Skikkelig ekkelt!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jeg har alltid vært den som våkner med en gang jentungen begynner og gråte, og er den første som er klar til og gå inn. Løper selvfølgelig ikke inn med en gang, men ser ann gråten litt først, siden hun er 3 år og sliter veldig med søvnen, men jeg er alikevel klar med en gang.

I det siste har jeg vært så ufattelig sliten, at jeg har ikke klart og få kroppen til og lystre, så jeg har bare dultet borti sambo for at han skal våkne og gå inn. Hun sliter med noen skikkelige raserianfall på natten i ny og ne, som vi har planlagt at vi skal filme for og "dokumentere".

I natt hørte jeg ett slikt anfall i det fjerne, og brukte flere minutter på og våkne. Men da jeg klarte og våkne og tenkte at jeg måtte stå opp og hente kameraet (sambo var inne hos henne) fikk jeg ikke kroppen til og lystre, og brukte flere minutter på og ta meg sammen og få kroppen til og våkne og kare seg opp.

Jeg har aldri vært borti det før, kroppen lystrer liksom ikke. Jeg er så sliten at ting ikke fungerer som hjernen min sier det skal! [&:]

I tillegg mener jeg at det ikke er greit og sove mens jenta er våkne (har stått opp). (Dette gjelder selvfølgelig oss, hva andre gjør bryr jeg meg ikke om), og uansett hvor sliten jeg har vært (veldig sliten, siden vi har ei på 3 år som har søvnproblemer ++), så har jeg aldri vært i nærheten en gang. Men i dag tidlig sovnet jeg på sofaen mens jentungen lekte. Sambo var i dusjen. Våknet av at han ropte at han dro på jobb.

Jentungen tok selvfølgelig ikke skade av det, men jeg er prinsippielt i mot, og har som sagt aldri vært i nørheten av og sovne før. Synes det er så ekkelt når kroppen min ikke lystrer meg som den pleier. Blir nesten litt skremt! [&:][:-]

Det er litt skremande ja! Men er vel hovudet som seier at nok er nok, no vil eg kvile [8D]

Eg er og prinsippielt imot å sove på sofaen mens ungene leiker rundt, men har nok skjedd ein del gonger etterkvart. Med ei jente som ikkje kviler på dagen og ein gut som sov minimalt på natta over tid, så krevde kroppen og hovudet ein dupp innimellom [&:]

ORIGINAL: TiraV

Det er litt skremande ja! Men er vel hovudet som seier at nok er nok, no vil eg kvile [8D]

Eg er og prinsippielt imot å sove på sofaen mens ungene leiker rundt, men har nok skjedd ein del gonger etterkvart. Med ei jente som ikkje kviler på dagen og ein gut som sov minimalt på natta over tid, så krevde kroppen og hovudet ein dupp innimellom [&:]

Ja, det er vel det. Ble bare så skremt når kroppen ikke ville lystre hodet. [X(]

Du kan ikke sende jenta til besteforeldre e.l i helgen så du får sovet ut da? Høres som du trenger det.

Jeg forstår veldig godt at du synes det er ekkelt. Jeg er også sånn at jeg våkner av den minste lyd fra barna og synes heller ingenting om at barna er våkne alene.

Den evnen er en enorm trygghet for meg og jeg hadde også blitt stresset om jeg mistet den.

Men kroppen din sier nok ifra at det er nok. Du trenger helt klart å hvile.

Det som fysisk skjer er nok at kroppen går i såpass hvilemodus at puls og blodtrykk er så lavt at musklene ikke har fått nok oksygen til å bevege seg helt med en gang.[:)]

ORIGINAL: Inmari

Du kan ikke sende jenta til besteforeldre e.l i helgen så du får sovet ut da? Høres som du trenger det.

Jeg forstår veldig godt at du synes det er ekkelt. Jeg er også sånn at jeg våkner av den minste lyd fra barna og synes heller ingenting om at barna er våkne alene.

Den evnen er en enorm trygghet for meg og jeg hadde også blitt stresset om jeg mistet den.

Men kroppen din sier nok ifra at det er nok. Du trenger helt klart å hvile.

Desverre er det ikke så lett for oss og få barnevakt, så jeg tviler på at det lar seg gjøre. Har ingen besteforeldre som kan passe. Hun har noen tanter, men de har selv flere barn hver + at de jobber skift inkludert helger.

Men ja, jeg tror definitivt jeg hadde trengt skikkelig hvile. Er redd jeg holder på og bli utbrent eller noe. [:-] Godt mulig jeg er litt "overhysterisk" nå altså. [8D] Men for meg som pleier og ha stålkontroll på det med og våkne og komme meg opp, så var dette som sagt skikkelig skremmende, og jeg tar det som ett tegn på at kroppen virkelig har behov for hvile.

Nå er jo samboeren min, faren til jentungen, veldig flink til og ta sin del, men akkurat nå virker det ikke som det er nok. [&o]

ORIGINAL: Inmari

Det som fysisk skjer er nok at kroppen går i såpass hvilemodus at puls og blodtrykk er så lavt at musklene ikke har fått nok oksygen til å bevege seg helt med en gang.[:)]

Litt deilig og lese en "håndfast" forklaring. [:)] Selv om jeg ikke liker det at kroppen ikke ragerer noe bedre, så kan det i allefall nå kortes ned til noe håndfaste fakta. [:)] Takk for det! [:)]

Back
Topp