Skal pappaen vere med under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Hehe:)) Mannen var åpen til alt mulig, han spurte meg om hva jeg ønsket, så her var det meg som tok avgjørelsen))
Det er flere ting som gjorde at jeg ville det på den måten. Jeg kjenner meg selv godt og vet at jeg kommer ikke til å klare å slappe av mentalt hvis han står ved siden av når jeg presser, skriker, banner eller hva enn jeg gjør under den fysiske og ikke se tiltrekkende delen av fødselen :))
jeg kommer til å prøve å holde meg sammen for hans egen del, og det blir jo bare dumt siden det eneste jeg må konsentrere meg om der og da er meg og babyen!
For det andre så vet jeg at det å føde er ikke så vakkert å se på, det er blod, det er sjanse for avføring, og mye annet som skal komme ut av kvinnen, det er rett og slett ikke sexy i det hele tatt:)) Jeg vil holde den lille delen for meg selv, det er ikke slik jeg vil at han skal se meg.
Men, han skal jo være med meg nesten hele tiden, så han kommer ikke til å føle seg utenfor:)
Ehm...ikke for å kverulere; men det kommer gjerne mye blod, gørr, slim og slikt FØR fødsel også....gjerne før du blir bedt om å presse....selv om alt det er "usexy" som du skriver; så er det verdens mest naturlige ting som skjer; og tror mannen får en helt spesiell tilknytning til barnet hvis han er med på det.....bare en tanke[emoji6][emoji6]

Hehe:)) Mannen var åpen til alt mulig, han spurte meg om hva jeg ønsket, så her var det meg som tok avgjørelsen))
Det er flere ting som gjorde at jeg ville det på den måten. Jeg kjenner meg selv godt og vet at jeg kommer ikke til å klare å slappe av mentalt hvis han står ved siden av når jeg presser, skriker, banner eller hva enn jeg gjør under den fysiske og ikke se tiltrekkende delen av fødselen :))
jeg kommer til å prøve å holde meg sammen for hans egen del, og det blir jo bare dumt siden det eneste jeg må konsentrere meg om der og da er meg og babyen!
For det andre så vet jeg at det å føde er ikke så vakkert å se på, det er blod, det er sjanse for avføring, og mye annet som skal komme ut av kvinnen, det er rett og slett ikke sexy i det hele tatt:)) Jeg vil holde den lille delen for meg selv, det er ikke slik jeg vil at han skal se meg.
Men, han skal jo være med meg nesten hele tiden, så han kommer ikke til å føle seg utenfor:)
Jeg skal love deg at der og fra driter du i hvordan du ser du ser ut [emoji23] samboeren min sa han så på meg med helt nye øyne etter å ha født sønnen vår, han beundret meg og syns det var helt spesielt så du skal ikke være redd for at han vil synes du er uattraktiv :) Dessuten vil han re ved hodet ditt og ikke se noen ting om han ikke vil det :)

Bare pappaen,om han rekker hjem fra jobb:) (jobber offshore).

Pappan blir med her. Så håpe æ ikke babyen bestemme sdg for å bli fødg den ene uka i aommer vi ikke har noen barnevakt. For da kam det fort bli hektisk. Hehe

Før jeg ble gravid sa Mannen min at det var ikke sjangs for at han ble med på fødsel!
Jeg ble kjempe glad når jeg ble gravid og han sa han ikke ville gå glipp av det, så han skal bli med men må bare gjøre det klart for sykehuset at han kan IKKE se ungen blodig eller klippe navlestreng for da blir han dårlig [emoji85]

Barnefaren skal være med:) han har ikke noe valg, hehe! Dette er noe vi skal oppleve sammen:) vi spøker med at han kommer til å trenge sykesengen også fordi han blir så dårlig av blod! men han skal være oppe ved hodet mitt under fødselen og prøve og klippe navlestrengen når den tid kommer.

Ingen av oss gleder seg til fødselen men til resultatet;)

Jeg skal ha med både barnefar og min mor. Hadde mamma med for syv år siden og det var veldig greit både for meg og barnefar den gang. Fødsel endte med hastekeisersnitt og jeg slapp da å bekymre meg for bf, jeg visste han hadde støtte i mamma.

Back
Topp