Skal pappaen være med på fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Som jordmødre ser vi veldig forskjell på fedres reaksjoner i fødsel – akkurat som forskjellen er stor blant de fødende. Mange menn føler nok at de må være sterke for kvinnene sine denne dagen, og de fleste er riktig gode ti å hjelpe og støtte. Men noen menn trives ikke i et sykehusmiljø.

Les mamastorkbloggen her

Pappaen skal ta imot babyen. :D Han trenger ikke trives i et sykehusmiljø heller, for jeg skal føde hjemme. :P

Håper han er hjemme så han kan være med :) han var med sist også. Han var da med på lage den ungen han å :p

I følge turnusen hans så kommer han hjem en uke før termin (menstermin) så håper han er hjemme da for jeg vil ha han med! Han vil selv også da ;-) gutten min kom 15 dager før terminen og da var faren i Oslo (bor i Trondheim) ringte han å sa at vannet gikk halv7 på morran, kl 9 hadde han rukket å komme til Trondheim, så han fikk fart på seg til Gardermoen hehe

I følge turnusen hans så kommer han hjem en uke før termin (menstermin) så håper han er hjemme da for jeg vil ha han med! Han vil selv også da ;-) gutten min kom 15 dager før terminen og da var faren i Oslo (bor i Trondheim) ringte han å sa at vannet gikk halv7 på morran, kl 9 hadde han rukket å komme til Trondheim, så han fikk fart på seg til Gardermoen hehe
Nei halv 6 var det kanskje.. :-)

Han kan bare prøve seg å ikke være med laughing7

Ja, han skal bli med, vært med begge gangene før også. Han er en fantastisk støttespiller, gjør alt jeg ber han om, gir meg det jeg trenger, holder seg borte ifra meg under de verste riene for da vil jeg ikke at han skal ta på meg. Han ser når babyen kommer ut, men har allikevel ikke mistet lysten på meg:Heartbigred Fantastiske mannen min

Ja, han skal være med ☺️

Min mann skal være med, men jeg skal også ha med mamma eller storesøster <3 en i familien som vet hva dette dreier seg om og hva jeg går gjennom. Men mannen skal holde seg i "hodehøyde".
Selv om det høres overfladisk ut så vil jeg ikke han skal se meg bokstavelig talt gjøre på meg, og få ødelagt synet han har på hyggesonen der nede ;-)
Mange menn får helt annet syn på etter de har sett et barn komme ut derifra, og jeg vil holde på sexlivet vi har nå. Utenom det så er det ingen fler regler, han skal få være med fra begynnelse til slutt, holde meg i hånda, høre det første skriket, klippe navlestreng, veie og måle <3
Men hvem vet, når jeg ligger der så kunne jeg sikkert ikke brydd meg mindre om hva han ser og ikke ;-)

For meg er det egentlig en selvfølge at kjæresten min skal være med, men han tåler ikke synet av blod og takler "sykehus-lukta" dårlig, så jeg tror nok jeg må venne meg til tanken på at han ikke blir med. Så får jeg heller ta det som en bonus om han blir med...

Han skal bli med, men vi er begge helt enige om at han skal stå oppe med hodet mitt og ikke se nede;)

Ja, selv om han ikke får gjort noe særlig. Klarer ikke at noen rører meg under riene ;p men godt å ha som støtte, hente ting for meg ol ;)

Back
Topp