Skal noen ta tidlig ultralyd i uke 12?

Så koselig :D fikk du se hjertet til lille spire?

Jeg skal bestille time rundt 14 juli da er jeg 11+5. Gleder meg☺☺ koster 900kr på privat.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi skal betale 1400, og tar ul når jeg er 11+5, dette i august, så litt lang ventetid ja...

Jeg fikk bestilt time i dag :-) Var det i første svangerskap også, syns det var betryggende å se at alt var ok før vi fortalte om graviditeten. Jeg har vært på ul både i uke 7 og 9 hos gyn, men i uke 12 blir det på privat klinikk. Fikk time 21.juli, blir kjempe spennende ❤️

Termin 2. februar 2015

Rundt uke 12 kan det oppdages sykdommer osv ikke sant? Sier en priv klinikk/gyn noe om dette? Eller må man på sykehuset da?

♡02.03.2015♡

Privat klinikk sender videre til spesialist, hvis de oppdager noe galt. Og de skal liksom ikke se etter Downs f.eks, men de sjekker nakkefolden og sier hvor mange mm den er. Er den over 2,1mm kan man velge å ta nye tester. Sist jeg var på UL, sa legen "nakkefolden er sånn og sånn, så den er helt fin". Sånn skjønte jeg at babyen ikke hadde Downs.

Jeg fikk bestilt time i dag :) Var det i første svangerskap også, syns det var betryggende å se at alt var ok før vi fortalte om graviditeten. Jeg har vært på ul både i uke 7 og 9 hos gyn, men i uke 12 blir det på privat klinikk. Fikk time 21.juli, blir kjempe spennende ❤️

Termin 2. februar 2015

Har tenkt og bestille time til ul bare for å sjå at alt er bra. Gikk på hormonkur den syklusen eg blei gravid. Hvilken uke er "best" å velge? Hva fikk du vite i uke 7 og 9? Er 6+5 idag.. Trenger bare å få bekreftet at det er en liten spire og at ting ser greit ut. Klarer ikke helt og tro at det endelig har klaffet!

Har fått bestilt meg time på privat legekontor til onsdag da er jeg 11 uker. Gleder meg ☺☺☺☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har tenkt og bestille time til ul bare for å sjå at alt er bra. Gikk på hormonkur den syklusen eg blei gravid. Hvilken uke er "best" å velge? Hva fikk du vite i uke 7 og 9? Er 6+5 idag.. Trenger bare å få bekreftet at det er en liten spire og at ting ser greit ut. Klarer ikke helt og tro at det endelig har klaffet!

Hei! I uke 7 fikk jeg bare se et bankend hjerte, mens i uke 9 kunne jeg se at spiren hadde begynt å få armer og ben. Det har stas! Når det gjelder ul rundt uke 12, fikk jeg beskjed om at det var best 11+5 til 13+6, for da kunne de måle nakkefold og kaaaaanskje se kjønn(men det er kok i slutten på uke 13). Masse lykke til :-)

Termin 2. februar 2015

Min gyn sa at de ikke fikk lov til å uttale seg om dette ( nakkefold og downs syndrom), men på en privatklinikk får en slike opplysninger. Masse lykke til :-)

Termin 2. februar 2015

Back
Topp