Skal male stua. Trenger råd og tips!

Takk for tips! Havbris er en fin farge og jeg personlig liker veldig godt Deco Blue. Men føler grått passer bedre inn til de møblene og tingene jeg skal ha med meg :p Men ikke visste jeg at det fantes så mange nyanser med grå og at det skulle bli så vanskelig å velge :rolleyes:
Skjønner :hilarious: Eg skal slutte å prøve å få heile verda til å gjere alt blått ;)
Her har du ein link med forskjellege gråtonar frå Jotun:
https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/shades-of-grey/

Tips. Har du standard lister i fargen "bomull" bør du velge en gråfarge med gult i (ellers kan listene se gule ut siden de har gult i seg). Vi har "grå skifer" og "antikk grå". De passer godt til fargen bomull på listene :)

Hadde ei venninne som gjorde det før en del år siden.
Hun tok bilder av tapeten, og gikk til forhandleren av maling på et tidspunkt med lite folk og fikk ganske mange gode råd om hvilke typer maling som var best på den type tapet, og hvordan gjøre det.

Hadde ei venninne som gjorde det før en del år siden.
Hun tok bilder av tapeten, og gikk til forhandleren av maling på et tidspunkt med lite folk og fikk ganske mange gode råd om hvilke typer maling som var best på den type tapet, og hvordan gjøre det.

Ja jeg tenkte jeg skulle gjøre det. For de har jo sikkert noen gode råd og tips til hva som lønner seg best når man skal male på tapet :happy:

Takk for tips! Havbris er en fin farge og jeg personlig liker veldig godt Deco Blue. Men føler grått passer bedre inn til de møblene og tingene jeg skal ha med meg :p Men ikke visste jeg at det fantes så mange nyanser med grå og at det skulle bli så vanskelig å velge :rolleyes:
jeg maler med tåkedis nå, og den er ganske lys grå. Ville gått for en lys versjon :)

Du bør absolutt bruke tapetgrunning. Det kan kanskje føles unødvendig, men den inneholder lim som sørger for at tapetet ikke løsner fra veggen når man bruker fuktig maling utenpå.

Jeg har pusset opp og malt MYE, og er en interiørenrusiast av den meget engasjerte typen :p Så det er mitt beste råd.

Back
Topp