Skifte håndkler og sengetøy

Skifter på sengene en gang i uken. Dusjhåndklær brukes 1-3 ganger, spørs om de henges på plass så vi vet hvem som har brukt det. Håndhåndklær er jeg mer sløv på, glemmer det rett og slett. Kanskje en gang i uken?
Om det hadde vært opp til mannen så hadde han ikke skiftet sengetøy i det hele tatt, eller håndklær! Han er typisk mannemann der, slask!

Jeg tror enkelte menn rett og slett ikke husker på å skifte slikt.

Jeg pleier å ta mannens badehåndduk når jeg skal vaske en maskin med 60 grader, for da har han mest sannsynlig brukt samme håndduk siden sist jeg vasket det (han bruker den samme grønne håndduken bestandig :eek: ). Det er alltid jeg som tar av sengene også, men ham trekker på rent. Så han tar ikke initiativ til sengetøybytte akkurat. :p

Men han er ganske renslig og ryddig av seg, husker bare ikke på å bytte slikt.
Jo jeg tar også hans. Men nå deler vi ikke samme seng så synes han kan gjøre det selv. Han bør jo lukte og kjenne det selv? Æsj...

Hvorfor bytter dere dusjhåndklær så ofte? Er dere ikke rene når dere har dusjet ferdig? ;) (Men sånn helt seriøst, hvorfor? De er vel ikke skitne etter en gangs bruk, og det er sikkert ikke så miljøvennlig å vaske så ofte?)
Man gnir av ganske mye døde hudceller når huden er våt. Jeg har psoriasis og det blir da ekstra mye. Sambo dusjer hver eneste dag så synes ikke to ganger i uka er ofte da, han bruker det samme håndkle 3-4 ganger. Jeg bruker håndkle når jeg vasker meg hver morgen selv om jeg ikke dusjer.

Sengetøy byttes hver 14. dag, oftere ved behov hos Vesla på 2 år. Håndklær vi bruker etter dusj, ca 1 gang i uken.
Håndhåndklærne er jeg litt usikker på ;)

Sengetøy byttes hver fredag, håndklær skiftes etter en gangs bruk. Håndkleet på "det andre badet" byttes ca 2 hver dag, er ikke så mye i bruk. (Altså, kun toalettet som blir brukt en gang i blant, men det badet ligger ved siden av vaskerommet, så jeg tar med håndkleet derifra når jeg allikevel har en 60 grader eller 95 graders vask.

Prøver å få byttet sengetøy hver 24 dag ca...

Nå som jeg er i permisjon dusjer jeg ikke like ofte som før... Da var det en del trening så dusjet alltid etter det. Samboer trener en del og bytter derfor håndkle hver gang - dusjer på senteret... Når jeg dusjer hjemme kunne jeg jo spart håndkleet sånn sett men havner liksom bare på vask ;)

Alt sengetøy annankvar helg. Ungane har då berre sove i sitt ca 9 netter pga pappasamvær. Voksne sine handdukar to-tre gongar i veka (min sjeldnast, for eg dusjar berre annankvar dag, min kjære dusjar kvar dag). Ungane brukar sine 2-3 gongar (dusj/bad 1-2 gongar i veka).

Handhandduk på badet går i vask kvar dag, samme med kjøkkenhandduk og -klut.

Lurer på om det er jeg som er overrenslig eller mannen som er en slask?

Her skifter jeg på sengene annenhver uke.
Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :o Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Jeg skifter våre badehåndkler og hånddukene to ganger i uken. Jeg dusjer ca annenhver dag, mannen hver dag. Hvis ikke jeg skifter håndkle til sambo har han det samme gjerne i flere uker. Håndhåndkler skifter han aldri. Barna sine skifter jeg en gang i uka, eldste bader og vasker håret en gang i uken forutenom når han er på svømmingen og har da annet håndkle.
Som å lesa om min egen mann :p
E nåken skittgrisa sjøl om dei e flinke å dusja...
Sengkle blir skifta annakvar veka hos store og små.
Badehåndkle blir skifta 1 gong i veko, og håndhåndkle 2 gonga i veko.

Sengetøy skifter jeg hver 14. dag om vinteren, hver uke om sommeren. Håndkler en gang i uka, håndhåndkler 2 ganger i uka dersom jeg husker det.

Sengetøy: ved behov eller ca kvar 14 dag, på torsdagar.

Handuk: eg brukar to stk ved dusjing, eit til håret og eit til kroppen. Det til kroppen blir kasta til vask og det til håret går ned rangstigen og blir brukt til kroppen ved neste dusj. Så tar eg nytt til håret heile tida.
Gubben kan fint bruka sitt mange gonger :o Synes det er ekkelt...

Det til håndtørk blir bytta ved behov eller kvar torsdag og mandags morgon.

Sengetøy bytter jeg.... ikke helt så ofte som jeg egentlig burde. Det skulle egentlig vært bytta nå, men jeg venter til jeg er sikker på at lilleøsster er ferdig med denne runden sin (Jeg skifta jo på deler av senga vår da hun kastet opp , men nå har jeg altså henne på håndkle i senga hver natt etter en runde på badet. Hun kaster opp en gang pr natt) Alle får rent når hun slutter å kaste opp.
ungenens senger generelt oftere enn vår.

Vi bytter av den grunn håndklær hyppigere nå, normalt sett tas det på badet når det er vått, eller havner på gulvet. Eller at jeg likevel vasker 60-vask. Da tar jeg dusjhåndklærene også. Hos oss brukes de stort sett et par ganger, deretter havner de på gulvet til å stå på for unger som kommer ut av dusj eller badekar, og så vaskes de.

Sengetøy: når jeg husker det og ser det trengs. :P Håndklær skiftes etter 2-3 gangers bruk.

Sengetøy skiftes annenhver helg, og håndduker etter 3-4 gangers bruk. Små håndduker skiftes 2 ganger i uka ca.

Skifter på senga til alle hver torsdag (da blir huset vasket), samt håndkle på badet. Badehåndklær brukes 2 ganger før de blir kastet på vask. Vi voksne dusjer hver dag og poden dusjer annen hver dag.

Sengetøy: hver 14. dag
Dusj: hver dag
Håndkle: samboer tar nytt hver gang, mens jeg bruker opp igjen mitt gjerne 2-3 ganger. Jeg bruker et håndkle oventil og et håndkle nedentil(lite håndkle nedentil). Det jeg bruker nedentil går til vask hver gang, mens det jeg bruker oventil blir brukt 2-3 ganger.
Håndhåndkle: 2 ganger i uka

Har ingen barn(enda) :)

Bytter sengetøy hver fredag.

Håndkle som henger på badet (som alle tørker seg med hendene på), skiftes 1-2 ganger om dagen.

Mannen sitt badehåndkle byttes annenhver dusj (han dusjer hver dag)
Mitt som brukes til håret varer vel en 2-4 dusj, mens det som brukes til kroppen byttes annenhver dusj. (Dusjer hver dag)

Barna sine byttes annenhver dusj det også, og de dusjer vel 2-3 ganger i uka.

VASKER mye kluter og sengetøy for å si det sånn :P

Hvorfor bytter dere dusjhåndklær så ofte? Er dere ikke rene når dere har dusjet ferdig? ;) (Men sånn helt seriøst, hvorfor? De er vel ikke skitne etter en gangs bruk, og det er sikkert ikke så miljøvennlig å vaske så ofte?)

Jo er jo rene, men tenker jo det er jo hudceller osv likevel :P hehe, nei er bare blitt en vane :P

Håndklær skiftes hver dag. Hater å henge opp håndklær på badekaret da vi har ofte besøk av unger som tørker seg på det de finner på badet. (Samt egen unge som har fått det for seg at han MÅ tørke seg på håndkleet nærmest seg).
Sengklær er ikke så høyt prioritert, men tar det jevnlig. Ca hver 14 dag. (Hater å bytte på dobbeltdyna vår, så e tar av og legger på nytt på putene og laken mens dyna må e vente til gubben kan hjelpe meg).

MASSE daue hudceller også synes eg at så lenge hånduken blir brukt mellom beina, er det ikkje greitt å bruke den igjen.

Back
Topp