Skikkelig vanskelig 7 åring til tider...

Har også en 7 åring med noen skrekkelige raptuser til tider!! Senest ved leggetid i kveld, jeg fikk høre at jeg var slem og da jeg spurte hvorfor han mente at jeg var slem, var det fordi jeg ikke ga han is når det var mye sol og at han ikke alltid får godteri på godtedager Skikkelig drama! Han har blitt sånn det siste året, er helt forferdelig og jeg håper det går over snart...!
 
Min startet da han var 5.....:rolleyes:
Det var liksom det jeg IKKE ville høre :p hjelpesmeg, hva har vi gått til!? Håper treåringen snart gir seg med sutretrassen sin i det minste da :p og at vi får en VELDIG rolig sovebaby:)
 
Det var liksom det jeg IKKE ville høre :p hjelpesmeg, hva har vi gått til!? Håper treåringen snart gir seg med sutretrassen sin i det minste da :p og at vi får en VELDIG rolig sovebaby:)
Hihi...sorry:p
Kan trøste deg med at min mellomste på 4,5 år kun hadde 5-6 mnd med trass da han var 3...;) vært en drøm siden!
 
Flere som har barn i den alderen? Trodde tre- årstrassen var ille, men dette er MYE værre! Alt har liksom blitt så psykologisk. I mårrest var det totalt kræsj for min 7 åring. Hun fikk en konsekvens av at hun ikke kledde på seg, jeg slo av tvn... Jeg var altså verdens værste mamma! "Dere vil ikke ha meg i familien" livet mitt er ødelagt" vil dere at jeg bare skal dø?" Hva i all verden sier man til sånt?? Synes det er helt forferdelig når hun kommer med sånne ting!
Kjenner meg veldig igjen. Min 10 åring har sagt slik i flere år nå. Men bare når hun absolutt ikke vil noe. Jeg bare klemmer henne og sier jeg elsker henne. Det hjelper ikke alltid da men.
Man må bare la de få rase fra seg. Og ta en skikkelig prat etterpå. Si du blir lei deg av det hun sier. Spørr om hun virkelig mener det. Hun gjør såklart ikke det.
 
Flere som har barn i den alderen? Trodde tre- årstrassen var ille, men dette er MYE værre! Alt har liksom blitt så psykologisk. I mårrest var det totalt kræsj for min 7 åring. Hun fikk en konsekvens av at hun ikke kledde på seg, jeg slo av tvn... Jeg var altså verdens værste mamma! "Dere vil ikke ha meg i familien" livet mitt er ødelagt" vil dere at jeg bare skal dø?" Hva i all verden sier man til sånt?? Synes det er helt forferdelig når hun kommer med sånne ting!
Kanskje greit å ta en liten prat om hva som er viktig i livet og hvor heldig hun er? Finnes værre ting enn å ikke få viljen sin og ikke se på tv og måtte kle på seg selv.

7 år er en selvstendighetsfase på samme måte som 2år. Eller trass som noen kaller det.
 
Vi forsøker å ignorere når hun sier sånne ting. Når hun roer seg ned så pleier hun å være litt spak og si unnskyld.

Jeg svarer rolig at d er fint hun sier unnskyld, men at hun må huske at av og til er d ikke nok å si unnskyld. Og sier at hun må tenke over handlingene sine.
 
Back
Topp