Skifte bleier i stua

I forrige leiligheten vår var det ikke plass til å stelle på badet, så vi hadde stellebordet i stuen. Det ble selvsagt noen bæsjebleier i stuen da. Har ikke falt meg inn at besøket skulle reagert på det :)
 
I mitt hus bytter jeg der det passer meg! Stort sett bæsjebleier på badet, men hender jeg finner stellebagen og skifter i stua.. Stort sett på gulvet da, siden det er en rettere overflate :p
Hos andre, så sier jeg gjerne at jeg skal på badet og skifte bleie. Noen ganger sier de at jeg bare kan gjøre det der vi er (kommer an på hvem jeg er hos), og de som ikke reagerer, nei da går jeg uten problem, på badet :) bruker alltid stellematte,og har alltid hundeposer til bæsjebleiene uansett :)
 
Ooog, folk må gjerne skifte drittbleier i stua mi, men trenger ikke å rette bleieområdet mot mitt synsfelt da :p
I min omgangskrets er det vel uansett mest vanlig å ta det på gulvet (hos andre liksom), og da kan man jo sette seg i et hjørne :)
 
Vi driver og pusser opp badet, og har for øyeblikket stellebordet på gangen. Når vi går inn og ut med materialer og dørene står åpne så blir det til tider veldig kaldt på gangen. Da har vi byttet bleie i lekegrinda i stua. Men bare tissebleier. Tar bæsjebleiene på stellebordet for jeg vil unødig risikere bæsj på madrassen i grinda. Jeg syns det er greit å skifte i stua, men foretrekker selv å gjøre det på badet. Syns ikke folk trenger blande seg når det er mitt eget hus, og jeg hadde heller ikke sagt noe hvis jeg var på besøk hos noen som gjorde det.
 
Hadde ikke gjort det selv. Synes ikke det er greit at hvem som helst skal få se mine barn uten bleie på seg, selv om det er helt uskyldig. Og bæsjebleier bytter jeg for hygienens skyld alltid på badet. Bleier generelt, men kan av og til ta av en tissebleie så hun kan gå rundt og lufte seg litt hjemme når vi er alene.

Men altså. Jeg hadde nok ikke sagt noe dersom jeg var på besøk nei!
 
Her bytter vi der vi er ;) foruten på kjøkkenet da, om noen hadde reagert på at jeg skifta bleie på kidn min i min egen stue, nei da kan de få dra hjem ;)
 
Hadde ikke reagert! Vi skifter kun bleier i stua :p
 
Det er jo ditt hus, så du må få gjøre som du vil. Jeg kunne også skifte i stua da hun var liten baby. Nå som hun er større går jeg alltid på badet.
 
Ditt hus, dine regler. Men som sykepleier tenker jeg helles litt mer hygiene jeg da :p bæsj og tiss hører ikke hjemme på sofaen liksom, helst på badet. Og jeg foretrekker håndvask etter ett bleieskift, og siden vasken er på badet tar jeg likeså greit alt der inne ;) åsså tenker jeg litt på at andre kanskje ikke synes shitlukt er så behagelig, Hehe.
Men for all del, hadde ikke kommentert andre viss jeg var på besøk med noen, som sagt ditt hus og dine regler.
 
Kan ikke tenke meg å skifte bleie i stuen. Synes det er uhygienisk.

Når det er sagt så var det et vennepar av oss som skiftet bleie på SIN unge i VÅR stue i sommer. Det syns jeg var ekkelt (selv om det bare var tissebleie). Går vel an å respektere de du er hos? Hva med å vaske hendene dine etterpå..?:-/
 
Back
Topp