Skifte håndkler og sengetøy

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor ofte skifter dere sengetøy hos voksne og barn. Og håndkle til voksne og barn og hvor ofte dusjer/bader dere? Og hva med håndhånkle?

Hvor ofte skifter dere sengetøy hos voksne og barn. Og håndkle til voksne og barn og hvor ofte dusjer/bader dere? Og hva med håndhånkle?
Sengetøy 1-2 g pr 14 dag for voksne, minst ein gang i veka for ungane. Byttar i tillegg etter sjukdom hos alle.
Byttar håndkle ved dusj kvar gang til ungane, ca annakvar gang til meg og mannen sine ligger strødd overalt, så kvar gang på han og;) Voksne dusjar ca kvar dag, ungane bader 2-3 g i veka.
Håndhånkle på badet ca eit par ganger i veka, på toalettet som me brukar mindre gløymer eg det heile tiden, så det henger som regel altfor lenge;)
Du da?

Barna får nye sengeklær hver 10. Dag (da drar barna til pappa'n sin på helg..så da er det veldig greit og ta alt da)

Mine sengeklær blir byttet hver fredag, barna kommer alltid inn om natten og sover der..så greit og få skiftet ofte!

Håndklær blir byttet hver gang! Kunne sikkert blitt flinkere til og bruke dei 2 ganger...men slik har det ikke blitt

Lurer på om det er jeg som er overrenslig eller mannen som er en slask?

Her skifter jeg på sengene annenhver uke.
Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :o Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Jeg skifter våre badehåndkler og hånddukene to ganger i uken. Jeg dusjer ca annenhver dag, mannen hver dag. Hvis ikke jeg skifter håndkle til sambo har han det samme gjerne i flere uker. Håndhåndkler skifter han aldri. Barna sine skifter jeg en gang i uka, eldste bader og vasker håret en gang i uken forutenom når han er på svømmingen og har da annet håndkle.

Håndklær etter hver gang for det blir slengt på gulvet...
Sengetøy ca annen hver uke

Sengetøy byttes hver 14. dag, eller ved behov (søl, sykdom).

Håndklær på badet og kjøkkenet byttes 1 gang i uken, eller ved behov.
Dusjhåndklær, jeg dusjer annenhver dag. Bytter ca en gang i uken.
Baby bader hver 2-3 dag, hans byttes også ca en gang i uken.
Sambos dusjhåndklær ligger over alt, aner ikke hvor ofte han bytter.

Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :o Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Jeg skifter våre badehåndkler og hånddukene to ganger i uken. Jeg dusjer ca annenhver dag, mannen hver dag. Hvis ikke jeg skifter håndkle til sambo har han det samme gjerne i flere uker. Håndhåndkler skifter han aldri. Barna sine skifter jeg en gang i uka, eldste bader og vasker håret en gang i uken forutenom når han er på svømmingen og har da annet håndkle.
Jeg tror enkelte menn rett og slett ikke husker på å skifte slikt.

Jeg pleier å ta mannens badehåndduk når jeg skal vaske en maskin med 60 grader, for da har han mest sannsynlig brukt samme håndduk siden sist jeg vasket det (han bruker den samme grønne håndduken bestandig :eek: ). Det er alltid jeg som tar av sengene også, men ham trekker på rent. Så han tar ikke initiativ til sengetøybytte akkurat. :p

Men han er ganske renslig og ryddig av seg, husker bare ikke på å bytte slikt.

Vi voksne dusjer hverdag, mens de små to ganger i uka. Sengetøy skiftes hver 2.uke for alle. Håndklær brukes en gang bare ved dusjing.

Sengetøy hver 2.-3.uke.

Bytter oftere på veslas seng pga tiss, slevje, lek i senga etc.

Handhåndduk på toalettet byttes annen hver dag. Hver dag ved sykdom.

Jeg bruker min dusjhåndduk to ganger før vask, mannen bruker sin til jeg bytter den.

Ungen bruker også sin badehåndduk to ganger. Både jeg og hun dusjer/bader to ganger i uken, mens mannen dusjer oftere.

Mannens sengetøy trengs egentlig å skiftes hver uke. Han sover nå på gjesterommet og jeg synes han kan klare å skifte på sin egen seng. Nå har han hatt det samme sengetøyet i 2 mnd! :eek: Og han har vært forkjølet i tillegg. Det stinker inne på det rommet så den døra er stengt og jeg har vinduet på vid vegg hver morgen.

Det var litt slask ja. Ser samme tendensene på ham her i gården. Tror ikke de tenker over hvor mye man svetter i løpet av natten. Ugh.

Hvorfor bytter dere dusjhåndklær så ofte? Er dere ikke rene når dere har dusjet ferdig? ;) (Men sånn helt seriøst, hvorfor? De er vel ikke skitne etter en gangs bruk, og det er sikkert ikke så miljøvennlig å vaske så ofte?)

Jeg vasker håndkler etter hver gang jeg har dusjet, synes det er ekkelt å bruke samme håndkle.
Ungene får også nytt håndkle hver gang, mannen bruker sitt flere ganger om jeg ikke kaster det på gulvet.
Verste jeg ser er håndkler som henger på badet. Blir fryktelig rotete!
Håndkle til håndvasken byttes også hver dag.
Sengetøy blir vel når jeg har tid og ork, sånn hver 14 dag :D

sengetøy bytter jeg ca hver 14. dag. Håndklær bytter jeg etter hver gang jeg har dusje. Dusjer va 2-3 ganger i uken (nå når jeg er gravid). Mannen bruker håndkleet sitt 2-3 ganger. Men han dusjer hver dag.

Sengetøy bytter jeg vel hver 2-3 uke, og håndkle etter 1-2 uker. Kommer an på hvor mye trening det har vært. Dusjer vel 3 ganger i uka ca.

Sengetøy bytter jeg ca. hver 14 dag både hos oss og sønnen vår! Og ekstra etter sykdom. Hånklærene vi tørker oss med etter dusj byttes etter ca. 2 gangers bruk (dusjer hver dag) og lillegutt sitt byttes en gang i uka (han bader 2-3 ganger i uka). Håndkle til å tørke henda på badet byttes 2 ganger i uka.

Badehåndkleet byttes etter tre bruk ca. Håndkle på bad og kjøkken byttes hver dag! Sengetøy en gang i uken, da for alle i huset. Men mannen er ikke delaktig i dette, kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hvor lang tid det ville tatt om jeg skulle ventet på at han skulle gjort det etter å ha lest noen kommentarer her :p Huff og æsj! hehe

Her byttes sengetøy ca.hver 14.dag. Badehåndklærne bruker vi et par ganger før det går i vask.

Sengtøy ca hver 14 dag. Badehåndkle har jeg to dager, mannen skifter hver dag(blir myyye vask av det!)

Bytter på senga hver 14.dag og håndkle etter hver dusj for det havner på gulvet uansett :) Alle dusjer daglig/annahver dag. Håndhåndkle blir byttet 2-3ganger i uka og Kjøkkenklut og håndkle daglig/annahver dag :)

Last edited:
Bytter sengetøy etter 7-10 dager ca, litt oftere ved sykdom og sommer.
Håndklær brukes et par ganger før det havner i vask. Håndhånkle glemmer jeg meg på til tider, men siden jeg vasker 60 en gang i uken minst så blir det tatt hvertfall da. Kjøkkenhåndkle og kluter byttes annenhver dag. Det er jeg som skifter sånt, eller husker på det, og ber mannen skifte som oftest.

Back
Topp