Skal pappaen vere med under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Mannen min og jeg har i grunnen bare tatt det som en selvfølge at han skal være tilstede hele tiden! Og jeg tror ikke jeg trenger noen andre en han egentlig. Sånn bortsett fra de som skal ta i mot babyen selvfølgelig:)

Barnefaren og mamma, akkurat som sist :) på slutten orka jeg ikke se/snakke med mannen min, så var godt å ha en ekstra der til støtte:wacky:

Ja, det skal han. Og jeg skal ha med meg stesøsteren min som skal fotografere. Og kanskje også den kommende storebroren. Han har veldig lyst, så på det som en selvfølge, men han må se noen fødselsvideoer først og forberede seg. Så får vi se om han fortsatt vil etter det. Og selvsagt ha med seg en som kan ta han med ut osv, så det blir folksomt på føden [emoji23][emoji23]
Er det egentlig lov?

Håper han gidder bli med. Blir rimelig sur om han nekter.

Blir kun pappaen her

Pappaen skal være med hvis han er hjemme når fødselen starter, han jobber offshore. Dersom han ikke er hjemme/rekker det, kommer jeg nok til å gjøre det alene [emoji5]

Vi har diskutert saken og bestemt oss for at pappaen skal være med under 90% av tiden)) det vil si han vil være ved min side frem til jeg får beskjed at jeg må presse babyen ut av meg, da venter han utenfor rommet :)) Ellers skal mammaen min være med meg hele tiden, under selve fødselen også:)
Av rein forvedenskap, hvorfor vil han ikke bli med når barnet blir født?

Her er det en selvfølge at han blir med på hele fødselen. Han ville blitt knust om jeg nekta han, stakkar [emoji173]:)

Av rein forvedenskap, hvorfor vil han ikke bli med når barnet blir født?

Her er det en selvfølge at han blir med på hele fødselen. Han ville blitt knust om jeg nekta han, stakkar [emoji173]:)
Hehe:)) Mannen var åpen til alt mulig, han spurte meg om hva jeg ønsket, så her var det meg som tok avgjørelsen))
Det er flere ting som gjorde at jeg ville det på den måten. Jeg kjenner meg selv godt og vet at jeg kommer ikke til å klare å slappe av mentalt hvis han står ved siden av når jeg presser, skriker, banner eller hva enn jeg gjør under den fysiske og ikke se tiltrekkende delen av fødselen :))
jeg kommer til å prøve å holde meg sammen for hans egen del, og det blir jo bare dumt siden det eneste jeg må konsentrere meg om der og da er meg og babyen!
For det andre så vet jeg at det å føde er ikke så vakkert å se på, det er blod, det er sjanse for avføring, og mye annet som skal komme ut av kvinnen, det er rett og slett ikke sexy i det hele tatt:)) Jeg vil holde den lille delen for meg selv, det er ikke slik jeg vil at han skal se meg.
Men, han skal jo være med meg nesten hele tiden, så han kommer ikke til å føle seg utenfor:)

Her er det kun samboeren(bf)[emoji4] føler ikke meg komfortabel med noen andre der. Så om han ikke rekker det vet jeg ikke hva jeg gjør,vil ikke være alene heller..men sånn er det med en mann som ikke vet hvor han jobber fra dag til dag..men rett ved termin går han i ferien så håper at lille holder seg i magen til pappaen går i ferie[emoji106][emoji1][emoji7]

Back
Topp