må gå. Fungerer veldig fint her, da vet han at det ikke er vits å prøve seg på noe annet ;)
Den strategien funker veldig bra når jeg er i jobb. Men nå er jeg hjemme i permisjon og unga står opp før meg :p minstemor er bare en mnd. ;)
 
"Godt" det er flere 7 åringer med slik atferd :p blir helt satt ut jeg, av hva hun kan si til tider :O hva gjør man med slik oppførsel da?! Kommer jo helt utav det blå noen ganger :(
 
Jenta mi som snart er fem er på akkurat samme måten... Er helt rådvill om dagen jeg. Helt utrolig hva hun får seg til å si, og ikke minst hvor vanskelig det er å snskke med henne om disse tingene. Hun syns oppriktig at jeg er slem når jeg sier nei til skokolade eller is midt i uka.
 
"Godt" det er flere 7 åringer med slik atferd :p blir helt satt ut jeg, av hva hun kan si til tider :O hva gjør man med slik oppførsel da?! Kommer jo helt utav det blå noen ganger :(

Får litt panikk jeg, håper virkelig ikke min snart femåring holder på sånn her til hun er over syv!!
 
Kjenner meg igjen!! Min snart 7 åring har holdt på slik siden 5,5 år, og det blir ikke bedre :p
 
Den strategien funker veldig bra når jeg er i jobb. Men nå er jeg hjemme i permisjon og unga står opp før meg :p minstemor er bare en mnd. ;)
Samme her, hjemme med ei på rett over 1 mnd :) De to store (4 og 7) står ofte opp før meg, så da følger de rutinen på egen hånd ;)
 
Jo takk, min eldste blir 7 år nå i juni;)
Og er en stor utfordring!
Småbrødrene på 3 og 4 år er jo bare en drøm i forhold...;)
Jeg er stygg, dum, verdens verste osv.. Han vil stadig flytte og hater meg ofte:p
Jeg prøver å ikke bry meg, overhører det meste og prøver å være konsekvent:)

Minner meg veldig om min femåring :rolleyes:
 
Seksåringen her er litt sånn at han plutselig bestemmer seg for å nekte å gjøre noe. Nekte å spise middag, nekte å kle på seg, nekte å stelle til natt. Veldig frustrerende!
 
Å kjære vene.. Skjønner frustrasjinen din. Samtidig var det litt godt å lese at flere opplever det samme. Min på 5 er sånn han og. Det er innmari frustrerende. Jeg prøver å overse det der og da, og være konsekvent, og så heller snakke med han når han ikke er sint lengre. Feks si til han at jeg er glad i han uansett, og at selv om man blir streng eller blir uenige osv, så vil jeg alltid være like glad i han. Prøver og å forklare at selvom man blir sint, så kan man ikke si og gjøre hva man vil. Og at det er jeg som er voksen, det er jeg som bestemmer, at jeg skjønner det kan være urettferdig men sånn er det bare. Og så passer jeg på å påpeke hva han faktisk får lov å bestemme, for å få frem flere sider:)

Har vel gjentatt det enormt mange ganger, så får håpe det synker inn til slutt
 
Min gutt på 6 år er også sånn kan bli skikkelig sint. Og når han har roet så må jeg fortelle hva han kan bestemme og hva vi voksne bestemmer.
 
Back
Topp