Skal pappaen vere med under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Vi har diskutert saken og bestemt oss for at pappaen skal være med under 90% av tiden)) det vil si han vil være ved min side frem til jeg får beskjed at jeg må presse babyen ut av meg, da venter han utenfor rommet :)) Ellers skal mammaen min være med meg hele tiden, under selve fødselen også:)

Ja, det skal han. Og jeg skal ha med meg stesøsteren min som skal fotografere. Og kanskje også den kommende storebroren. Han har veldig lyst, så på det som en selvfølge, men han må se noen fødselsvideoer først og forberede seg. Så får vi se om han fortsatt vil etter det. Og selvsagt ha med seg en som kan ta han med ut osv, så det blir folksomt på føden [emoji23][emoji23]

Mannen har ikke noe valg, med tanke på hva jeg MÅ gjennom så får han pent være tilstede som moralsk støtte! (men ikke noe problem for han det altså, han ville ikke gått glipp av et så stort øyeblikk uansett)

Og det holder med han :)

Pappaen til babyen skal være med under fødselen. Tenker en fødsel er noe veldig intimt, jeg ønsker ingen andre der :-)

Min samboer blir med:) min mor skal også være med, hun må kjøre oss til sykehuset, og dersom fødselen blir like langt som de 2 andre, så er det godt for mannen å ha en som kan avlaste han. Også føler jeg en ekstra trygghet ved å ha mamma der :p under første fødsel så gikk bf til eldste ut, så da var det mamma som fikk meg igjennom det på slutten.

Her blir det kun pappaen :)

Ja, selvsagt!:)

Back
Topp