Skal jeg stå for å kjøpe farsgave når barnefar har fått seg ny kjæreste?

Bkno6791992

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!

Har ett dilemma her. Jeg og barnefar har en datter på 2 år sammen. Han flyttet ut fra oss når jeg var 6 uker på vei, og har hatt minimal kontakt med barnet vårt frem til nå nylig. Vi har dog hatt en avtale på at vi alltid skal kjøpe morsdag/farsdagsgave til hverandre fra datteren vår.
Kan også nevnes at vi har ikke hatt det beste forholdet de siste årene.

Nå har barnefar fått seg ny kjæreste (hun har ikke møtt datteren vår og barnefar er midt oppi det å ha samvær med tilsyn). Han lyver en god del til meg, så er usikker på hvor lenge de har vært sammen (men tipper kanskje 6 måneder). Det som er er at han har ikke fortalt meg at han har kjæreste (og bor med henne, tror jeg) og når jeg har spurt så lyver han og sier nei.... De er i ett forhold på facebook med navn og kjæresten hans har de to som profilbilde. (Han har skjult der det står at han er i ett forhold slik at jeg ikke skal se det).

Så det jeg lurer på da er, skal hans nye kjæreste/samboer være den som kjøper farsdagsgave til han fra barnet vårt? Eller hva tenker dere?

Ps: Ble litt mye tilleggsinformasjon, men ble usikker på hvordan jeg skulle skrive, og hva slags informasjon som kanskje var viktig å ta med! :)

Takk for svar! <3
 
Om hun ikke møter barnet ditt tenker jeg det er naturlig at du kjøper. I lengden - hennes, hvis hun er komfortabel med det :)
 
Gaven er jo fra barnet, og jeg tenker det er naturlig at du som mor hjelper barnet med det, ikke den nye kjæresten hans. Men, hvor mye du legger i det er en helt annen sak, det er opp til deg (og din økonomi) og et kort fra ungen er jo egentlig den største gaven.
 
Tenker at det er naturlig at du som mor til barnet er den som sørger for sånt. På den annen side er det mannen min, og ikke far til mine fire eldste som ordner med gaver til meg på mine dager - men så er sistnevnte en komplett kødd også da.
 
Jeg tenker også kanskje litt på hva som var årsaken til at dere bestemte dere for å gi hverandre fars- og morsdagsgaver i utgangspunktet? Hvis det var for å bevare et godt forhold mellom dere, så tenker jeg det er lurt å fortsette, så han ikke tror at du straffer han pga den nye dama. Hvis det var mer sånn, det må man jo når man har barn, så har man kanskje friere tøyler :)
 
Jeg tenker også kanskje litt på hva som var årsaken til at dere bestemte dere for å gi hverandre fars- og morsdagsgaver i utgangspunktet? Hvis det var for å bevare et godt forhold mellom dere, så tenker jeg det er lurt å fortsette, så han ikke tror at du straffer han pga den nye dama. Hvis det var mer sånn, det må man jo når man har barn, så har man kanskje friere tøyler :)
Det kan være lurt, ja! Han kan nok fort tro det faktisk takk for svar☺️
 
Tenker at det er naturlig at du som mor til barnet er den som sørger for sånt. På den annen side er det mannen min, og ikke far til mine fire eldste som ordner med gaver til meg på mine dager - men så er sistnevnte en komplett kødd også da.
Hahaha, uff! Leste på et annet forum fra "en ny kjæreste" at hun synes det var frekt og ubehagelig når moren til barnet gjorde det.... så ble skikkelig usikker! Men tusen takk for svar ☺️
 
Gaven er jo fra barnet, og jeg tenker det er naturlig at du som mor hjelper barnet med det, ikke den nye kjæresten hans. Men, hvor mye du legger i det er en helt annen sak, det er opp til deg (og din økonomi) og et kort fra ungen er jo egentlig den største gaven.
Ja, det er helt sant! Tusen takk for svar ☺️
 
Hahaha, uff! Leste på et annet forum fra "en ny kjæreste" at hun synes det var frekt og ubehagelig når moren til barnet gjorde det.... så ble skikkelig usikker! Men tusen takk for svar ☺️
Det er jo fra barnet, og ikke deg.
 
God idee! Takk ☺️
Min mann( barnefar) forventer dyr gave til farsdag. Jeg mener at det er unga som skal ordne gave og siden de ikke kan kjøpe noe selv, så kan de lage noe i barnehagen/skolen. Ender med at jeg kjøper noe da:p Hadde han vært en eks, så hadde jeg ikke ordna noe. Ikke mitt problem.
 
i min verden er det naturlig at du ordner det , vi gjorde også det da vi var fra hverandre
 
Jeg tenker egentlig at man kan hjelpe barnet å lage noe fint. (Trolldeigfigurer eller noe sånt) og lage et kort.

Jeg tenker at gaven burde gi en giverglede for barnet ditt. Og det er nok mer naturlig at du hjelper med den, enn en kjæreste som ikke har møtt ungen engang.. Men du trenger ikke *kjøpe* all verdens liksom. Barnet kan godt lage noe selv, eller kjøpe noe "selv".
 
  • Liker
Reactions: B
Back
Topp