Skifte bleier i stua

Jeg hadde ikke turt å gjøre det selv da vesla elsker å drite igjen så fort bleia er av :D men tissebleie har jeg tatt i stua, dog veldig fort i tilfelle bæsj ligger og lurer. Så for meg er det ett fett hva folk gjør :p
 
Det hender vi skifter tissebleier i stua, har vi besøk så spør jeg om det er greit for de at jeg skifter bleien i stua.
 
Vi har ikke plass noe annet sted, så da ble det sånn. Stellematte på gulvet. No worries :)
 
Det kunne ikke falle meg inn å skifte bæsjebleier i stua, istedet for å gå på badet med rennende vann. Hvis jeg hadde vært på besøk hos noen som skiftet bæsjebleier i stua når de har muligheten til å bruke et bad ville jeg tenkt at de var late og veldig uhygieniske. Aldri i livet om noen hadde fått skiftet på barnet sitt i stua mi heller, nei da hadde jeg heller tatt skiftet for dem.


Det er da helt unaturlig både å skifte bæsjebleier i stua og ha pottetrening i stua. Nei æsj, ingen voksne sitter å bæsjer i en stue, det er unaturlig i en sosial setting å bæsje foran andre, allerede som toddlere. Det er jo derfor mange bleiebarn gjemmer seg litt bort når de bæsjer i bleien. Dette har en forsker jeg har glemt navnet på skrevet ganske mye om i forhold til at barn blir senere klar for bleieslutt fordi foreldrene gjør så mange rare og unaturlige ting under avvenningen. Øv på do med en gang.

Regner med alle som skifter bæsjebleier i stua bruker våtservietter av et slag under skift, og det vil jo være både mindre hygienisk og ikke like bra for huden. I tillegg så tenker jeg med en gang håndhygiene, hvor mye tar dere på etter skift, før dere går og vasker dere ordentlig? Jeg grøsser egentlig litt nå, ville tenkt at det var litt bæsj rundt omkring i et sånt hjem. Lukten er også en faktor, det lukter langt værre og lengre hvis man kler av bleien enn hvis man har bleien på. Tenk nå bare inne på en utedo, det er jo langt værre lukt når dolokket er åpent, og bæsjen bare ligger der! Samme blir det når man åpner bleien, lukta slipper fri og fyller rommet. Til og med små barn kan føle seg ille til mote, kan ikke tenke meg at de setter pris på at flere andre skal få komme så nær det mest private de gjør.

Det er noe helt annet å sammenligne det med skift i bilen, for da bruker man det beste man har tilgjengelig. Ingen som har vannkran i bilen uansett. Jeg har skiftet utallige bleier i skogen, bil, på fanget og alt mulig, men de eneste gangene jeg har skiftet i en stue er fordi det ikke har vært et bad tilgjengelig, og jeg har hatt muligheter for å vaske oss etter skift på kjøkkenet.

Huff dette ble langt altså, men ble ganske provosert etter å ha lest igjennom her, og tenker mange andre blir provosert av mitt svar ;)
 
Bruker dere våtservietter til bleieskift hjemme da? Jeg ville skifta på badet, med klut og vann :)
 
Har alltid syntes d har bært spesielt ned barnefamilier på fly og sånn som skifter bleier på barna i sete, etter å ha lest denne tråden er jeg nesten overrasket over at d ikke skjer enda oftere! :p

Folk får gjøre som de vil i sitt eget hjem, jeg hadde ikke lagt meg opp i d om jeg hadde vært på besøk hos noen som skiftet i sofaen eller hvor som helst! Men føler d er mer naturlig å gjøre sånnt på badet hvor d er vann og kluter og hva man nå plutselig kan komme til å trenge. :)
 
Har alltid syntes d har bært spesielt ned barnefamilier på fly og sånn som skifter bleier på barna i sete, etter å ha lest denne tråden er jeg nesten overrasket over at d ikke skjer enda oftere! :p

Folk får gjøre som de vil i sitt eget hjem, jeg hadde ikke lagt meg opp i d om jeg hadde vært på besøk hos noen som skiftet i sofaen eller hvor som helst! Men føler d er mer naturlig å gjøre sånnt på badet hvor d er vann og kluter og hva man nå plutselig kan komme til å trenge. :)

Ikke sant, og jeg har bestandig tenkt at de som klager på at folk skifter bleie overalt og på cafe og sånt, bare overdriver, fordi folk ikke gjør sånt. Nå lurer jeg på om jeg bare har vært veldig heldig som ikke har sett det da, eller bare gått for lite på de cafeene som er populære blant mødre, jeg vet ikke. :p
 
Jøss, må si at dette er noe jeg aldri har tenkt på, verken når andre har gjort det eller når jeg har gjort det selv. Har aldri bytta bæsjebleie i stua hjemme fordi det er mye enklere å skifte på stellebordet på badet i mine øyne, men har gjort det i stua hos mamma flere ganger og aldri tenkt at det er uhygienisk. Man har jo stelleunderlag, bleieposer og våtservietter, og bæsjen flytter seg ikke akkurat. Med mindre man har en baby som pleier å slippe bæsjebomber når de ligger på stellematta da. :wideyed: Når det er sagt bruker jeg helst stellebord der det er et, men det er egentlig av bekvemmelighetshensyn. :rolleyes:

Nei, dette hadde ikke jeg reagert på som gjest i alle fall, og hadde jeg gjort det hadde jeg ikke sagt noe. Andres hjem, andres regler.
 
Jøss, må si at dette er noe jeg aldri har tenkt på, verken når andre har gjort det eller når jeg har gjort det selv. Har aldri bytta bæsjebleie i stua hjemme fordi det er mye enklere å skifte på stellebordet på badet i mine øyne, men har gjort det i stua hos mamma flere ganger og aldri tenkt at det er uhygienisk. Man har jo stelleunderlag, bleieposer og våtservietter, og bæsjen flytter seg ikke akkurat. Med mindre man har en baby som pleier å slippe bæsjebomber når de ligger på stellematta da. :wideyed: Når det er sagt bruker jeg helst stellebord der det er et, men det er egentlig av bekvemmelighetshensyn. :rolleyes:

Nei, dette hadde ikke jeg reagert på som gjest i alle fall, og hadde jeg gjort det hadde jeg ikke sagt noe. Andres hjem, andres regler.
Jeg har også byttet bleier i sofaen eller på gulvet hos de som ikke har store bad og ikke mulighet for å bytte der. Man må bruke det man har og jeg har heller ikke tenkt noe over det.
 
Jeg har byttet bæsjebleier i stuen, i bilen you name it. Her gjør vi det hjemme der det er passelig, og ja, i tillegg til å ha et stellebord på badet har vi også en kurv med våtservietter, bleier, krem og bleieposer i stuen. Vi er en småbarnsfamilie med 3 små barn og ett bad. 2 åringen skal slippe å få bleieutslett og bli sår fordi mannen må ta seg en dusj like før hun har bæsjet.

Har vi besøk skifter vi på badet, og er vi på besøk skifter vi også på badet. Jeg syns ikke det er uhygenisk.

Hvis sårhet er er problem, så kan det hjelpe å droppe våtservietter :) Kan hjelpe å bruke sånne tørre kluter man fukter med vann og bruke babyolje og vann for å fjerne avføringen
 
Det kunne ikke falle meg inn å skifte bæsjebleier i stua, istedet for å gå på badet med rennende vann. Hvis jeg hadde vært på besøk hos noen som skiftet bæsjebleier i stua når de har muligheten til å bruke et bad ville jeg tenkt at de var late og veldig uhygieniske. Aldri i livet om noen hadde fått skiftet på barnet sitt i stua mi heller, nei da hadde jeg heller tatt skiftet for dem.


Det er da helt unaturlig både å skifte bæsjebleier i stua og ha pottetrening i stua. Nei æsj, ingen voksne sitter å bæsjer i en stue, det er unaturlig i en sosial setting å bæsje foran andre, allerede som toddlere. Det er jo derfor mange bleiebarn gjemmer seg litt bort når de bæsjer i bleien. Dette har en forsker jeg har glemt navnet på skrevet ganske mye om i forhold til at barn blir senere klar for bleieslutt fordi foreldrene gjør så mange rare og unaturlige ting under avvenningen. Øv på do med en gang.

Regner med alle som skifter bæsjebleier i stua bruker våtservietter av et slag under skift, og det vil jo være både mindre hygienisk og ikke like bra for huden. I tillegg så tenker jeg med en gang håndhygiene, hvor mye tar dere på etter skift, før dere går og vasker dere ordentlig? Jeg grøsser egentlig litt nå, ville tenkt at det var litt bæsj rundt omkring i et sånt hjem. Lukten er også en faktor, det lukter langt værre og lengre hvis man kler av bleien enn hvis man har bleien på. Tenk nå bare inne på en utedo, det er jo langt værre lukt når dolokket er åpent, og bæsjen bare ligger der! Samme blir det når man åpner bleien, lukta slipper fri og fyller rommet. Til og med små barn kan føle seg ille til mote, kan ikke tenke meg at de setter pris på at flere andre skal få komme så nær det mest private de gjør.

Det er noe helt annet å sammenligne det med skift i bilen, for da bruker man det beste man har tilgjengelig. Ingen som har vannkran i bilen uansett. Jeg har skiftet utallige bleier i skogen, bil, på fanget og alt mulig, men de eneste gangene jeg har skiftet i en stue er fordi det ikke har vært et bad tilgjengelig, og jeg har hatt muligheter for å vaske oss etter skift på kjøkkenet.

Huff dette ble langt altså, men ble ganske provosert etter å ha lest igjennom her, og tenker mange andre blir provosert av mitt svar ;)

Enig enig og enig :)

Vi skifter alle bleier på badet, unngår våtservietter hjemme og skåner andre som ikke er interessert i bæsj og tiss for bleiene. Og synes også det er uhygienisk og lite sosialt å bytte i stuen! Hadde noen jeg var på besøk hos gjort det i stuen sin, hadde jeg stusset over det i hodet mitt, men ikke sagt i fra. Og så ville jeg nok lurt (igjen inni mitt hode) på hvordan det stod til på hygienen på andre områder
 
Hvis sårhet er er problem, så kan det hjelpe å droppe våtservietter :) Kan hjelpe å bruke sånne tørre kluter man fukter med vann og bruke babyolje og vann for å fjerne avføringen
Det er ikke et problem, mente bare at hun på 2 år ikke skal gå med bæsj i bleien i 20 min mens noen står i dusjen. Babyen på 2 mnd steller vi på badet med mesoft og olje. 2 åringen tåler fint våtservietter.
 
Oi. Jeg er visst en av de uhygeniske. Her skifter jeg i stua ofte. Nettopp av den grunn at badet er i kjelleren, og kald i forhold til resten av huset. Prioriterer at min baby skal slippe å ligge kaldt med klærne av. Aldri tenkt på det som uhygenisk da vi bruker matte på gulvet. Har mesoft som jeg tar vann på føre bleia går av. Har også en spritflaske stående i stua så jeg spriter meg etter skift:) har egentlig aldri opplevd at noen av besøkende mine har syntes det har vært ubekvemt. Har jo ikke lagt ungen oppi fanget dems og skifta bleia. Ligger på gulvet ett stykke unna.

Når jeg er hos andre så spørr jg alltid hvor vi kan skifte henne:)
 
Vi har stellekommoden i stua,av den enkle grunn av det er lettere å holde oversikten over den andre tvillingen underveis da. Og hvis besøket mitt skulle mislike at vi skifter bleier på stellebordet i stua,som er der for vår skyld og deres sikkerhet,så får de droppe å komme på besøk da :) Jeg har mer bruk for stellebord i stua,enn besøk :)
 
Skifter fra tid til annen tissebleier i stua, når jeg ikke gidder å gå opp til 3. etasje hvor badet er;-) Skifter dog aldri i sofaen eller på teppet, men holder meg til gulvet, gjerne med stellematte under. Bæsjebleier skiftes alltid på badet, syns det er litt uhygienisk å skifte det i stua, dessuten lukter det jo ikke videre delikat:p
 
Jeg skifter ikke bleie på stua. Og ihvertfall ikke bæsjbleie. Det er både uhygienisk og udelikat. Og ikke alle gjester er interessert i hva som et i bleien på andres barn...
 
Haha... hva folk gidder p bry seg om! Vi skifter i stua :p eller den ene stua da, det er praktisk, så hva andre mener skal de få lov til å holde for seg selv :D
Enig :)
 
Vi tar bæsjebleiene på badet, men syns folk skal få gjøre som de vil i egne hjem uten at gjester skal reagere på det. Regner da med at bæsjen ikke ble plassert midt i maten eller noe sånt :p
 
Back
Topp