Skal på overtidskontroll idag !

Da er vi ferdige. Lite fostervann men ellers såg alt bra ut. Skal inn og sette inn ballong kateteret i morgen. Noen som erfaringer med det ? Tusen takk for alle lykke ønskninger
Fikk ballong med førstemann. Var da tretten dager over termindato, og hadde nesten tre cm åpning. Ballongen ble satt inn på formiddagen, og jeg fikk umiddelbart noe de kalte for "ballongrier". Litt ubehagelig akkurat når den var satt inn. Jeg ble værende på observasjonsposten og ventet på at den skulle falle ut. På ettermiddagen/tidlig kveld kjente jeg noe jeg regnet med var ordentlige rier og ikke bare "ballongrier", og ba de sjekke meg. Hadde da syv cm, ble sendt rett på føden der jeg nå var ti cm og presseklar. Og vips hadde vi babyen vår der!

Så ballongen var veldig effektiv hos meg, styrtfødsel før jeg egentlig visste om ting var i gang. Men uten noen form for hormoner, ballongen er der jo bare for å "irritere". Den datt aldri ut hos meg, satt sannsynligvis litt fast bak en kant, og ble tatt ut da jeg hadde syv cm åpning.

Lykke til dere som fortsatt venter, og dere som skal bli satt igang! Ballong er ikke noe å være redd for! :)

Hun sa jeg var halv moden.. Hun fikk inn 1 finger hun kunna sikkert fått inn to sa hun. Hun kunne kjenne hode. Gruer meg veldig :(

Lykke til med igangsetting :-)

Har ikke du bursdag idag? I såfall; gratulerer! Er du blitt mamma også? :D

Tusen takk tror ikke han kommer idag:) men blir innlagt nå fordi de trodde ballong ville være til liten nytte så de ville prøve å ta vannet om en stund enn så lenge jeg har så lite uansett

Gratulerer med dagen! Spennende med igangsetting. Lykke til! :)

Gratulerer og lykke til med ballongen! :) ble satt i gang med ballong umoden uten åpning, begynte med tak nesten med en gang.. drøyde 5 timer før jeg dro pga riene som så ofte (3-4 min mellomrom er 2 gangs fødende) dro ned på sykehuset, så lirket hun litt og tror du ikke at den falt ut?? :) 4cm vips følte jeg da! Brukte 24 timer på åpne meg 1 cm forrige fødsel! Så denne gangen gråt jeg av glede når hun sa 4cm!! :) :)

Back
Topp