Skifte håndkler og sengetøy

Håndklær vi dusjer med, hver dag.
Håndklær vi tørker hendene på, annenhver dag.

Sengeklær, annenhver uke om vinteren og hver uke om sommeren pga pollenallergi og astma :)

Lurer på om det er jeg som er overrenslig eller mannen som er en slask?

Her skifter jeg på sengene annenhver uke.
Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :o Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Jeg skifter våre badehåndkler og hånddukene to ganger i uken. Jeg dusjer ca annenhver dag, mannen hver dag. Hvis ikke jeg skifter håndkle til sambo har han det samme gjerne i flere uker. Håndhåndkler skifter han aldri. Barna sine skifter jeg en gang i uka, eldste bader og vasker håret en gang i uken forutenom når han er på svømmingen og har da annet håndkle.
Da tørr eg påstå at han er ein slask, og du er heilt normal;) Trur det hadde gått laaaaaang tid om mannen skulle skifta på sengene på eige initiativ her og:)

Sengetøyet blir ikke skiftet så ofte som det burde...1-2 ganger i måneden. Alltid jeg som skifter på.
Jeg og mannen dusjet hver dag, jeg kaster håndkleet mitt til vask etter hver gang. Mannen bruker sitt 2-3 ganger . Barna dusjer ca 2 ganger i uken nå på vinteren, og bytter håndkle etter hver gang.

Her tar mannen nytt håndkle hver dag og han rer senga da jeg har ryggproblemer ;) Renslig penslig :D
men han var et slit å oppdra :wacky:

Bytter på sengene annenhver onsdag, bytter alle håndklærne på mandager. Frøkna bader 3 ganger i uka, jeg dusjer 3 dager i uka og mannen dusjer de dagene han skal på jobb. På kjøkkenet og på stellebordet byttes ca. Annenhver dag.

Sengetøy 1-2 g pr 14 dag for voksne, minst ein gang i veka for ungane. Byttar i tillegg etter sjukdom hos alle.
Byttar håndkle ved dusj kvar gang til ungane, ca annakvar gang til meg og mannen sine ligger strødd overalt, så kvar gang på han og;) Voksne dusjar ca kvar dag, ungane bader 2-3 g i veka.
Håndhånkle på badet ca eit par ganger i veka, på toalettet som me brukar mindre gløymer eg det heile tiden, så det henger som regel altfor lenge;)
Du da?

Som jeg skulle skrevet det selv :-)

Skifter senga til alle en dag i uka. Ongene dusjer 2-3 ganger i uka. Håndklær vaskes når de bader :)

Lurer på om det er jeg som er overrenslig eller mannen som er en slask?

Her skifter jeg på sengene annenhver uke.
Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :o Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Jeg skifter våre badehåndkler og hånddukene to ganger i uken. Jeg dusjer ca annenhver dag, mannen hver dag. Hvis ikke jeg skifter håndkle til sambo har han det samme gjerne i flere uker. Håndhåndkler skifter han aldri. Barna sine skifter jeg en gang i uka, eldste bader og vasker håret en gang i uken forutenom når han er på svømmingen og har da annet håndkle.

Min er helt lik. Om ikke jeg skifter så skifter ikke han. Han kunne sikkert hatt det samme i evig tid. Håndkle skifter han hver gang, fordi han kaster håndkle på gulvet når han er ferdig å dusje. Det irriterer meg også. :p oppvaskkluter, vaskekluter og håndhåndkle skifter han ALDRI! Og om han finner fram ny oppvaskklut så lar han den gamle ligge i vasken. Fysj.

Min er helt lik. Om ikke jeg skifter så skifter ikke han. Han kunne sikkert hatt det samme i evig tid. Håndkle skifter han hver gang, fordi han kaster håndkle på gulvet når han er ferdig å dusje. Det irriterer meg også. :p oppvaskkluter, vaskekluter og håndhåndkle skifter han ALDRI! Og om han finner fram ny oppvaskklut så lar han den gamle ligge i vasken. Fysj.

Samma her ang vaskekluten! Den stinkar om ikkje den blir fjerna..! Blir gaaaal :P

Vasker sengetøy hver 14 . Dag.
Håndklær ca hver 3. Dag

Jeg dusjer 1-2 ganger om dagen. Mannen dusjer 1-2 ganger om dagen. Vesla dusjer annenhver dag. Minsten bader/dusjer hver/annenhver dag

Samma her ang vaskekluten! Den stinkar om ikkje den blir fjerna..! Blir gaaaal :p
Vaskekluter er nesten ett fremmedord hos oss. Vi har ett stort forbruk av kjøkkenpapir:oops:

Vaskekluter er nesten ett fremmedord hos oss. Vi har ett stort forbruk av kjøkkenpapir:oops:

Synes ikkje eg får vaska kjøkkenbenken godt nok uten varmt vatn og klut :P Men går ein del kjøkkenpapir.

Synes ikkje eg får vaska kjøkkenbenken godt nok uten varmt vatn og klut :p Men går ein del kjøkkenpapir.
Mannen takler ikke kluter. Bruker han klut, så kaster han den etterpå. Blå Jif og zalo er hans ting:p

Sengene skiftes på annenhver uke, oftere ved syke. Dusjhåndklærne bruker vi bare en gang. Orker ikke tanken på at håndduker som har vert OVERALT skal henge til tørk:p Håndklær til håndvask byttes ut 1-3 ganger i uka. Barna dusjer 1-2 ganger, jeg annenhver dag å sambo ca en gang i uka.

Oh yes! Kopptua (kjøkkenkluten) skyller han ikke etter bruk og legger den i en krøll på vasken. Så matrester og bakterier goffer seg i lunken fuktig klut, og denne skal han bruke om igjen *spy*

Oh yes! Kopptua (kjøkkenkluten) skyller han ikke etter bruk og legger den i en krøll på vasken. Så matrester og bakterier goffer seg i lunken fuktig klut, og denne skal han bruke om igjen *spy*

Hehe! Sier å tua. Eller kopptua om jeg må være T Y D E L I G . :p Nordlending? :p

Æsj ja! Samme som her. Jeg skjønner ikke at det går ann å være så ekkel. Kanskje det bare er bra at han ALDRI ser at benker og bord må vaskes etter mat.

Hehe! Sier å tua. Eller kopptua om jeg må være T Y D E L I G . :p Nordlending? :p

Æsj ja! Samme som her. Jeg skjønner ikke at det går ann å være så ekkel. Kanskje det bare er bra at han ALDRI ser at benker og bord må vaskes etter mat.
Har nok bodd for lenge på østlandet til å kalles nordlening. Mamma pleide å koke tua i en kjele på komfyren med vaskepulver i. Den blir da kritthvit igjen. Det lukter litt spesielt og så stod det nu en sånn kjele å putra en dag søstern hadde med seg kjæresten hjem. Han lurte på hva det var og søs svarer at "mamma koke tua". Han trudde det var en egen matrett :p Sambo må alltid hver gang poengtere "kluten du mener?"

Bytter sengetøy hver 14.dag
Dusjer annenhver dag, oftere ved trening der jeg blir veldig svett
Bytter dusjhåndklær etter de har vært brukt 2-3 ganger
Håndhåndkleet byttes etter behov (eller minst 1 gang i uken)

Sengetøy ca annahver uke og ellers ved behov. Bytter nok litt oftere på vår seng enn barna sine. De ligger i pysj, så blir ikke direkte kontakt med sengetøyet.

Håndklær prøver vi å bruke to ganger. Har hver vår knagg med badehåndklær. Håndkle til håndvask blir byttet noen ganger i uken.

Jeg dusjer vanligvis daglig siden jeg trener mye. Er ikke alltid jeg tar håret da. Spørst hvilken trening jeg har vært på. Seksåringen bader eller dusjer ca tre ganger i uka, men ettåringen bader oftere. Blir mye gris med mat, og han liker også veldig godt å bade, så det har egentlig blitt en del av kveldsstellet :-)

Back
Topp